Extraliga má před sebou pozdní start

Slaný – 8. září
Být okolnosti příznivé, mohla mít extraliga za sebou dnešní finále, pakliže by základní část vyhrála pražská Markéta. Jenže koronavirus brzdí i plochodrážní kola a tak soutěž bez nadstavbové části odstartuje až zítra ve Slaném. Dnes nahlášené sestavy jsou poplatné povinným testům účastníkům seriálu velkých cen před jeho zastávkou v Gorzowě. A také polskou extraligou, o čemž ví své Lubomír Vozár.


Tipujte:

Kdo vyhraje slánskou extraligu?

View Results

Loading ... Loading ...

Oficiálně nahlášené sestavy:

AK Slaný: 1 Eduard Krčmář, 2 Jan Macek (junior AČR), 3 Martin Málek, 4 Zdeněk Simota, 17 Jakub Jamrog (PL)
AK Markéta Praha: 5 Josef Franc, 6 Ondřej Smetana, 7 Pavel Kuchař, 8 Petr Chlupáč (junior AČR), 18 Jan Kvěch
SC INTERTEAM: 9 Daniel Klíma (junior AČR), 10 Filip Hájek, 11 Daniel Bewley (GB), 12 Zdeněk Holub, 19 neobsazeno
AMK ZP Pardubice: 13 Andrzej Lebeděvs (LAT), 14 Hynek Štichauer, 15 Jakub Valkovič (SK – Slaný) (junior AČR), 16 Jaroslav Petrák
Jak známo Eduard Krčmář nikdy předjímá výsledky závodu, ale jisté je, že by stejné porjevy radosti jako před týdnem v Plzni předváděl i zítra ve Slaném

Foto: Karel Herman

Pondělí přineslo pokračování libereckých elektrohrátek

Liberec – 7. září
Díky pomoci party okolo Ondřeje Smetany se mohlo v pondělí pokračovat v libereckém testování elektrických motocyklů pro plochou dráhu. Čisté ruce mechaniků svědčí o tom, že nastavení motocyklu probíhá trochu jinak. Přes počáteční nervozitu se pražskému závodníkovi podařilo dostat E do závodního tempa.

 

V Liberci se pilně testují motocykly E

Test výkonu byl limitován teplotou akumulátoru, který uměl Ondřej Smetana pořádně vycucávat. Jezdilo se až do večera. Zábavné bylo, že si nikdo nestěžoval na hluk. Dnes se bude pokračovat od 17.00 zase s jinou partou, aby si elektrický stroj mohlo vyzkoušet co nejvíce zájemců.


Ondřej Smetana líčí své dojmy ze sedla E:

Ondřej Smetana si včera vyzkoušel elektrický motocykl

„Vlastně Věrouš mi volal, že vytvořil plochodrážku na elektriku, a zda bych to nechtěl zkusit. Řekl jsem si, proč ne, třeba to bude zajímavý a zajímavý to rozhodně bylo, motorka má trochu jiné chování na dráze, ale dá se na tom parádně zajezdit. A vlastně bez práce, celé odpoledne jsme ji ladili a pak už jsi jel skoro jak na klasice, moc to netáhne za ruce, takže pro hobby ježdění ideál. A myslím, že v Liberci to o tolik pomalejší nebylo.“


Foto: GRS Liberec

Martin Málek nejel do Morizes na okresní přebor

Divišov – 8. září
V uplynulém týdnu toho měl hodně. A ještě víc, když jej komise CCP oslovila s nabídkou účasti ve světovém finále na dlouhé dráze v Morizes. Vypustil proto český šampionát v Plzni a s otcem Pavlem a Patrikem Mikelem v roli mechaniků vyrazil směr Francie.

 

Martin Málek na nástupu

„Byla to docela palba,“ líčí Martin Málek sobotní závod. „Naposled jsem na tom seděl v Tayacu (travnaté mistrovství Evropy první srpnový den – pozn. redakce). A je to fakt znát. Holt je to mistrovství světa, žádný okresní přebor a každá chyba se tvrdě platí…“

A jaké to v Akvitánii bylo? „Tak abych shrnul Morizes,“ bilancuje březolupský závodník. „Začátek vypadal nadějně, ve třetí jízdě jsem se dvě kola snažil uhlídat Theo Pijpera, párkrát jsme si vyměnili pozice, ale nepovedlo se. To byl jeden bod v háji. Čtvrtá jízda byla nejnabitější, ale objevil se jeden technický problém a tak jsem to dokroužil aspoň pro nulu. Nejlepší start se mi povedl až v poslední jízdě, ale v jedné zatáčce jsem udělal chybu a hned jsem byl o dvě místa pozadu, když se kolem mě přehnali bratři Tresarrieové a výhled na semifinále byl…“

Patrik Mikel v roli řidiče

Již je známé, že Josef Franc obsadil v Morizes osmé a Martin Málek třinácté místo. „Dráha celkem zajímavá, zatáčka po startu hluboká plná kolejí druhá zase tvrdá,“ uzavírá své vyprávění. „Pepa se taky snažil a bojoval, ale neměl úplně den. Moc bych chtěl poděkovat taťkovi a Paťovi Mikelovi za skvěle odvedenou práci, jen ten článek mezi sedlem a řídítkama nebyl úplně doladěn. Ale jsem rád, že jedu domů živý a zdravý.“

Martin Málek v sobotní akci v Morizes

Foto: Alexandre Vasseur a Martin Málek