V Shupě se pracovalo i ve svátek

Praha – 8. května
V Shupě 8. května volný den neměli, protože předávali tři nové motocykly trenérovi toruňského klubu Janu Zabikovi. Přeci jen to byl ale trochu svátek a to pro obě strany. Nás těší, že právě v Polsku, kde je velká konkurence, se nám daří a důvěra KS Toruň je pro nás určitě zavazující. Ve své prezentaci mají text ŽYJEMY ŽUŽLEM, tedy že žijí plochoudráhou, a to je nám sympatické.

 

Tři motocykly Shupa pro Toruň | foto Shupa Team

A jaké motocykly si pan Zabik ze Shupy odvezl? Toruňští se rozhodli pro tzv., střední variantu podvozku, která má označení JUNIOR a je v základním provedení na malých kolech, tedy přední 19“ a zadní 17“.

Tato varianta má jednu nenápadnou, ale velkou výhodu. Do podvozku JUNIOR se totiž dají zabudovat velká kola, tedy přední 23“ a zadní 19“. Vymění se kyvná ramena přední vidlice, samozřejmě přední a zadní blatník a velká motorka je hotová. Takže motorka může růst se závodníkem. A tato variabilita je právě ten důvod, proč se toruňští rozhodli pro podvozek JUNIOR.

Jaroslav Šůs s Janem Zabikem | foto Shupa Team

V Polsku se většina závodů na krátkých drahách jezdí na malých kolech. Ale když závodník povyroste anebo se chce zúčastnit závodů FIM a FIME v kategorii 125 ccm na velkých alias dospělých drahách, motocykl se bez velkých investic snadno upraví.

Že to funguje, nám potvrdili polští závodníci naposledy loni v Gdaňsku, kdy s motocykly Shupa obsadili celou finálovou jízdu evropského poháru 125 ccm.

Podvozek JUNIOR lze výškově ještě doladit nastavením zadního rámu a výběrem předních ramen. To platí samozřejmě jak pro malá, tak i pro velká kola.