Původní exponát z obýváku Milana Moravce je nyní na prodej

Kostěnice – 25. října
Loni uchvátil hobíky z Moto Klubu Úhřetická Lhota svým motocyklem v designu Josefa France, který si chtěl vystavit doma ve stylu přerostlého angličáku. Ten se však nakonec na kostěnickém ovále proměnil v super rychlou raketu, obzvlášť řídil-li jejich chlapík s velkým srdcem. Nyní je ovšem na prodej, což však rozhodně nesignalizuje, že by se Milan Moravec otočil k ploché dráze svými širokými zády.

 

Kousíček od vlastnictví modré přilby

Milan Moravec si povídal s magazínem speedwayA-Z

„Motorku jsem si koupil jako dárek k třicátým osmým narozeninám,“ pouští se Milan Moravec do vyprávění, jakým řízením osudu se ke sportu levých zatáček vlastně dostal. „Na prvopočátku jsem si myslel, že si motorku od Pepíka nechám udělat a vystavím si ji v obýváku. Dozvěděli se to ale kluci ze Lhoty a lanařili mě, ať si to přijedu zkusit do Kostěnic.“

Popravdě mnoho úsilí lhotští hobíci vynaložit zase nemuseli. „Jezdil jsem v Kostěnicích a začalo se mi to líbit,“ svěřuje se. „Když je čas, jdu si zatrénovat. Závodit mi nikdy moc nevycházelo. Nechci končit, líbí se mi to, ale jsem OSVČ a nejsem zaměstnanec.“

Bylo by velkou škodou, kdyby hobby scéna přišla o jednu ze svých výrazných osobností. Vždyť při svém ostrém debutu během Srandamače loni v červenci skončil třetí. V nadstavbové Ceně speedwayA-Z vedl před Janem Jeníčkem a Františkem Klierem, než ovšem upadl. A tak si pohár s modrou přilbou mohl na pódiu pouze na chvilku pochovat v náručí.

Při svém první závodě se Milan Moravec postavil na stupně vítězů
Při svém první závodě se Milan Moravec postavil na stupně vítězů

„To jsem upad‘, jsou to závody, víš to…“ nikterak situaci nedramatizuje. Faktem ale zůstává, že od té doby závodil jen v jediném kostěnickém Srandamači, a sice letos na sklonku srpna. Přitom jeho výkony naznačovaly, že by mohl mít nemalé ambice také jako licencovaný závodník.

„Je pravda, že Pepa Novák starší mi říkal, ať zkusím závodit opravdu,“ připouští Milan Moravec. „Ale myslím, že je to časově náročný, že bych to nestíhal. Ale když se to podaří, pořídím si na příští rok motorku.“


Inzerát Milana Moravce:

Prodám plochodrážní motocykl Jawa 500. Stavba od Josefa France. Jetá pouze jako hobby. Více informací telefonicky na čísle 732 566 540. Cena Kč 45.000,-.


Dlouhodrážní cestou

Milan Moravec v akci

Pokud vám vrtá hlavou, proč se Milan Moravec zbavuje motocyklu s rukopisem dvojnásobného českého šampióna, nejste rozhodně sami. „Když se mi to podaří prodat, pořídím si na příští rok novou motorku,“ nedělá hrdina našeho vyprávění žádné štráfy s odpovědí. „Chtěl bych od Vlada Višvádera koupit dlouhána a věnovat se ELVS. Jinou motorku stavět nebudu, je to problémový.“

A pak je tu ještě plán B. „Druhá varianta je, že bych zkusil koupit GM a jezdil bych polský Kaczmarek Cup,“ plánuje Milan Moravec. „Myslím si, že to finančně náročný není, ale to ELVS je větší problém časově. Uvidíme ať tak nebo tak, ale tuhle Jawu prodám. GM bych řešil zase ve spolupráci s Pepou Francem, je to kamarád, pomůže. Je to propojený, já se mu revanšuju, že mu dělám auta.“

S tímto strojem by se Milan Moravec mohl napřesrok prohánět po kolbištích v ELVS

Poslední informace však nasvědčují možnosti, že po odchodu Karla Kadlece a Jana Boháče by česká vlajka přece jen mohla zavlát v dějištích evropské sérii veteránů. Sotva minulou sobotu skončil bohatý závodní program v Pardubicích, Milan Moravec se vypravil na trénink do Pardubic. A do dlouhodrážního speciálu, jenž stále říká pane Vladimíru Višváderovi, se zakoukal ještě víc.

Foto: Karel Herman a Milan Moravec