Bod ztratil úplně každý z celé sedmnáctky

Praha – 5. dubna
Druhá letošní Talent Trophy neopustila brány Markéty. Oproti své ouvertuře před týdnem se jezdecká společnost poněkud pozměnila, přesto sedmnáct účastníků rozhodně nemělo sebemenší důvod litovat své cesty. Kromě volného tréninku je čekaly čtyři rozjížďky v závodním režimu. Mezi experty měl nejlepší skóre Jaroslav Vaníček, Josef Černý se při ostrém debutu s pětistovkou ukázal jako nejlepší elév, zatímco Oliver Schmid se stal nejlepším borcem se čtvrtlitrovým motorem. Nikdo se však nemohl chlubit čistým štítem a své slovo pronesly i mechanické poruchy.

Josef Franc (modrá) vede před Adamem Bednářem (červená) a Danielem Klímou (bílá) | foto Pavel Fišer
Milan Moravec půjčoval svůj motocykl Davidu Hofmanovi | foto Pavel Fišer

Hned v tréninku nechal motor na holičkách Davida Hofmana. Pardubický závodník v kombinéze po Václavu Milíkovi se dohodl s Milanem Moravcem, který prvně vyrazil jezdit na pražskou Markétu, že dnešní trofej odjede na jeho motocyklu. Aby se nepotkali na startovním roštu, promptně se upravil rozpis.

Čtvrtlitrová akce Oliver Schmid vede před Adamem Nejeczhlebem a Štěpánem Ševčíkem | foto Pavel FIšer

Dvakrát opěšal Daniel Klíma, stát zůstali také Bruno Belan, Josef Franc a Adam Bednář. Ten ve třinácté jízdě skončil v nafukovací bariéře u depa. Postavil se na nohy, ale jeho motocykl mu odepřel poslušnost již v repete.

Josef Franc na závěr oplatil Jaroslavu Vaníčkovi úvodní porážku. Josefa Černého o punc neporazitelnosti připravil Jakub Exler v rozjížďce s číslem třiadvacet. Oliver Schmid přitom po třech úvodních primátech dojel na posledním třetím místě.

Roman Klíma a jeho syn Daniel měli dnes napilno | foto Pavel Fišer
Jaroslav Vaníček, Praha 3 3 3 2 11
Josef Černý, Plzeň 3 3 3 2 11
Oliver Schmid, Plzeň (250 ccm) 3 3 3 1 10
Matěj Frýza, Plzeň 2 2 3 3 10
Vojtěch Šachl, Praha 3 2 2 3 10
Jan Hlačina, Pardubice 2 3 3 2 10
Matouš Kameník, Divišov 2 3 2 2 9
Josef Franc, Praha 2 3 E 3 8
Jakub Exler, Praha 3 1 1 3 8
Štěpán Ševčík, Divišov (250 ccm) 1 1 2 3 7
Milan Moravec, Úhřetická Lhota 2 2 2 1 7
Adam Nejezchleba, Divišov (250 ccm) 2 2 1 2 7
Daniel Klíma, Praha E E 3 – 3 6
Bruno Belan, Slaný E 2 2 2 6
Adam Bednář, Praha 3 2 E – 5
Jan Jeníček, Pardubice 1 1 2 1 5
David Hofman, Pardubice 1 1 1 1 4
Novici v sedlech půllitrů – Matouš Kameník jezdí před Matějem Frýzou | foto Pavel Fišer

Liberec se chystá na novou sezónu

Liberec – 5. dubna
Sice opožděně, ale vše se točí okolo počasí a pracovních sil. Předvánoční čas se věnoval rozebrání dráhy na stadiónu. Velká šance, jak posunout libereckou plochou dráhu o kousek dál. Budování mini dráhy, která je vložena do současné dráhy. Nejdříve se konzultovalo, jestli to už někdo udělal. Nejsme první, už to prý byli Australané. Tak snad nebudou chtít poplatky za kopírování. Ale vážně…

Nová dráha a nový materiál

Mistrovství Evropy 250 ccm se také pojede poprvé a tak oficiální otevírání nové dráhy proběhne právě při této akci. Jenom doufám, že vše stihneme, a bude se moc začít trénovat koncem května.
Malá dráha je kopii Markéty a velká je dílo Tondy Kaspera. Už to by mělo dát záruku, aby se jezdcům v Liberci líbilo.

Pražský junior Josef Franc nám při každých závodech připomíná, že by to chtělo jiný materiál na ovál. Slíbil jsem mu, že to určitě jednou bude. Sliby se mají dodržet a tak jak nová, tak i původní dráha dostane materiál, který se bude jezdcům zamlouvat.

Elektro speedway

Elektrické motocykly budou mít při evropských dvěstěpadesátkách svou prezentaci | foto GRS Liberec

To by nebyl Liberec, aby se nevytáhly E speedway. Nedělní program finálového dne mistrovství Evropy bude provázet předvádění našich elektrických motocyklů. Zhruba dvě hodiny budeme lákat hlavně začínající závodníky na Ečka.

Že by se nám ve Starých Pavlovicích líbilo získat medaili, je jasné. To je i důvod, proč nás tlačí čas na dokončení dráhy. Také z Polska už volali, jestli můžou přijet trénovat. Bohužel nemůžou a těch důvodů je víc.

Samozřejmě i ceny pro závodníky jsou důležité. Ve spolupráci s partnerskou firmou z Bydhošti je včas představíme.