Václav Milík by uvítal trať jako na extraligu

Slaný – 28. září
Nechyběl mezi hrstkou závodníků, kteří v pondělí do Slaného dorazili. Uplakaná obloha skýtala podobně bezútěšný pohled jako displeje se zobrazením meteorologických radarů. S českými dvojicemi, v nichž pro pardubického koníka vybojoval pět titulů, byl amen. Řeč však přišla na nedělní Zlatou přilbu, která je pro Václava Milíka nejbližším bodem jeho plochodrážního programu.

 

Václav Milík se v pondělí do akce nedostal

„Teď moc závodů není,“ říká Václav Milík. „S Přilbou se nic nemění, jsem nasazenej‘. Uvidíme, co dráha dovolí.“

Jedna věc se přece mění. Dva tisíce povolených diváků nevyprodukuje takové výnosy, aby stačily na obligátních šestatřicet závodníků. Ve startovní listině jich proto figuruje jen čtyřiadvacet. A závod všech závodů tentokrát začíná na čtvrtfinálové úrovni. Nasazení jsou tedy všichni. Jak se však Václav Milík na závod všech závodů připraví?

„Mám všechno, co jsem měl v polský lize,“ reaguje. „Po servisu je všechno hotový. Záleží, jak bude vypadat dráha. Na extralize to jelo, kdyby tak dráha zůstala, bylo by to fajn. Ale má ještě pršet, tak nikdo nic neví. A ještě s tím kovidovým omezením, lidi netuší, co bude…“

Václav Milík by uvítal, kdyby na Zlaté přilbě byla stejná dráha jako na extralize před dvěma týdny

Foto: Mirek Horáček a Karel Herman

Rekonstrukce stadiónu přinášela větší jistotu v nejistotě než koronavirus

Praha – 29. září
V posledních dvou letech je Memoriál Luboše Tomíčka hodně velkou improvizací. Loni rekonstrukce stadiónu, letos koronavirus. Pražský tým všechno zvládá skvěle, za doklad čehož mohou posloužit i dvě velké ceny, nicméně za neustále se měnící situace je jistota nedostatková. Pavel Ondrašík, sportovní ředitel pražského klubu, magazínu speedwayA-Z přiblížil poslední novinky.

 

Pavel Ondrašík se bude v otázce startovní listiny opírat o Zlatou přilbu

„Loni to improvizace byla,“ reaguje Pavel Ondrašík na narážku úvodního odstavce. „Celé se to upeklo během asi deseti dní a za to jsme na sebe jako klub pyšní. Myslím, že akce jako celek se loni povedla. Letošní ročník je ale ještě horší. Loni jsme měli datum a jistotu, že v neděli se pojede, pokud nebudou padat trakaře. Letos máme datum, ale jistotu žádnou.“

Kromě data však Markéta disponuje ostříleným pořadatelským týmem. „Po zkušenostech se závodem SGP jsme ale trochu již obrněni a musíme, tak jako celý národ čekat, co nám příští dny přinesou,“ souhlasí sportovní šéf pražské Markéty. „Ta nejistota je ale strašná. Určitě se budeme snažit, tak jako při SGP, abychom dodrželi všechna platná nařízení. Nošení roušek v areálu již asi bude nezbytné. Začátek jsme posunuli na osmnáctou hodinu hlavně z důvodů rodičů s dětmi. Ti tak budou moci vydržet až do konce a rozumném čase se dostanou domů.“

Doprovodný program, při Memoriálu Luboše Tomíčka vždy atraktivní zřejmě padne. Jaký formát však pondělní mítink bude mít? A uvidíme třeba stopětadvacítky, na něž může být domácí plochodrážní scéna plným právem pyšná?

„Od veškerých  doprovodných programů budeme muset v letošním roce upustit,“ povzdechne si Pavel Ondrašík. „Závod bude klasický rozpis na dvacet jízd plus finále pěti nejlepších. Jestli budeme dělat ještě něco navíc, bude jasné až do dalších vládních nařízení, na která netrpělivě čekáme.“

Linus Sundström, Niels Kristian Iversen a Tero Aarnio stojí na stupních vítězů loňského Memoriálu Luboše Tomíčka

Fanoušci však s nemenší netrpělivostí očekávají startovní listinu alespoň v letmém nástřelu. Termínově se letošní Memoriál Luboše Tomíčka vrací na pondělí po Zlaté přilbě města Pardubice, odkud zřejmě bude jezdecky čerpat.

„Ano, určitě budeme čerpat ze startovní listiny Zlaté přilby,“ souhlasí Pavel Ondřašík. „To, kdo to bude, ale bude jasnější až za dva, tři dny. O víkendu jsme jednali s několika jezdci a dnes bychom osmi měli zaslat návrh kontraktu. Tak uvidíme, jestli se finálně dohodneme.“

Foto: Pavel Fišer a Karel Herman

Češi a Slováci v akci 360

Déšť o prodlouženém víkendu nepřišel zrovna vhod. Kdo si myslel, že si po odvolané juniorce v Praze, vychutná včerejší boj o titul mistra republiky dvojic, plakal jako zasmušilá obloha. Litoval také Martin Švestka, který měl v sobotu startovat v mistrovství Gniezna amatérských závodníků. Na druhou stranu se Jan Kvěch dočkal premiéry v polské extralize. Ale ještě předtím se v dnešním díle kompilace magazínu speedwayA-Z musíme podívat do slovinského Krška.

 

Bastian Borke, Anže Grmek a Jakub Valkovič stojí v Kršku na pódiu

V pátek pršelo i ve Slovinsku, avšak pořadatelé dali dráhu dohromady na sobotní šampionát své země. Kvůli koronaviru musel Matej Žagar zůstat v Polsku a poprvé od roku 2002 uvolnil mistrovský trůn. Závod vyhrál Michele Castagna, který projel cílem finálové rozjížďky před Maticem Ivačičem, Nickem Škorjou a Danielem Gappmaierem. Mistrem Slovinska se ale stal Matic Ivačič.

Ve startovní listině figurovala trojice Slováků. David Pacalaj ovšem kvůli opatřením vlády vycestovat nemohl, takže se na ovále objevili jeho dva starší kluboví kolegové. Jakub Valkovič skončil s osmi body celkově osmý (0 3 1 3 1), ale v samostatné klasifikaci juniorských závodníků stál na třetím stupínku pódia za domácím Anže Grmekem a Dánem Bastianem Borkem. Rastislav Ciferský (0 1 0 1 1) byl dvanáctý.

O Martinovi Švestkovi již byla řeč v úvodním odstavci, každopádně bývalý plochodrážník Prahy a Mšena se do Gniezna podívá. Náhradní termín MANUTRANS Cupu byl totiž stanoven na sobotu 10. října.

Jan Kvěch se mihnul polskou extraligou

Jan Kvěch měl po zisku evropského poháru přejet z Güstrowa do Polska vstříc svému debutu v tamní extralize s vestou Zielonej Gory. Jenže v sobotu pršelo, takže odvety semifinále play off byly přesunuty na pondělí. To však měl být ve Slaném na mistrovství republiky dvojic. Když i ve středočeském královském městě řádil déšť, mohl startovat v Leszně.

Nicméně se startovním číslem osm do závodu nezasáhl. Skóre se zastavilo na 55:33 a do finále postoupilo Leszno (103:77). Martin Vaculík inkasoval devět bodů se dvěma bonusy (1 1 2 3 2).

Druhé semifinále Gorzow vs. Wroclaw se kvůli stavu oválu včera neuskutečnilo a hledá svůj náhradní termín.

 

Foto: Dorotka Valkovičová, ilustrační: Kiril Ianatchkov

Déšť je prozatím šampiónem českých dvojic

Slaný – 28. září
Víkend přinesl souboj slánských pořadatelů s deštěm. V sobotu jejich ovál zalila voda, avšak neděle přinesla naději. Dráha se nabránovala, aby se provzdušnila a posléze ujezdila. Jenže dnes se déšť vrátil a dokonal dílo zkázy. Mnoho diváků i část závodníků dorazila na ovál ve středočeském královském městě jenom, aby si vyslechla zprávu o zrušení šampionátu republiky dvojic, jímž měly vyvrcholit oslavy sedmdesátin slánské ploché dráhy.

Déšť dnes vyhrál nad slánskými pořadateli

Foto: Mirek Horáček

Slánští favorité Jakub Jamrog a Eduard Krčmář se ani nepřevlékli do kombinézy

Zlatá bude letos nejen Přilba, ale také vstupenky

Pardubice – 28. září
Ještě v půli září Pardubice počítaly, že svůj stadión rozdělí pro Zlatou přilbu na osm samostatných sektorů a nabídnou 5 278 k sezení a 2 260 ke stání. Avšak nový ministr zdravotnictví okamžitě po svém nástupu utáhl šrouby. Na venkovní sportoviště může maximálně dva tisíce diváků a to paradoxně bez ohledu na jejich velikost. Vstupenky na závod všech závodů se rázem vyvažují zlatem. Řešení je domluva s někým z ciziny, kdo k nám nesmí. Nicméně velkorysé řešení nabízí rovněž Auto Dryml.

 

Prostřednictvím rodinné firmy bytostně spjaté s pardubickou plochou dráhou i samotnou Zlatou přilbou je možné dostat se do areálu coby VIP osoba. Stačí jen uspět v soutěži, jejíž pravidla jsou zde.

Muž uprostřed Vás může při Zlaté přilbě posadit do VIP zóny

Foto: archív speedwayA-Z