Filip Šitera poprvé povede český nároďák

Mladá Boleslav – 30. dubna
O světového šampióna družstev se již podruhé v řadě bude bojovat dle formule dvojic v rámci Speedway of Nations. Jeho první race-off alias semifinále je na programu této soboty v Landshutu. V českém nároďáku se nepředstaví žádný závodník poprvé, nicméně svou premiéru v roli kouče si odbude Filip Šitera. Ten se magazínu speedwayA-Z svěřil, že volba trojice Václav Milík, Eduard Krčmář a Jan Kvěch byla výsledkem zralé úvahy.


Tipujte:

Postoupí v sobotu český nároďák do finále Speedway of Nations

View Results

Loading ... Loading ...

Václav Milík zůstává kapitánem českého národního týmu

„Dobře,“ reaguje Filip Šitera na otázku, jak vidí postupové ambice českého národního týmu. „Ale uvidíme po závodech. Věřím, že by se postup moh‘ podařit.“

O své první nominaci pro národní tým dlouho přemýšlel. „Vašek byl jasnej‘, řešilo se, jestli Pepa nebo Eda,“ vysvětluje. „Zkusili jsme to takhle, tak uvidíme. Myslím, že jsme vybrali nejlepší, co máme.“

Karel Průša nejstarší dobyl s naším nároďákem světové stříbro, Eduard Krčmář zosobňuje budoucnost

Přesto nominovat dvojici není zrovna snadný úkol. „Ptal jsem se na názory hodně odborníků, koho dát,“ říká český kouč. „Bylo těžký rozhodnout. Chtěl jsem dát přednost mládí.“

Navíc ve hře byl ještě další faktor. „Pepa má dlouhou,“ objasňuje Filip Šitera. „A tak máme dobrý náhradníky, jak v základu, tak v juniorech.“

Český nároďák pro Speedway of Nations:

hlavní sestava: junior:
Nominovaní pro sobotní Landshut: 1 Václav Milik (C) Jan Kvěch
2 Eduard Krčmář
Náhradníci: Josef Franc Petr Chlupáč

Foto: Pavel Fišer a Eva Palánová

Kostěnice jsou stále lepší a lepší

Kostěnice – 27. dubna
První Srandamač v Kostěnicích se blíží a úchvatné závodiště u drážního tělesa se neustále zlepšuje. Bohuslav Rybenský totiž opět neseděl doma s rukama v klíně a navezl frézovací asfalt na příjezdovou cestu, za což mu obzvláště v deštivých dnech bude spousta lidí vděčná. V sobotu však navzdory zatažené obloze ani nekáplo a tak se opět zvesela trénovalo. Za nejlepšího jezdce speedway byl vyhlášen Jan Hlačina, mezi nadějemi Josef Novotný.

V sobotu v Kostěnicích trénovali Milan Moravec, Jan Hlačina, Dan Macl. Josef Novotný a Matěj Hlačina

Foto: Jan Hlačina

Češi a Slováci v akci 305

Týden, který právě skončil, přinesl na naše stadióny doslova maratón. A co víc, odcházet zklamaný z ochozů mohl jen ten největší škarohlíd. Extraliga v Praze, kolibříci v Mariánských Lázních a v Březolupech, kde doprovodili přebor a konečně včerejší slovenský šampionát v Žarnovici přinesly výživný materiál pro původní reportáže magazínu speedwayA-Z. Nicméně je pondělí a tedy čas podívat se za českými a slovenskými plochodrážníky do zahraničí, i když dnešní kompilace bude přece jen stručná.

 

Martin Vaculík se včera stal podruhé v kariéře mistrem Slovenska

Martin Vaculík mohl včera v Žarnovici rozdávat radost svými autogramy a svou skvělou jízdou hlavně proto, že se extraligový duel Zielona Gora vs. Grudziadz konal již v pátek. Skončil výsledkem 46:44 a staronový šampión Slovenska se s jedenácti body a jedním bonusem (1 3 2 2 3) stal nejlepším mužem domácí sestavy.

Zatímco Václav Milík jel z Goričanu do Žarnovice, Eduard Krčmář po evropské kvalifikaci v Poznani v Polsku zůstal. Čekalo jej výjezd jeho Poznaně do Pily. Zde byl za skandálních okolností odvolán finál Zlotego kasku. Od té doby klub navezl na dráhu spousta tun nového materiálu. Jenže závodníci měli s jízdou problémy a výsledkem se stala celá série pádů.

Eduard Krčmář – na snímku po pražské extralize po boku Václava Milíka a Martina Vaculíka – jel včera v Polsku jedinou rozjížďku

V obou zatáčkách vznikly díry, takže rozhodčí s komisařem dráhy se rozhodly utkání ukončit po šesti rozjížďkách za stavu Pila 19 a Poznaň jedenáct, nicméně domácí prohráli kontumačně. Eduard Krčmář se na ovále objevil jednou a rozjížďku s číslem čtyři vyhrál.

Foto: Karel Herman a Pavel Fišer

Oba tituly zůstaly v rodině, největší pohár z Memoriálu Ladislava Eliáše odjel do Finska

Žarnovica – 28. dubna
Poslední neděle letošního dubna byla ošklivá. Sice nedošlo na bujaré orgie dešťových kapek, jak slibovali meteorologové. Ale mrholení už chvílemi aspirovalo na označení slabší déšť. A byla také zima, protože se stupnice teploměru nedostala ani do poloviny pátečních devětadvaceti stupínků. Pořadatelé z žarnovického Speedway Clubu měli pádný důvod ke spěchu, jelikož je čekalo celkem šestadvacet rozjížděk. Tero Aarnio šel v Memoriálu Ladislava Eliáše od vítězství k vítězství a jeho triumfální šňůru utnul až Josef Franc ve dvacáté páté jízdě. V té chvíli však měl Fin za sebou již porážku Martina Vaculíka, což jej při bodové rovnosti se slovenským esem poslalo na nejvyšší stupínek pódia. Václav Milík byl třetí, ale na finálovou jízdu o mistra Slovenska zvolil dle svých slov šílené nastavení. Jeho motocykl odstartoval jako na atomový pohon, nicméně poté neměl dle svého majitele potřebnou rychlost. Jenže Martin Vaculík byl až třetí, takže Václav Milík vedl. Když se však miláček domácích tribun, jehož ze všech udělených autogramů musí bolet ruka ještě nyní, vypořádal s Finem, pustil se i do pardubického kapitána. Podjel ho v první zatáčce třetího okruhu, aby zbývajících tři a půl kola vlastně jen kontroloval svůj náskok, zatímco Václav Milík uhájil druhou pozici před Tero Aarniem. Synovec slovenského šampióna David Pacalaj vyhrál juniorský titul, když mu jeho největší rivalové poněkud usnadnili situaci. Michal Tomka v deváté jízdě raději spadnul, aby nezpůsobil větší melu. A nešťastný Jakub Valkovič měl pořádné techtle mechtle s paní smůlou, když se mu ve třech závěrečných rozjížďkách nejprve zadřel motor a pak mu nejprve prasknul primární a nakonec i sekundární řetěz.

Eliášův memoriál: Martin Vaculík, Tero Aarnio a Václav Milík

Vyrovnaná podívaná

Setkání generací v žarnovickém depu: zleva Michal Danko, Marián Šebian, Pavol Tonhauzer a Zdeněk Schneiderwind

Dnešní neděle zrovna nebyla pěkným dnem. Z vrstvy šedivých mraků tu a tam ukápla nějaké slzička, nicméně závod Eliášův memoriál gradující ve finálové jízdě o slovenského šampióna ohrožen nebyl. Výměna Petra Chlupáče za Stanislava Mělničuka, jenž si včas neobstaral povolení ke startu od své federace, byla poslední.

Pravda, nervy pořadatelů napínal ještě Vjačeslav Monachov. Na své cestě z evropské kvalifikace v Poznani musel zastavit kvůli poruše své dodávky. Nicméně Jevgenij Sajdulin se projevil jako skutečný kamarád, pro svého krajana se vrátil a na palubě svého vozu ho dovezl do Žarnovice.

Na nástupu stáli včas stejně jako třiadvacet jejich soupeřů a kopřivnický Jan Macek v roli náhradníka. Po okázalém představení, na něž si v Žarnovici potrpí, se krátce po čtvrt na čtyři zvedla opona úžasného dramatu.

Martin Vaculík (zelená) se rychle ujal vlády v rozjížďce s číslem jedna před Bartoszem Kowalskim (červená), Petrem Chlupáčem (žlutá), Patrikem Mikelem (modrá) a Milenem Manevem (bílá)

Jako první se na seznam vítězů dnes zapsal Martin Vaculík. Někdejší systém českého přeboru, jenž byl dnes opět použit, totiž startovní číslo jedna posílá na start na začátku každé série stejně jako klasická formule šestnácti plochodrážníků. Start rozjížďky s číslem jedna sice zvládl lépe Bartosz Kowalski, ovšem slovenské eso nemělo sebemenších problémů ujmout se vedení již v úvodním oblouku.

Tero Aarnio hned vzápětí potvrdil pověst, která jej předcházela. Již v první zatáčce minul Stanislawa Burzu a připsal na své konto čtveřici bodů. Ve třetí jízdě byl Norbert Magosi v cíli s desetimetrovým náskokem před Michalem Tomkou. Oba již byli v posledním kole, když Luboš Šmondrk musel svítit červenými světly kvůli pádu Martina Gavendy ve druhé zatáčce třetího kola, takže se nemuselo jet znovu.

Z duelu Pražanů ve čtvrté jízdě vyšel lépe Josef Franc, který Zdeňka Holuba změřil již s vylétnutím pásky. Seznam úvodních vítězů byl kompletní po rozjížďce s číslem pět. Matic Ivačič těsně před jejím startem přesednul na druhý motocykl. V jeho sedle držel v šachu Václava Milíka. Jenže Pardubičan Slovince zlehka oťukával, aby svou snahu korunoval na cílové rovince třetího okruhu. Jako vítr se po ní přehnal okolo Matice Ivačiče a otevřel své skóre čtyřmi body.

Tero Aarnio vede před Stanislawem Burzou a Davidem Pacalajem

Tero Aarnio vyhrál rozjížďku s číslem šest stylem start – cíl. létajícího Fina předcházela skvělá pověst, takže jeho triumf by nemusel být šokující novinkou, kdyby ovšem na jeho štítě nezůstali Martin Vaculík s Václavem Milíkem! Pardubičan přitom držel v šachu miláčka žarnovických tribun až do druhého oblouku, v němž se vnější stopou posunul na druhé místo.

Ve druhé pětině si čisté konto vedle finského borce udrželi ještě Josef Franc a Norbert Magosi. Pražan zatroubil velké sólo v sedmé jízdě, aby jej Maďar napodobil o tři rozjížďky později. Mezitím tribuny rozjásal také Jakub Valkovič.

Michal Tomka popisuje svůj pád v rozjížďce s číslem devět:

„Vtrhnul jsem mezi Chlupa a Davida. Nevěděl jsem, co dělat. Radši jsem to přetočil, možná jsem měl podržet, ale nechtěl jsem Chlupa srazit.“

Start deváté jízdy se musel opakovat, když se ulil Michal Tomka, který si za svůj skutek od Luboše Šmondrka vysloužil žlutou kartu. Jenže po repete to měl horší. Vedl Jakub Valkovič, ale za ním se to mlelo. Právě Michal Tomka chtěl v duelu o druhé místo s Petrem Chlupáčem a Davidem Pacalajem říct své pádné slovo.

Jakub Valkovič míří k vítězství před zraky Petra Chlupáče a Davida Pacalaje

Jenže ve druhé zatáčce upadl. Sice se vrátil do sedla, avšak po necelém okruhu zůstal raději moudře stát. Jakub Valkovič si užil aplaus diváků. Z pětice slovenských juniorů byl na čele samostatné klasifikace premiérového národního šampionátu do jednadvaceti let nejlepší. Jenže Štěstěna jej knokautovala stylem, o němž by Rambo natočil další celovečerní film.

V jedenácté jízdě neobjel ani dvě kola, než zadřel motor. Rozjížďku s číslem sedmnáct vedl, ale prasknul mu primární řetěz. A do třiadvacáté jízdy se ani nerozjel, jelikož se jeho sekundární řetěz roztrhnul již na startovním roštu. Co čert nechtěl, již ve druhém oblouku svítila červená světla, kdy Ján Mihálik skončil po útoku Michala Danka na zemi.

 

Druhý titul do rodiny

Václav Milík (žlutá) jde do vedení před Davida Pacalaje (červená) a Josefa France (zelená)

Slovenského juniorského titulu se tak zmocnil David Pacalaj. Spolu se svým dědečkem Zdeno Vaculíkem bedlivě sledovali stav dráhy i vývoj závodu. Ke konci mohli být oba spokojeni. V rozjížďce s číslem patnáct dotíral na Jevgenije Sajdulina. Rus mu ulehčil život, když zůstal stát na začátku posledního okruhu. Čtyři body na kontě Davida Pacalaje ozdobily čtveřici jeho třetích míst a byly klíčovým faktorem v boji s Michalem Tomkou a Jakubem Valkovičem.

Nicméně pojďme zpět k Memoriálu Ladislava Eliáše, který byl opět nominačním kritériem nejlepší šestice pro boj o slovenský titul. Po prohře s Tero Aarniem se Martin Vaculík vrátil na vítěznou dráhu již v jedenácté jízdě. Připravil přitom o punc neporazitelnosti Norberta Magosiho a Josefa France. Maďar jezdil po celou dobu druhý, zatímco Pražan si třetí příčku musel vyvzdorovat na Jakubu Valkovičovi, než odpadl, a Stanislawu Burzovi.

Další trojku Martin Vaculík inkasoval hned v šestnácté jízdě, v níž po raketovém startu neměl sobě rovného. Tero Aarnio si však na něho udržel jednobodovou převahu. V rozjížďce s číslem devatenáct se nechal dokonalým startem vynést do čela hned po vylétnutí pásky. A v první zatáčce odrazil smělý útok Norberta Magosiho, jenž udeřil vnějším obloukem vykrouženým těsně okolo nafukovacího mantinelu. Nebral si přitom bílé rukavičky, takže si od Luboše Šmondrka vykoledoval napomenutí za nesportovní chování.

Souboj Norberta Magosiho (bílá) a Tera Aarnia (červená) musel řešit sudí

Finově triumfální kose nastražil kámen až Josef Franc v rozjížďce s číslem pětadvacet. Start poslední jízdy Memoriálu Ladislava Eliáše musel být opakován, když se Patrik Mikel ocitnul polapený v pásce. Když se šlo na věc podruhé, pražský lišák nezaváhal. Ujal se vedení a odvracel všechny nájezdy Tero Aarnia, dokud je nepřivítala šachovnicová vlajka.

Martin Vaculík prve kraloval jednadvacáté jízdě, v níž jeho synovec David Pacalaj srdnatě, leč marně bušil na druhého Vlačaslava Monachova. I když skončil se stejným počtem bodů jako Tero Aarnio, v Seveřanův prospěch rozhodl výsledek jejich vzájemného duelu.

Třetí na pódiu memoriálu byl Václav Milík. Pardubičan spolu se svými mechaniky Miroslavem Mihulem a René Vidnerem celý závod experimentoval s nastavením. Vcelku se jim dařilo, jelikož s výjimkou třetí příčky za Martinem Vaculíkem a vítězným Tero Aarniem v šesté jízdě neznal nic než vítězství.

Zdeněk Holub jezdí před Vjačeslavem Monachovem

Ve čtrnácté jízdě vládl od startu až do cíle, v osmnácté se na úkor Davida Pacalaje, jenž vydržel odolávat Josefu Francovi takřka celý okruh, posunul již v první zatáčce. A nakonec v rozjížďce s číslem dvaadvacet opět neohroženě triumfoval ve velkém stylu.

Josefu Francovi chyběl k pódiu bod, do finále o slovenského šampióna pronikli i Norbert Magosi a Zdeněk Holub, obhájce titulu. O jejich umístění musel rozhodnout los, v němž byl Pražan úspěšnější. Šlo také, kdo z nich si bude vybírat dráhu dříve. Jako první pochopitelně dostal šanci Tero Aarnio, který sáhnul po bílém terči.

Martin Vaculík komentuje svůj mistrovský titul:

„Moc si vážím vítězství. Ve finále se mi nepovedl start, pode mnou stáli rychlí jezdci. Děkuji jim ze férovou jízdu. Byla to krásná rozjížďka, věřil jsem si.“

Před losováním startovních pozic finále: zleva Václav Milík, Martin Vaculík, Josef Franc a Tero Aarnio

Martin Vaculík dle svého zvyku dlouho zkoumal zbývající dráhy, až zvolil žlutou. Václav Milík preferoval modrou, Josef Franc si stoupnul pod něho k vnitřní čáře. Zdeněk Holub upřednostnil pátou dráhu, čímž Norberta Magosiho poslal až k mantinelu.

Po vylétnutí pásky byli nejrychlejší Václav Milík a Martin Vaculík. Jenže první zatáčkou se mezi ně řítil Tero Aarnio. Zatímco Pardubičan Finův útok ustál, miláček domácích tribun klesl na třetí příčku. Tu mu vzápětí sebral Josef Franc. Jenže Martin Vaculík se pustil do boje.

Záhy se vypořádal s Pražanem a předčil i Fina. A jak byl rozjetý, v první zatáčce třetího okruhu podjel i Václava Milíka. Na pardubického kapitána zle dotíral rovněž Tero Aarnio. Byť si Václav Milík stěžoval, že nové nastavení mu pomohlo na startu, ale připravilo jej o rychlost, Finův nápor ustál a protnul metu těsně před ním.

 

Hlasy z depa

Po startu finále vede Václav Milík (modrá) před Martinem Vaculíkem (žlutá), Tero Aarniem (bílá) a Norbertem Magosim (ČB)

„Určitě jsem rád,“ radoval se Martin Vaculík. „Byly to kvalitní závody a bylo vidět, že moje vítězství nebylo už stoprocentně jistý. Tero Aarnio bylo hodně rychlý, je to kvalitní jezdce, což potvrdil. Nebyl to pro mě neznámý pojem, takže jsem věděl, že je kvalitní jezdec. A také Vašek je jezdec světového formátu. Moc si vážím vítězství.“

„Jsem spokojenej‘,“ konstatoval Václav Milík. „Hodně jsme toho rozlouskli. S finále ale nejsem spokojenej‘. Prohrát vyhranej‘ start není dobrý. Právě před finálovkou jsme udělali drastický změny, start dobrej‘, ale pak to nejelo. Třeba za rok. Gratulace Martinovi, jel pěkně, byl rychlej‘, je vidět, že je tady doma.“

Josef Franc (červená) se ve finále tlačí před Tero Aarnia (bílá) na Václava Milíka (modrá)

„Pěkný závody, co ti mám povídat?“ pochvaloval si Josef Franc. „Ve finále jsem chytnul hranu, nechtěla mě pustit. Už jsem viděl, jak jsem v prknech. Jsem rád, možná to byl zatím můj nejlepší závod. Kdyby byla bednička, byl bych šťastnej‘. Sám jsem si to pojebal, ale mám radost, že motorka fungovala dobře.“

„Pěkný závody,“ ztotožnil se Zdeněk Holub se svým starším klubovým kolegou. „nabitý, super závody. Finále bylo krásný, super. Šel jsem si za svým, akorát to finále… Nedá se nic dělat. Třeba napřesrok…“

„Dobré,“ odtušil David Pacalaj komentář ke svému zisku titulu juniorského mistra Slovenska. „Ke konci to bylo lepší, jelo to líp. Škoda, že závod nezačal až teď. Už mi to jede dobře, dopasovali jsme motorku. Je potřeba se ponaučit a jít dál.“

Petr Chlupáč (zelená) odolává Martinu Gavendovi

„Hezky se jezdilo,“ netajil se Petr Chlupáč. „S tátou jsme trošičku špekulovali. Než jsme nastavili motorku, uběhly tři rozjížďky. Motali jsme se, ale ve čtvrtý jízdě to už bylo nastavený pěkně. Myslím, že to nebylo

„Škoda té jedné jízdy,“ připomínal Michal Tomka svůj nešťastný pád v rozjížďce s číslem devět. „Škoda, byla to chyba, ty body mi teď chyběly. Mohl jsem být před Davidem. Škoda…“

Jakub Valkovič měl smůly ažaž

„Zklamaný jsem hodně,“ nepřekvapil Jakub Valkovič. „Dobře to začalo, ale pak přišly ty tři rozjížďky. Jednou motor, pak primár a nakonec sekundár. Dobře to bylo rozjetý, jsem zklamaný. Měl jsem dobře nakročené na mistra.“

„Sbíral jsem jedničky celý závod,“ vyprávěl Ján Mihálik. „Zkusili jsme druhou motorku, ale bezúspěšně. V poslední jízdě jsem se soustředil na start, byl jsem tvrdý. A ve druhé zatáčce mě atakoval kolega. Dokázal jsem závod dojet s bolestmi, snad to do juniorky v Plzni přejde. Děkuju fanouškům, že mi fandili, vážím si toho!“

Josef Franc byl v Memoriálu Ladislava Eliáše jediný, kdo porazil Tera Aarnia

19. Memoriál Ladislava Eliáše a MR juniorů:

MR U21  
1. Tero Aarnio, FIN 4 4 4 4 3 19
2. Martin Vaculík, SK – Žarnovica 4 3 4 4 4 19
3. Václav Milík, Pardubice 4 2 4 4 4 18
4. Josef Franc, Praha 4 4 2 3 4 17
5. Zdeněk Holub, Praha 3 1 4 3 4 15 (los)
6. Norbert Magosi, H 4 4 3 3 1 15 (los)
7. Matic Ivačič, SLO 3 3 3 3 2 14
8. Andrej Kobrin, UA (MAMS) 2 0 3 3 4 12
9. 1. David Pacalaj, SK – Žarnovica 2 2 4 2 2 12
10. Bartosz Kowalski, PL 3 3 2 1 3 12
11. Petr Chlupáč, Praha 2 3 2 2 3 12
12. 2. Michal Tomka, SK – Žarnovica 3 F 3 2 2 10
13. Stanislaw Burza, PL 3 4 1 1 0 9
14. Vjačeslav Monachov, UA 1 2 3 0 3 9
15. Martin Gavenda, Březolupy X 1 0 4 2 7
16. Jevgenij Sajdulin, RUS F 2 E 4 1 7
17. Niels Oliver Wessel, D 1 2 1 2 1 7
18. 3. Jakub Valkovič, SK – Žarnovica 2 4 E E E 6
19. Milen Manev, BG (MAMS) 1 0 2 0 3 6
20. Martin Málek, Březolupy 1 1 2 1 1 6
21. Patrik Mikel, Pardubice 0 3 1 1 T 5
22. 4. Ján Mihálik, SK – Žarnovica 1 1 0 1 2 5
23. Niklas Säyriö, FIN 0 0 1 2 0 3
24. Richards Ansviesulis, LAT 2 0 1 0 0 3
25. 5. Michal Danko, SK – Žarnovica 0 1 F 0 U 1
26. Jan Macek, Kopřivnice (res) 0 0

Poznámka: o vítězství rozhodl lepší výsledek vzájemné jízdy; žlutá karta Michal Tomka v rozjížďce s číslem devět; Tero Aarnio napomenutí rozhodčího za nesportovní jízdu v rozjížďce s číslem devatenáct

Mistrovství Slovenska juniorů: Michal Tomka, David Pacalaj a Jakub Valkovič

Mistrovství Slovenska:

1. Martin Vaculík, SK – Žarnovica
2. Václav Milík, Pardubice
3. Tero Aarnio, FIN
4. Josef Franc, Praha
5. Zdeněk Holub, Praha
6. Norbert Magosi, H
Slovenský šampionát: Tero Aarnio, Martin Vaculík a Tero Aarnio

Foto: Karel Herman

Václav Milík (modrá) letí do vedení ve finálové jízdě před Martina Vaculíka (žlutá), Tero Aarnia (bílá), Norberta Magosiho (ČB) a Zdeňka Holuba (zelená)

Petr Chlupáč doplňuje startovní listinu slovenského šampionátu

Žarnovica – 28. dubna
V pátek večer vešlo ve známost, že se Stanislav Mělničuk nemůže zúčastnit Memoriálu Ladislava Eliáše spojeného s mistrovstvím Slovenska. Organizátoři hledali narychlo náhradu a lovili v českých vodách. Okolo půl jedenácté se dovolali Petru Chlupáčovi. Pražský junior jejich nabídku neoslyšel a z Březolup, kde stanul na druhé příčce pódia přeborového závodu, zamířil se svým otcem Petrem do Žarnovice. V dnešním závodě poveze startovní číslo šestnáct.

Petr Chlupáč při včerejším březolupském přeboru vodí za svými zády Zdeňka Simotu

Foto: Karel Herman

Martin Gavenda zajistil březolupskému publiku vítězství domácího závodníka

Březolupy – 27. dubna
Druhý přeborový závod v Březolupech měl po svých dvou sériích jediného neporaženého závodníka v osobě Martina Gavendy. Domácí borec přidal další trojku v rozjížďce s číslem devět, v níž změřil Petra Chlupáče a Ondřeje Smetanu. V šestnácté jízdě ztratil bod ve prospěch Zdeňka Simoty, ale přesto stál před závěrečnou pětinou v předsíni triumfu, jenž posléze potvrdil stylem start – cíl v devatenácté jízdě. Podobně konzistentní byl dnes již jen Petr Chlupáč. Toho kromě vítěze porazil již jen Jan Kvěch, takže se pražský junior dočkal svých prvních individuálních stupňů vítězů. Zato boj o třetí příčku byl otevřený až do poslední chvíle. Ondřej Smetana litoval již zmiňované rozjížďky s číslem devět a Patrik Mikel si z ní přivezl jen vypasenou nulu. Jan Kvěch zase nedokázal před sedmnáctou jízdou nastartovat motocykl. A když mu maminka Lenka, která se náramně činila v roli mechanika svého nejstaršího syna, nabízela stroj jeho bratra Václava, musel odmítnout, jelikož drahocenné vteřiny časového limitu uběhly. Zdeněk Simota se zprvu potýkal se správným nastavením motocyklu, ale nakonec dal do kupy dvanáct bodů. Na stejné skóre se dostal i Martin Málek, jenž se však o poznání víc nadřel. V rozjížďce s číslem patnáct se prodral z posledního místa na druhé přes Jaroslava Petráka a Michala Dudka, ob dvě jízdy později sebral dva body Danielu Klímovi až v poslední zatáčce. V rozjezdu však byl plzeňský Jihočech kapánek tvrdší. Dobrý dojem zanechali nejmladší závodníci. Michal Danko vyhrál svou první jízdu, přičemž změřil Patrika Mikela! Vítězství měl na dosah také Daniel Šilhán, nicméně hlavní slovo v jeho souboji s Janem Mackem a Danielem Klímou řekl přetržený primární řetěz. V mistrovském klání stopětadvacítek Vojtěch Šachl rozhodl o svém prvenství porážkou Jaroslava Vaníčka. Navzdory patáliím s karburátorem si spolu s nimi přišel pro pohár i Bruno Belan. Adam Bednář měl totiž pekelnou smůlu, když mu jisté vítězství v závěrečné jízdě vzala rozbitá řadicí páka.

Petr Chlupáč, Martin Gavenda a Zdeněk Simota stojí na stupních vítězů

Esa v kvalifikaci

Václav Kvěch (žlutá) jedzí v kvalifikaci před Milanem Dobiášem (červená) a Michalem Dankem (modrá)

Lukáš Hromádka vyrazil na trénink je se svými dioptrickými brýlemi, ochranné si zapomněl. Podobných událostí jsme měli dnes zaznamenat víc, avšak faktem zůstává, že druhý letošní přebor nabídl skvělé závody. Všechno odstartovalo kvalifikací.

Reglementy jsou nekompromisní v ohledu, že přímou účast v závodě má garantovanou pouze dvanáct nejlepších závodníků aktuální klasifikace. Jsou v tomto směru naprosto nekompromisní, padni komu padni. A tak se dnes o šanci bojovat v přeboru museli utkat i dva z elitní osmičky šampionátu jednotlivců, Martin Málek a Ondřej Smetana, jehož opožděnou přihlášku komise akceptovala až po omluvě Františka Kliera!

Protože po explozi motoru při kopřivnické první lize nejel Patrik Mikel úvodní závod seriálu ve Slaném, musel do kvalifikace také on. S prvním triumfem v úvodní jízdě neměl žádné problémy. Za jeho zády to však jen vřelo. Milan Dobiáš přišel o druhé místo během necelého kola, když jej v úvodním oblouku nejprve objel Václav Kvěch a ve druhém podjel také Milan Danko.

Esa v kvalifikaci, aneb Ondřej Smetana (bílá) a Patrik Mikel (modrá) ve společnosti Milana Dobiáše (žlutá)

Ve druhé jízdě Martin Málek odvedl Ondřeje Smetanu. Smolařem celé kvalifikace se stal Michal Baštecký. Nejprve upadl na začátku druhého kola, aby ve třetí jízdě zůstal stát s poruchou a jako jediný se dnes do hlavního klání nedostal ani jako náhradník.

Sem naproti tomu neomylně zamířil Martin Málek, který již podruhé triumfoval stylem start – cíl. Pěkně na sebe upozornil také Michal Danko. Slovák dorazil ke startovnímu roštu se špatným žlutým povlakem, nicméně měl pod ním bílou přilbu, takže nápravu sjednal rovnou startmaršál.

Michal Danko si posléze nedal pokoje, dokud v úvodním nájezdu posledního kola nepodjel Václava Kvěcha. Postoupil však oba. Kvalifikace se uzavřela čtvrtou rozjížďkou. Ondřej Smetana ve druhém oblouku šel spodem do vedení před Patrika Mikela. Postup neminul ani jednoho, zatímco na Milana Dobiáše a Lukáše Hromádku zbyly náhradnické posty.

Patrik Mikel vysvětluje svůj pád po projetí cílem první jízdy:

„Otočil jsem se, zaradoval se a uklouzlo mně přední kolo. Naštěstí se nikomu nic nestalo.“

Patrik Mikel se sbírá ze země po svém pádu po vítězství nad Zdeňkem Simotou v rozjížďce s číslem jedna

Vlastní závod rozehrál nejlépe Patrik Mikel, který se po skvělém startu ujal vedení v rozjížďce s číslem jedna. Zdeněk Simota v první zatáčce objel Václava Kvěcha a Jaroslava Petráka, aby se rovnou opřel do domácího odchovance v pardubické vestě před sebou. Jenže Patrik Mikel nepolevil a z první příčky se zřítil až po projetí cílem. Všichni závodníci za ním se mu však stačili vyhnout.

V rozjížďce s číslem dvě si Michal Škurla stěžoval, že se mu na startu protočila bezdušová pneumatika. Martin Gavenda však stejný problém neměl a v první zatáčce předčil Michala Dudka. Vzápětí Martin Málek celá čtyři kola hlídal Ondřeje Smetanu, jenž v první zatáčce vyhnal Jana Macka a Filipa Hájka. V rozjížďce s číslem čtyři vyhrál Jan Kvěch stylem start – cíl.

 

Gejzír skvělých momentů i nečekaných překvapení

Březolupy viděly skvělý závod, o čemž na snímku přesvědčují Daniel Klíma, Martin Gavenda, Michal Dudek a Michal Škurla

Nedá se říct, že by Martin Gavenda musel při svých cestách za plochou dráhou vstávat se slepicemi. Celá řada stadiónů je od Březolup vzdálená natolik, že potřebuje vyrážet již ve chvíli, kdy nejvytrvalejší slepice ještě sedí v hospodě. V tomto ohledu mu březolupské podniky nabízejí výrazný bonus. Na druhou stranu mu všichni jeho sousedé dávají najevo, jak rádi by ho viděli na stupních vítězů.

Dnes Martinu Gavendovi v tomto směru mělo všechno vycházet. V rozjížďce s číslem šest nedal ani náznak šance Martinu Málkovi. Klíčový triumf moravskému závodníkovi však přinesla devátá jízda. V ní Martin Gavenda jen ujížděl Petr Chlupáčovi, který se musel bránit Ondřeji Smetanovi a Patriku Mikelovi. A po třech sériích neohroženě vedl.

Za sebou měl Martina Málka a Jana Kvěcha, kteří ztratili po bodu. Pražanovi jej sebral Ondřej Smetana, který se dostal do vedení sedmé jízdy hned s vylétnutím pásky. Jan Kvěch zachoval svůj sympatický zvyk a proháněl svého staršího klubového kolegu až na metu, nicméně musel zaknihovat prohru. Martina Málka porazil přímo leader v šesté jízdě, jak již víme.

Michal Danko míří za svým premiérovým vítězstvím před zraky Patrika Mikela a Michala Dudka

Nicméně Martin Málek byl po Patriku Mikelovi v první a Petru Chlupáčovi v osmé jízdě třetí borec, jenž dnes porazil Zdeňka Simotu, který se zpočátku hodně trápil s nastavením svého motocyklu. Přitom právě v rozjížďce s číslem dvanáct byl Jihočech v plzeňské vestě na nejlepší cestě konečně protnout metu jako vítěz.

Ujal se totiž vedení, po němž prahnul také Michal Škurla. Toho však Martin Málek v prvním oblouku vyvezl nemilosrdně na mantinel. Rovnou z chodu na protilehlé rovince udeřil na Zdeňka Simota. Jemu se do druhého nájezdu zvedl motocykl na zadní a Martin Málek jej elegantně minul po jeho pravici.

Březolupský ovál dnes opět dostál své pověsti kvalitně připravené trati. Viděli jsme skvělé souboje a dočkali se i řady překvapení. První naservíroval Michal Danko. V rozjížďce s číslem pět odstartoval jako plochodrážní pánbůh. A pak jel, jel a jel. Patrik Mikel musel v první zatáčce odrážet Michala Dudka. Poté se pustil do slovenského juniora, jenže ten neuhnul z ideální stopy ani o milimetr. Nedopřál si luxus jediné chybičky a prvně ve svém sedmnáctiletém životě dojel k šachovnicové vlajce jako první.

Michal Danko komentuje první vítězství své kariéry v rozjížďce s číslem pět:

„Poprvé jsem byl první, když jsem naposledy vedl, odváželi mě vrtulníkem. Bál jsem se, abych nespadl. Porazil jsem Patrika Mikela a to už něco znamená!“

Martin Málek (modrá) se ujímá vedení před Martinem Gavendou (žlutá), Václavem Kvěchem (bílá) a Danielem Šilhánem (červená)

Blízko k vítězství měl i Daniel Šilhán. V rozjížďce s číslem deset se nenechal odradit, když Jan Macek vezl jeho a Jaroslava Petráka na mantinel. Na protilehlé rovince na kopřivnického závodníka opět útočil a v nájezdu do druhého kola převzal vedení. Jenže vyhráno neměl ani zdaleka.

Jan Macek udeřil spodem, jenže Daniel Šilhán byl na vnějšku rychlejší. Společně objeli bok po boku celý jeden okruh. Do toho zezadu tlačil Jaroslav Petrák a ani Daniel Klíma nechtěl do svého boxu přivézt vypasenou nulu. Konec dramatu však napsal pochybný scénárista.

Na cílové rovince předposledního kola totiž Danielu Šilhánovi prasknul primární řetěz. „Byl novej‘, úplně dobrej‘,“ nemohl pardubický závodník uvěřit svým očím. Kousek pokračoval setrvačností. Pak seskočil ze sedla a zbývající vzdálenost k Rostislavu Zúfalému s šachovnicovou vlajkou v ruce doběhl po svých. Jenže místo trojky na něho v cíli nečekalo vůbec nic.

 

Nečekaný závěr

Ondřej Smetana před Janem Kvěchem a Michalem Škurlou

Michal Škurla vyhrál třináctou jízdu stylem start – cíl, ale jeho otce Tomáše a mechanika Lukáše Háska v depu čekala šichta navíc. Jejich svěřenci totiž ulétl šteft na spojce. Zapotil se i Antonín Dudek, protože na motocyklu jeho syna Michala se vysypalo ložisko v kole. Jak Pražan, tak Slaňák již ovšem byli mimo pásmo útoku na pódium.

K němu si však namířil Ondřej Smetana, který však po nepovedené rozjížďce s číslem devět musel vyhrávat. v rozjížďce s číslem čtrnáct se mu to povedlo, když za sebou udržel Daniela Klímu, jenž v první zatáčce objel Václava Kvěcha. Po poháru prahnul také Petr Chlupáč. Zatímco se v patnácté jízdě pevně usadil v čele, Martin Málek zpackal start.

Jiný by se v duchu s myšlenkami na pódium rozloučil, avšak Martin Málek měl k defétismu daleko jako současný trestně stíhaný premiér k abdikaci. Jenže Jaroslav Petrák ne a ne se pustit posledního bodu. Až ve třetím kole se březolupský borec dostal před něho vnějškem druhé zatáčky. A jak byl rozjetý, ještě v posledním oblouku objel druhého Michala Dudka.

Na ostří nože: zleva Daniel Šilhán, Jaroslav Petrák a Jan Macek

Čelo aktuální klasifikace se přitom zplošťovalo. Martin Gavenda v šestnácté jízdě vystřelil za svým čtvrtým triumfem jako z děla. Jenže Zdeněk Simota konečně vychytal set up svých motocyklů a v úvodním výjezdu se mihnul do vedení jako blesk.

Zdeněk Simota komentuje svou porážku Martina Gavendy v rozjížďce s číslem šestnáct:

„Přece ho tam nepustím! Sice to má najetý, trénoval tady tři dny, ale míchá s tím pěkně!“

Martin Gavenda se musel pustit do křížku s Janem Kvěchem. Pražan měl problém s elektrickým okruhem, motocykl mu prskal jako vzteklý kocour a přesto se obořil na místního borce, který právě přicházel o svůj první dnešní bod. Ve druhém kole to ve druhé zatáčce přehnal a do Martina Gavendy vrazil. Přesto neslevil ze svých útoků, jenže cestu dopředu nenašel.

Martin Gavenda tím pádem vedl o bod před Martinem Málkem a Petrem Chlupáčem, na něž Zdeněk Simota, Ondřej Smetana a Jan Kvěch ztráceli další bod. Jenže v poslední zatáčce nabraly události nečekaný spád. Všechno odstartoval Jan Kvěch.

Raketový start vynáší do vedení Petra Chlupáče (červená) před Michala Dudka (žlutá), Martina Málka (bílá) a Jaroslava Petráka (modrá)

Poslední úprava oválu se chýlila ke konci a on se svým mechanikem Michalem Pospíšilem nemohl nastartovat motor. „Nefunguje motorka,“ krčil rameny. „Z druhý jsem půjčil bráchovi šroub na karbec, takže není připravená.“

Jeho maminka Lenka se činila v boxu svého staršího syna Václava. Nabídla mu jeho stroj, jenže dvouminutový limit plynul rychlostí Niagarských vodopádů. Jan Kvěch si proto ani nenasadil přilbu a musel se rozloučit se svými pódiovými ambicemi. Během dalších desítek sekund přišel o stupně vítězů také Martin Málek.

I jeho poslední start by se do učebnic ploché dráhy mohl dostat maximálně jako odstrašující příklad. Patrik Mikel před ním v úvodním oblouku podjel Daniela Klímu. Na něho však Martin Málek narazil jako na neprůstupnou betonovou hráz. Ztekl ji až v samotném závěr. V posledním nájezdu zaskočil pražského juniora zevnitř a protáhnul se pro dva body.

Martin Gavenda (modrá) v duelu s Janem Kvěchem

Jenže ty na přímé umístění mezi nejlepšími třemi bez rozjezdu nestačily. Na naštvání Daniela Klímy však ano. V depu dal do plechového boxu takovou ránu, za níž by se nemusel stydět ani Matěj Kůs v dobách své největší slávy. A bodejť by ne. Hned na začátku musel zastavit, když se mu kvůli protékajícímu metylu začal přidírat motor. Spolu s otcem Romanem se v depu nezastavili až do konce, ale body jim unikaly.

Naproti tomu Petr Chlupáč byl spokojen. V osmnácté jízdě triumfoval stylem start – cíl. Když projížděl cílem, věděl, že má jisté svou první bednu v individuálním seniorském závodě. Vzápětí Martin Gavenda zvenčí úvodní zatáčky předčil Filipa Hájka a mohl se jít chystat oslavy svého triumfu. To samé v rozjížďce s číslem dvacet Zdeněk Simota provedl Ondřeji Smetanovi.

Zdeněk Simota (žlutá) vnějškem překonává Ondřeje Smetanu (bílá) a Patrika Dudka (červená)

Plzeňský Jihočech si otevřel dvířka do rozjezdu. V něm si Martin Málek složil reparát ze startovní pohotovosti. Jenže Zdeněk Simota stál až u mantinelu a opřel se o hutný materiál. A jelikož byl ve výjezdu hodně razantní, sebral Martinu Málkovi vedení i nejnižší stupínek pódia.

 

Smůla jednoho, obrovské štěstí dvou dalších

Adam Bednář doráží na Matouše Kameníka

Doprovodné mistrovské klání stopětadvacítek otevřel Jaroslav Vaníček. V rozjížďce s číslem jedna upaloval pro první tři body před Lubošem Krejčou, který udržel druhou příčku navzdory soustavnému tlaku a drobnému ťukanci od Jana Jeníčka. Vojtěch Šachl reagoval podobnou mincí, když ve druhé zatáčce před sebe nepustil Matouše Kameníka. A když se velkým sólem hned vzápětí prezentoval také Bruno Belan, zdálo se, že první trojice bude stejná jako před týdnem ve Slaném. Ona nakonec také byla, jenže…

Adam Bednář se v rozjížďce s číslem dvě nechal objet od Matouše Kameníka, ale v páté jízdě to divišovskému závodníkovi vrátil velkým sólem i s úroky. A dalšího primátu se Pražan dočkal hned v rozjížďce s číslem sedm.

Vojtěch Šachl vede před Matoušem Kameníkem a Matějem Frýzou

Vystřelil jako z děla. Bruno Belan, jemuž prve ve čtvrté jízdě v navázání druhého uzlu na vítěznou šňůru zabránil Jan Jeníček, se sice dostal v úvodním oblouku před něho. Ovšem Adam Bednář nabyl nazpět vrchu již ve výjezdu. Jan Jeníček tentokrát do jejich duelu nezasáhl a dojel do cíle třetí.

Adam Bednář měl po třech startech sedm bodů, Bruno Belan a Jan Jeníček po pěti. Více měli jen Vojtěch Šachl a Jaroslav Vaníček. Divišovský borec se dostal do čela, když v šesté jízdě svého pražského soka odvedl. Jaroslav Vaníček posléze opanoval sedmou jízdu, avšak Vojtěch Šachl si hladkým prvenstvím hned v další rozjížďce udržel čistý štít.

Kraloval i desáté jízdě, což z něho udělalo celkové vítěze. Matouš Kameník inkasoval druhou dvojku, aby skončil těsně pod pódiem, zatímco Jan Jeníček uštval Matěje Frýzu až na metě. V rozjížďce s číslem jedenáct se Adam Bednář blýsknul dalším startem z kategorie snů.

Jaroslav Vaníček dnes ztratil jediný bod

Řítil se protilehlou rovinkou s náskokem na Jaroslava Vaníčka a Bruna Belana. Když náhle ve druhé zatáčce zpomalil. Všichni ho předjeli a on se zase rozjel, aby znovu ztratil tempo. Celé se to opakovalo ještě několikrát, když Adam Bednář konečně dorazil do cíle, ale jako beznadějně poslední.

Záhada se vysvětlila v depu. Měl stržený tisícihran na řadící páce, která mu pravidelně zařazovala neutrál. Jaroslav Vaníček díky zděděnému triumfu skončil v závodě druhý, Bruno Belan, jehož v závěru provázely problémy s karburátorem, třetí.

 

Hlasy z depa

Martin Gavenda dnes exceloval

„Všechno fungovalo,“ radoval se Martin Gavenda. „Od startu mi to šlo. Fakt mně to dneska sedlo, byla to velká výzva, všichni lidi tady v Březolupech, co jsem potkával, říkali, že bych měl být na bedně. Vyhrál jsem i díky tomu, mám z toho radost. Komplet by byl dobrý, čtrnáct bodů je ale taky dobrých.“

Petr Chlupáč získal svůj první pohár v seniorském závodě

„Vynahradil jsem si to za Slaný,“ komentoval Petr Chlupáč své první individuální pódium v seniorské soutěži. „Tam nebyl přebor špatnej‘, bedna je ale bedna. Dneska to fungovalo, jsme tady jen s tátou bez Adi Rymela. A zvládli jsme to dobře.“

„První tři rozjížďky jsem spekuloval s nastavením,“ pustil se Zdeněk Simota do vyprávění. „Dělal jsem všechno obráceně. Prokoučoval jsem to vždycky po startu, protože to ztrácelo z výjezdu. Teď ty dvě poslední jízdy a rozjezd byly lepší. V rozjezdu jsem si stoupnul schválně od prken, věděl jsem, že tam je materiál. Vletěl jsem tam, objel ho a ve výjezdu to bylo natěsno. Chtěl bych za pomoc poděkovat Pupymu a Edovi Kutačovi.“

Martin Málek zvedal diváky ze sedaček

„Jeden závod jsem vyhrál,“ žertoval Martin Málek na téma svého vítězství v kvalifikaci. „Bylo to tvrdé a suché, nějak jsem se v některých jízdách nechytal. Předvedl jsem ale trošku vzrůšo pro diváky, musel jsem to poladit. Škoda rozjezdu, Zdenda mě překvapil, byl trošku tvrdší. Nechal jsem mu místo, myslel jsem, že změkne, ale nezměknul. Uvidím příště.“

„Žádná sláva,“ bručel Ondřej Smetana. „Moc silnejch závodníků jsem neporazil. Ve třetí, nejdůležitější jízdě jsem body neudělal. Měl jsem vyhrát, ale bohužel. Chyběl kousek. Svět se nezboří…“

Patrik Mikel (červená) v souboji se Zdeňkem Simotou

„Super, konečně super a s úsměvem po závodech,“ byl Patrik Mikel spokojený. „Doladili jsme to, škoda té nuly. Neprokličkoval jsem to mezi nima, nebylo místo. Jezdil jsem vždycky první jízdy, neměli jsme se, o co opřít. Ale jsem spokojený. Asi bylo potřeba změnit prostředí a nezávodit jen v Praze. Doufám, že to bude pokračovat a není to jen výjimka.“

„Nedařilo se,“ pokrčil Jan Kvěch rameny. „Pak motorka nechtěla jet a sabotovala to. Už v šestnáctý jízdě to párkrát prsklo, když jsem šel na start. Přijel jsem do depa, zhasnul jsem motor. A už jsem to nenastartoval. Kouknu se na to až v Praze.“

Zdeněk Simota a Jan Kvěch v boxech

„Dneska se moc nedařilo,“ posteskl si Michal Škurla. „Nemoh‘ jsem to nastavit. Poslední dvě rozjížďky mi už šly. Škoda…“

„Čekal jsem to lepší,“ netajil se Michal Dudek. „Ale dobrý, v pohodě. Neztrácím chuť, dneska se nedařilo, ale prvního jedu do Lübbenau. Za jedničky se nestřílí, je teprve začátek sezóny. Loni jsem přebor nejezdil vůbec a podle toho to vypadalo. Trénink dělá mistra, dveře se letos teprve otevíraj‘, mám dva tréninky, dva závody.“

„Je to smůla z prvnho místa,“ vracel se Daniel Šilhán ke svému odstoupení v rozjížďce s číslem jedenáct. „Novej‘, dobrej‘ řetěz! První jízda v pohodě, druhou jsem pokazil, třetí byla super, rameno na rameni, loket na loket. Bralo mě to, mám novej‘ motor, tak jsem to konečně prodal. Jelo mi to super, prostě jsem si pěkně zajezdil.“

Václav Kvěch jede v kvalifikaci před Michalem Dankem

Kvalifikace:

1. Martin Málek, Březolupy 3 3 6
2. Ondřej Smetana, Praha 2 3 5
3. Patrik Mikel, Pardubice 3 2 5
4. Michal Danko, SK – Žarnovica 1 2 3 (los)
5. Václav Kvěch, Plzeň 2 1 3 (los)
6. Milan Dobiáš, Chabařovice 0 1 1
7. Lukáš Hromádka, Kopřivnice 1 0 1
8. Michal Baštecký, Praha (250 ccm) F E 0

Poznámka: z původně přihlášených se omluvil František Klier, jeho místo zaujal Ondřej Smetana, jenž prošvihnul lhůtu 72 hodin pro přihlášení

Nečekaný výsledek rozjížďky s číslem pět – Michal Danko poráží Patrika Mikela

Hlavní závod:

1. Martin Gavenda, Březolupy 3 3 3 2 3 14
2. Petr Chlupáč, Praha 2 3 2 3 3 13
3. Zdeněk Simota, Plzeň 2 2 2 3 3 12+3
4. Martin Málek, Březolupy 3 2 3 2 2 12+2
5. Ondřej Smetana, Praha 2 3 1 3 2 11
6. Patrik Mikel, Pardubice 3 2 0 2 3 10
7. Jan Kvěch, Praha 3 2 3 1 – 9
8. Michal Škurla, Praha 1 0 1 3 2 7
9. Michal Dudek, Slaný 2 1 2 1 1 7
10. Jan Macek, Kopřivnice 1 0 3 E 1 5
11. Jaroslav Petrák, Pardubice 1 1 2 0 1 5
12. Daniel Klíma, Praha E 1 1 2 1 5
13. Filip Hájek, Praha 0 0 1 1 2 4
14. Michal Danko, SK – Žarnovica 0 3 0 – 0 3
15. Václav Kvěch, Plzeň 0 1 0 1 0 2
16. Daniel Šilhán, Pardubice 1 0 E 0 0 1
17. Milan Dobiáš, Chabařovice (res) 0 0
18. Lukáš Hromádka, Kopřivnice (res) 0 0
Martin Gavenda (červená) vede před Ondřejem Smetanou (žlutá) a Petrem CHlupáčem (bílá)

Průběžné pořadí seriálu:

SLA BŘE TOT
20.4. 27.4.
1. Zdeněk Simota, Plzeň 15 12 27
2. Petr Chlupáč, Praha 12 13 25
3. Martin Gavenda, Březolupy 10 14 24
4. Jan Kvěch, Praha 13 9 22
5. Michal Škurla, Praha 9 7 16
6. Michal Dudek, Slaný 8 7 15
7. Daniel Klíma, Praha 9 5 14
8. Jaroslav Petrák, Pardubice 9 5 14
9. Hynek Štichauer, Pardubice 13 NS 13
10. Martin Málek, Březolupy NS 12* 12
11. Ondřej Smetana, Praha NS 11* 11
12. Patrik Mikel, Pardubice o 10* 10
13. Jan Macek, Kopřivnice 4* 5 9
14. Filip Hájek, Praha 4 4 8
15. Daniel Šilhán, Pardubice 6 1 7
16. Václav Kvěch, Plzeň 3* 2* 5
17. Michal Danko, SK – Žarnovica NS 3* 3
18. Milan Dobiáš, Chabařovice 3* 0* 3
19. Pavel Kuchař, Praha (250 ccm) 2 NS 2
20. Lukáš Hromádka, Kopřivnice NS 0* 0
21. Michal Baštecký, Praha (250 ccm) 0* NQ 0
22. František Klier, Divišov DNR* o-Q 0
23. Roman Marek, Kopřivnice DNR* NS 0
NC Pavel Čermák, Praha o-Q NS

Poznámka: prvních dvanáct má zajištěnou účast v dalším závodě přeboru; o = přihlášen k závodu, ale omluven, o-Q = dtto v kvalifikaci; NQ = nekvalifikoval se; * účastník kvalifikace


Jaroslav Vaníček,. Vojtěch Šachl a Bruno Belan na pódiu stopětadvacítek

MR 125 ccm:

1. Vojtěch Šachl, Divišov 3 3 3 3 12
2. Jaroslav Vaníček, Praha 3 2 3 3 11
3. Bruno Belan, Slaný 3 2 2 2 9
4. Matouš Kameník, Divišov 2 2 2 2 8
5. Adam Bednář, Praha 1 3 3 0 7
6. Luboš Krejča, Praha 2 1 0 3 6
7. Jan Jeníček, Pardubice 1 3 1 1 6
8. Matěj Frýza, Plzeň 2 1 2 0 5
9. Josef Černý, Plzeň 0 1 0 2 3
10. František Hřib, Březolupy 1 0 1 1 3
11. Štěpán Ševčík, Plzeň 0 0 1 1 2
Vojtěch Šachl rozhodl o svém triumfu vítězstvím v rozjížďce s Jaroslavem Vaníčkem

Průběžné pořadí seriálu:

SLA BŘE TOT
20.4. 27.4.  
1. Vojtěch Šachl, Divišov 12 12 24
2. Jaroslav Vaníček, Praha 11 11 22
3. Bruno Belan, Slaný 11 9 20
4. Jan Jeníček, Pardubice 9 6 15
5. Matouš Kameník, Divišov 3 8 11
6. Matěj Frýza, Plzeň 5 5 10
7. Adam Bednář, Praha 2 7 9
8. Mateusz Lopuski, PL 8 NS 8
9. Luboš Krejča, Praha NS 6 6
10. Štěpán Ševčík, Plzeň 4 2 6
11. Josef Černý, Plzeň 1 3 4
12. Antoni Kawczynski, PL 4 NS 4
13. František Hřib, Březolupy NS 3 3
Adam Bednář (červená) zatím vede svou poslední jízdu před Brunem Belanem (modrá) a Františkem Hřibem (žlutá)

Foto: Karel Herman