Jan Kvěch si pojistil triumf na cílové metě závěrečné rozjížďky

Pardubice – 12. června
Zlomyslný vítr vháněl prach z dráhy rovnou do očí a zvedal děvčatům sukýnky. Na druhou stranu však chladil tropický žár a honil bouřkové mraky mimo svítkový stadión. Čtvrtý přeborový mítink byl tradičně hodně zamotaný. Řetězec štěstí a smůly začal již v kvalifikaci. Spadlý primář očesal spojku Pavla Čermáka, že se mohl rovnou sbalit. Na ovál vlastně ani jednou nevyjel Pavel Kuchař. V hlavním závodě by o pechu mohl vyprávět třeba Ondřej Smetana, jemuž dvakrát vypadl karburátor. Anebo Daniel Klíma, jenž si hned na startu první jízdy vytrhl vypínač zapalování. V rozjížďce s číslem devatenáct však vodil za sebou Jana Kvěcha, jenž doté doby ztratil bod pouze s Michalem Škurlou v osmé jízdě. Nicméně těsně před cílem se Jan Kvěch přece jen dostal dopředu a vyhrál celý závod. Vzápětí Petr Chlupáč udržel na uzdě Zdeňka Simotu a jeho jmenovce Holuba, jenž vévodil prvním třem sériím mítinku. Pražský junior si tak otevřel vrátka do rozjezdu o druhé místo. V něm si nebral servítky a Zdeňka Simotu porazil podruhé. Mistrovské stopětadvacítky se staly kořistí Adama Bednáře. Než se však vůbec poprvé v kariéře postavil na nejvyšší stupínek vítězů, musel v dodatkové jízda porazit Jaroslava Vaníčka a Vojtěcha Šachla.

 

Petr Chlupáč, Jan Kvěch a Zdeněk Simota stojí na stupních vítězů

Kvalifikační šťastlivci a smolaři

Milan Dobiáš vede v kvalifikaci před Pavlem Čermákem

Ještě v pondělí nad ránem chtěli pardubičtí pořadatelé dnešní mítink zrušit. S Jaroslavem Petrákem a Danielem Šilhánem zůstávajícími na marodce po svém chabařovickém pádu a s pracovně zaneprázdněným Hynkem Štichauerem by jim to řada lidí neměla takové rozhodnutí za zlé. Jenže východočeské připomenutí nového reglementu, který v případě nízkého počtu přihlášek umožňuje přebor odvolat, bylo spíše míněno jako píchnutí do vosího hnízda. Upřímně řečeno, bylo to dobře, protože nás čekala nádherná podívaná.

Navzdory omluvám Eduarda Krčmáře a Michala Bašteckého se o sedm volných míst ucházela celá desítka závodníků. Kvalifikace se tudíž konala dle vyřazovacího klíče, kdy nejprve z každé trojice rozjížděk postupovali první dva na cílové metě. A rozjížďka s číslem čtyři měla fungovat ve stylu jakési last chance.

První jízdu opanoval Ondřej Smetana. Druhé postupové místečko sebral Andrej Rozaljuk, když v první zatáčce překonal Michala Danka. Táhnul při tom za sebou Romana Marka, který si však ťuknul o Ukrajince a poroučel se k zemi.

Pavel Čermák sice postoupil, ale nakonec stejně nemohl v hlavním závodě startovat

Vzápětí přímé postupové šance Pavla Kuchaře shořely jako suchý papír rovnou na startu. „Nevystavuje spojka,“ posteskl si závodníkův otec Pavel, když tlačil motocykl vzhůru do boxů. Stylem start – cíl vyhrál Milan Dobiáš, pro druhé místo si přes skoro celý stadión doběhl Pavel Čermák. V jeho případě však šlo o marné počínání.

Pavel Čermák vypráví, co jej z hlavního závodu vyřadilo:

„Prasknul řetízek a očesal všechno. Přijel jsem pozdě a už jedu domů jako první. Je to pech!“

Zdeněk Holub – na snímku před Janem Mackem – neměl s kvalifikací sebemenší problém

Jednak v závodě bez bodů by byl druhý postupující tak či onak, navíc ještě netušil, že spoušť napáchanou přetrženým primárním řetězem ve Svítkově dohromady nedá. Třetí jízdu opanoval Zdeněk Holub, zatímco Jan Macek za jeho zády navzdory technickým problémům uhlídal Františka Kliera.

„Volná svíčka, dvě kola to jelo pak zničehonic hůůů a jelo to jak na čtvrt plynu,“ líčil v depu, zatímco se chystala na ovál čtveřice účastníků čtvrté kvalifikační jízdy. V ní se smůla nepustila Pavla Kuchaře. Svůj motocykl tlačil nejprve sám, posléze přidal své ruce k dílu také jeho otec Pavel a nakonec i Zdeněk Schneiderwind.

Jenže marnost nad marnost. Neposlušný motocykl skončil na trávníku a jeho majitel v úloze druhého náhradníka. Mezitím páska vystřelila nahoru a Roman Marek dopředu. Ve druhém kole mu vedení sebral Michal Danko. Mnohem horší byl pro kopřivnického juniora pád, který jej postihl v úvodním výjezdu ve třetím okruhu.

Roman Marek na čele před Michalem Dankem a Františkem Klierem

Nic se mu nestalo, nicméně jeho vážným následkem bylo přesunutí na sedmnáctku. Jízda se již neopakovala. O kvalifikaci Michala Danka nemohlo být sebemenších pochyb a poslední postupové místečko bylo přiděleno Františku Klierovi, jenž prve uzavíral řadu.

 

Třikrát neporažený Zdeněk Holub

Na ovále se objevili tři kolibříci v úvodních třech rozjížďkách pátého dílu svého klasického šampionátu. Rychle je ale vystřídali účastníci hlavního závodu. Daniel Klíma se v rozjížďce s číslem jedna ani nerozjel. Mohl tak sledovat, kterak si Ondřej Smetana připisuje tři body za triumf ve stylu start – cíl. A sotva projeli cílem i Patrik Mikel a Jan Macek, zkušebně si střihnout start na cílové rovince.

Daniel Klíma vysvětluje, co se stalo v rozjížďce s číslem jedna:

„Blbec jsem si vytrh‘ chcípák!“

Michal Škurla (žlutá) se přes Martina Gavendu (modrá) nedostal

V rozjížďce s číslem dvě přijel do cíle jako první Martin Gavenda. Neměl však zrovna snadný život. V první zatáčce musel objet Petra Chlupáče a potom hlídat Michala Škurlu, jehož si při svém manévru táhnul za sebou jako husa na provázku. Pražan v sedle žlutého motocyklu prahnul po vítězství stejně jako Moravan.

V nájezdu do druhého okruhu se užuž sunul dopředu. Stejně tak v jeho první zatáčce. Přestože ve své snaze nepolevil ani v nejmenším, Martin Gavenda své prvenství pokaždé uhájil. Svůj první triumf neměl jednoduchý ani Jan Kvěch.

„Skočilo to, ale zahrabal jsem se, pak se to zase rozjelo,“ líčil start třetí jízdy ve svém podání. V úvodním oblouku se ovšem minul jako střela pod Zdeňkem Simotou. Poslední bod urval Andrej Rozaljuk, který po průjezdu cílem dostal kamenem do pusy a upadl. Sanitku však odmítl, do depa došel pěšky a nechtěl ani slyšet o odstoupení ze závodu.

Jan Kvěch na úvod ujel Zdeňku Simotovi

Seznam vítězů první série se uzavřel Zdeňkem Holubem, který vletěl do rozjížďky s číslem čtyři jako vystřelený z praku. Podobnou one-man-show předvedl také v rozjížďce s číslem šest a na konci druhé pětiny na čele průběžné klasifikace osaměl. Ondřej Smetana přišel o šanci se mu vyrovnat v páté jízdě. Jednak ho po skvělém startu v první zatáčce objel Petr Chlupáč, jednak mu ve druhém kole vypadl karburátor.

V rozjížďce s číslem sedm navíc vstoupil do hry Daniel Klíma. Start zvládl nejlépe Zdeněk Simota, avšak ve skrumáži první zatáčky se nejlépe orientoval Martin Gavenda. Pražský junior se však jakoby mávnutím čarovného proutku ve druhém oblouku objevil z třetí pozice na čele. Zdeněk Simota se nechtěl s porážkou smířit ani náhodou.

V nájezdu do třetího kola jej však Daniel Klíma před sebe nepustil. V jeho druhé zatáčce ano, když jej Jihočech v plzeňské vestě minul zevnitř, avšak z nabytého vedení se mohl těšit jen pár metrů. Pak se znovu prosadil pražský závodník, na němž si Zdeněk Simota lámal zuby, dokud Jaroslav Kocek závodníky neodmával šachovnicovou vlajkou.

Petr Chlupáč (bílá) trápí Ondřeje Smetanu (modrá)

V osmé jízdě Michal Škurla odvedl Jana Kvěcha, jehož udržet za zády bývá stejně snadné jako uhlídat děravý pytel plný hladových blech. Ve třetím okruhu se sice juniorský borec dostal spodem druhé zatáčky do vedení, nicméně Michal Škurla briskně kontroval. A tak se Zdeněk Holub mohl smát jako srpeček Měsíce, jehož nesmělé kontury se objevily na stále bělomodrém svítkovském nebi.

Pražanům úsměv byl ještě širší po rozjížďce s číslem jedenáct. Michal Škurla se v ní rychlým startem vydal do čela. Jenže Zdeněk Holub jej předčil zprava v první zatáčce a ke škodě ambicí svého klubového vrstevníka si přitom jako magnet držel i Daniela Klímu.

 

Neskutečně dramatický závěr

Jan Kvěch (modrá) jde před Zdeňka Holuba (bílá) a Ondřeje Smetanu (žlutá)

Třem triumfům Zdeňka Holuba se nemohl rovnat vůbec nikdo. Avšak zástup jeho pronásledovatelů byl dlouhý stejně jako fronta na dávky v sociálně vyloučené oblasti. Prvním byl Jan Kvěch. V desáté jízdě odstartoval na Petra Chlupáče, který za ním jezdil až do cíle. Na leadera ztrácel bod, zatímco sedmi body disponovali Martin Gavenda a Zdeněk Simota.

Obhájce přeborového vítězství předvedl fantastickou podívanou Zdeněk Simota. V první zatáčce šel venkem první zatáčky ze čtvrté pozice na druhou, aby ve výjezdu ještě sebral vedení Filipu Hájkovi. Než se Ondřej Smetana dostal k útoku, již podruhé za sebou stál vinou vypadlého karburátoru.

Moravan zase ve dvanácté jízdě za svá záda rychle poslal Jana Macka a pak si jen pádil na metu pro tři body. Jenže rozjížďka s číslem třináct se pro něho stala hodinou nepříjemné pravdy. Dopředu letěl Jan Kvěch. V úvodním nájezdu jej podjel Zdeněk Holub, avšak na rovince jel první zase Jan Kvěch. A co víc, na začátku druhého okruhu se na druhou příčku posunul Ondřej Smetana. A Martin Gavenda trčel celou dobu vzadu, navíc mu ze zadní pneumatiky unikal vzduch.

Petr Chlupáč vede před Danielem Klímou a Andrejem Rozaljukem

Závod dostal zbrusu nový rozměr, protože vedení v průběžné klasifikaci převzal Jan Kvěch. Na deset bodů Zdeňka Holuba se dostal jeho jmenovec Simota. Ve čtrnácté jízdě triumfoval stylem start – cíl, když nejbližším svědkem jeho triumfu se stal Michal Škurla, jehož si ovšem plzeňský závodník nepustil vůbec k tělu.

Ve hře o pódium začal účinkovat rovněž Petr Chlupáč. Odpustil si úvodní experimenty se set upem a v patnácté jízdě upaloval k brilantnímu vítězství před zraky Daniela Klímy. Jeho konto zbytnělo na solidních devět bod. A dnešní drama začalo gradovat poslední svou poslední sérií. Zprvu jsme viděli, kterak favorité pozdě honí pódiového bycha.

Poslední šance se v rozjížďce s číslem sedmnáct chytil Michal Škurla. Jenže Ondřej Smetana složil svůj motocykl na vnitřní čáru a ve druhé zatáčce udeřil. Bok po boku se svým klubovým kolegou projeli do druhého okruhu, aby hned v dalším nájezdu převzal vedení. Michal Škurla byl ihned zpět z pravé strany, jenže Ondřej Smetana vyznával vnitřek i nadále.

Ondřej Smetana se dostal před Michala Škurlu

Na protilehlé rovince opět vedl a tentokrát Michalovi Škurlovi nedovolil vůbec nic. Martin Gavenda vzápětí vyhrál osmnáctou jízdu, do jejíhož čela pronikl vnějškem první zatáčky. S deseti body však nemohl myslet na pódium, o jehož obsazení rozhodly dvě závěrečné rozjížďky báječného plochodrážního večera.

V devatenácté jízdě se Daniel Klíma rozhodl, že do ní promluví také on. Odstartoval jako plochodrážní pánbůh a usadil se na čele před Janem Kvěchem. Ten si mohl doslova překousat řidítka, aby se dostal před svého týmového kolegu. Pakliže by totiž skončil druhý, hrozil mu rozjezd se Zdeňkem Simotou o triumf v dnešním závodě. Jenže všechno nasvědčovalo, že Daniel Klíma vskutku získá cenný skalp.

Jan Kvěch udeřil v závěrečném oblouku, aby protnul metu o chviličku dříve. „Čenda si na mě dal novou gumu,“ vyprávěl o chvilku později v depu. „Měl trošku lepší start. V poslední zatáčce jsem ho dostal. Trošku se mně to rozjelo, tak jsem ho předjel.“

Petr Chlupáč popisuje rozjezd se Zdeňkem Simotou:

„Táhla mi spojka, promydlil jsem. Zdeněk to tam vrazil, pak mě objel, ale já to hodil pod něj.“

Daniel Klíma za sebou vodí Jana Kvěcha

Nicméně i kdyby Jan Kvěch zůstal za Danielem Klímou, stal by se přece jen dnešním vítězem, aniž by musel do rozjezdu. Postaral se o to Petr Chlupáč. V rozjížďce s číslem dvacet odvedl Zdeňka Simotu, s nímž si srovnal dvanáctibodové skóre. A tak jsme nakonec přece jen dodatkovou jízdu viděli.

Šlo v ní o druhou příčku. Petr Chlupáč měl rychlejší reakci na let pásky, nicméně než dostal koně z motoru na obvod své zadní pneumatiky, v úvodní zatáčce jej Zdeněk Simota objel. Jenže pražský junior mu to ve druhém okruhu prakticky na stejném místě oplatil.

 

První triumf kariéry po rozjezdu s esy

Vojtěch Šachl vede před Matějem Frýzou

Kolibříci si v doprovodném závodě svého klasického šampionátu rozhodně nezadali se svými velkými bratry. První dvě jízdy nepřinesly výraznější překvapení. Nejprve stylem start – cíl triumfoval Bruno Belan, vzápětí jej jako přes kopírák napodobil Vojtěch Šachl. Jenže pak přišla rozjížďka s číslem tři.

Jaroslav Vaníček se ujal vedení, avšak v první zatáčce se vnějškem okolo něho jen mihnul Adam Bednář jako, když ho potká. Ve čtvrté jízdě se ale situace otočila. Jaroslav Vaníček vládnul již od vylétnutí pásky. Navíc se Adam Bednář musel vypořádat s Janem Jeníčkem, jehož se definitivně zbavil až v poslední zatáčce. Závodní příběh se však teprve nyní začal pořádně zamotávat. V páté jízdě Bruno Belan uletěl Vojtěchu Šachlovi.

Bruno Belan za sebou vodí Jana Jeníčka

Slánský blonďák ale na hrotu aktuální klasifikace nezůstal dlouho. Do rozjížďky s číslem sedm sice odstartoval nejlépe, jenže už v první zatáčce se musel dívat na záda Adama Bednáře. Když Vojtěch Šachl a Jaroslav Vaníček vyhráli další dvě jízdy třetí série, měla celá trojice shodný počet bodů.

A při tom zůstalo až do konce! Desáté jízdě kraloval Vojtěch Šachl, zatímco Matěj Frýza si vylamoval zuby na Janu Jeníčkovi. Posléze zatroubil velké sólo Adam Bednář, aby ve dvanácté jízdě Jaroslav Vaníček udržel na uzdě permanentně útočícího Bruna Belana. Slaňák skončil čtvrtý, zatímco o vítězství se rozjížděli rovnou tři závodníci.

Adam Bednář (žlutá) jde před Bruna Belana (červená) a Jana Jeníčka (modrá)

Šanci na první vítězství v kariéře nepustil Adam Bednář z rukou nepustil. Sotva páska letěla k nebi, dostal se dopředu. Za sebou měl Vojtěcha Šachla. Jaroslav Vaníček si sice stěžoval, že dostal kamenem do prstu, avšak ve druhém kole se v úvodní zatáčce přece jen probil na druhý post.

 

Hlasy z depa

„Pěkný závody,“ liboval si Jan Kvěch. „Dráha úplně jiná než posledně při extralize, zase fungoval venek. V poslední jízdě jsem to udělal dramatičtější, udělali jsme závod. Předjíždělo se, bylo to zajímavý.“

Petr Chlupáč si vyjel druhé místo

„Trošičku jsme experimentovali,“ vyprávěl Petr Chlupáč. „Pak jsme hodili normální nastavení, co jezdíme a jelo to. V závěru jsem nečekal, že odjedu, ale z jedničky jsem měl docela hezkej‘ start. A v rozjezdu jsem Zdendu porazil.“

„Začátek jsem pokazil s nastavením,“ připouštěl Zdeněk Simota. „Pak to bylo rychlejší. Šel jsem s převodem dolů a dolů. Ale v rozjezdu to bylo už moc. A udělal jsem chybu, přizvedlo se mi to. A pak jsem se na to vyprd‘. Nemělo to cenu, body jsou stejný. Ale na to, že je to přebor, dobrý závody.“

„Dobrej‘ trénink,“ komentoval Zdeněk Holub svou první letošní přeborovou účast. „Tři vítězství, pak se to otočilo. To je speedway… Hodně jsem testoval, od toho přebory jsou, laboruješ, zkoušíš.“

Martin Gavenda za sebou vodí Patrika Mikela

„Jak jsem to viděl?“ zopakoval Martin Gavenda tradiční otázku magazínu speedwayA-Z. „Tož dobré. Ale ještě to chtělo bodíček, dva. To mě mrzí. Ta prázdná guma neřešila nic, ale držel jsem se jich, ale už jsem cejtil, že bude problém. Pěkný závody, ale nestačil jsem je moc sledovat.“

„Dneska hezký závody,“ nechal se slyšet Michal Škurla. „Zazávodili jsme si, bojovali jsme. Jsou tu dvě rozjížďky, co mě štvou. Nevyšly mně. Zrovna ty dvě…“

Daniel Klíma (žlutá) při úspěšném útoku na Zdeňka Simotu (červená)

„Dneska škoda první jízdy,“ svěřoval se Daniel Klíma. „Blbec jsem si vytrh‘ chcípák. Pak dobrý. Hezky jsme si zazávodili, bylo to dobrý.“

„Celý závody v pohodě,“ vyprávěl Ondřej Smetana. „Zkoušel jsem vačku, nebylo to vončo. Škoda těch dvou defektů, nevím, jak se to mohlo stát. Nedá se nic dělat, naštěstí se to stalo dneska a ne třeba v sobotu v Manchesteru.“

Petr Chlupáč si triumfem v rozjížďce s číslem dvacet nad Zdeňkem Simotou a Zdeňkem Holubem otevřel šanci pro rozjezd

Kvalifikace:

I II III IV
Ondřej Smetana, Praha 1.
Andrej Rozaljuk, UA – Slaný 2.
Milan Dobiáš, Chabařovice 1.
Pavel Čermák, Praha 2.
Zdeněk Holub, Praha 1.
Jan Macek, Kopřivnice 2.
Michal Danko, SK – Žarnovica 3. .
František Klier, Divišov 3. .
Roman Marek, Kopřivnice F X
Pavel Kuchař, Praha E

Poznámka: po poruše Pavla Kuchaře před startem a pádu Romana Marka nebyla čtvrtá jízda opakována; z původně přihlášených omluveni Eduard Krčmář a Michal Baštecký

Pavel Kuchař nemá zrovna povedený vstup na scénu pětistovek – po chabařovickém pádu jej dnes trápily technické patálie

Hlavní závod:

1. Jan Kvěch, Praha 3 2 3 3 3 14
2. Petr Chlupáč, Praha 1 3 2 3 3 12+3
3. Zdeněk Simota, Plzeň 2 2 3 3 2 12+2
4. Zdeněk Holub, Praha 3 3 3 1 1 11
5. Martin Gavenda, Březolupy 3 1 3 0 3 10
6. Michal Škurla, Praha 2 3 1 2 2 10
7. Daniel Klíma, Praha E 3 2 2 2 9
8. Ondřej Smetana, Praha 3 E E 2 3 8
9. Patrik Mikel, Pardubice 2 2 1 1 2 8
10. Filip Hájek, Praha 0 1 2 3 1 7
11. Jan Macek, Kopřivnice 1 1 2 2 0 6
12. Václav Kvěch, Plzeň 0 2 0 1 1 4
13. Andrej Rozaljuk, UA – Slaný 1 0 1 1 1 4
14. Michal Danko, SK – Žarnovica 2 0 1 0 0 3
15. Milan Dobiáš, Chabařovice 1 1 0 0 E 2
16. František Klier, Divišov 0 0 0 0 0 0
17. Roman Marek, Kopřivnice DNR
18. Pavel Kuchař, Praha DNR

Poznámka: Pavel Čermák nemohl startovat kvůli poruše z kvalifikace

Jan Kvěch vodí za sebou Zdeňka Simotu

Průběžné pořadí seriálu:

SLA BŘE CHA PCE TOT
20.4. 27.4. 8.6. 12.6.
1. Zdeněk Simota, Plzeň 15 12 13 12 52
2. Jan Kvěch, Praha 13 9 15 14 51
3. Petr Chlupáč, Praha 12 13 11 12 48
4. Martin Gavenda, Březolupy 10 14 5 10 39
5. Michal Škurla, Praha 9 7 12 10 38
6. Daniel Klíma, Praha 9 5 10 9 33
7. Patrik Mikel, Pardubice o 10* 10 8 28
8. Filip Hájek, Praha 4 4 8 7 23
9. Jaroslav Petrák, Pardubice 9 5 6 NS 20
10. Ondřej Smetana, Praha NS 11* NS 8* 19
11. Václav Kvěch, Plzeň 3* 2* 7* 4 16
12. Jan Macek, Kopřivnice 4* 5 NS 6* 15
13. Michal Dudek, Slaný 8 7 NS NS 15
14. Hynek Štichauer, Pardubice 13 NS NS NS 13
15. Martin Málek, Březolupy NS 12* NS NS 12
16. Zdeněk Holub, Praha NS NS NS 11* 11
17. Milan Dobiáš, Chabařovice 3* 0* 6* 2* 11
18. Daniel Šilhán, Pardubice 6 1 INJ NS 7
19. Michal Danko, SK – Žarnovica NS 3* NS 3* 6
20. František Klier, Divišov DNR* o-Q 5* 0* 5
21. Pavel Kuchař, Praha (250 ccm)+ 2 NS 2* DNR* 4
22. Michal Baštecký, Praha (250 ccm) 0* NQ 4* o-Q 4
23. Jakub Exler, Praha NS NS 3* NS 3
24. Sindy Weber, D – Kopřivnice (ACCR) NS NS 3* NS 3
25. Roman Marek, Kopřivnice INJ* NS NS DNR* 0
26. Daniel Schroder, D (250 ccm) NS NS 0* NS 0
27. Lukáš Hromádka, Kopřivnice NS 0* NS NS 0
NC Pavel Čermák, Praha o-Q NS NS Q-NS*
NC Eduard Krčmář, Slaný NS NS NS o-Q
NC Andrej Rozaljuk, UA – Slaný NS NS NS 4* 4

Poznámka: prvních dvanáct má zajištěnou účast v dalším závodě přeboru; o = přihlášen k závodu, ale omluven, o-Q = dtto v kvalifikaci; NQ = nekvalifikoval se; Q-NS = kvalifikoval se, ale nestartoval; * účastník kvalifikace; INJ = zraněn v tréninku; + Pavel Kuchař od třetího závodu v Chabařovicích startoval se strojem 500 ccm


Stupně vítězů stopětadvacítek: Jaroslav Vaníček, Adam Bednář a Vojtěch Šachl

Mistrovství republiky 125 ccm:

1. Adam Bednář, Praha 3 2 3 3 11+3
2. Jaroslav Vaníček, Praha 2 3 3 3 11+2
3. Vojtěch Šachl, Divišov 3 2 3 3 11+1
4. Bruno Belan, Slaný 3 3 2 2 10
5. Matěj Frýza, Plzeň 2 3 2 1 8
6. Jan Jeníček, Pardubice 2 1 1 2 6
7. Luboš Krejča, Praha 1 2 1 1 5
8. Štěpán Ševčík, Plzeň 1 1 1 2 5
9. Matouš Kameník, Divišov 1 E 2 0 3
10. Josef Černý, Plzeň 0 1 0 1 2
11. Dominik Hrbek, Pardubice 0 0 0 0 0
Adam Bednář (modrá) vede rozjezd před Vojtěchem Šachlem (červená) a Jaroslavem Vaníčkem (bílá)

Průběžné pořadí seriálu:

SLA BŘE PLZ LIB PCE TOT
20.4. 27.4. 5.5. 11.5. 12.6.
1. Vojtěch Šachl, Divišov 12 12 11 12 11 58
2. Jaroslav Vaníček, Praha 11 11 12 8 11 53
3. Bruno Belan, Slaný 11 9 10 8 10 48
4. Jan Jeníček, Pardubice 9 6 6 11 6 38
5. Adam Bednář, Praha 2 7 5 6 11 31
6. Matěj Frýza, Plzeň 5 5 6 6 8 30
7. Matouš Kameník, Divišov 3 8 5 5 3 24
8. Luboš Krejča, Praha NS 6 2 3 5 16
9. Štěpán Ševčík, Plzeň 4 2 1 0 5 12
11. Josef Černý, Plzeň 1 3 2 1 2 9
12. Mateusz Lopuski, PL 8 NS NS NS NS 8
13. Antoni Kawczynski, PL 4 NS NS NS NS 4
14. František Hřib, Březolupy NS 3 NS NS NS 3
15. Dominik Hrbek, Pardubice NS NS NS NS 0 0
Adam Bednář vyhrál svůj první závod

Foto: Karel Herman

Kostěnice se nemohou dočkat nedělního Srandamače

Kostěnice – 12. června
Již jen poslední hodiny odtikávají od začátku závodní sezóny na oválku poblíž Kostěnic. Místní hobíci nechtějí dopustit, aby jejich půllitrářský kožich vyprášil zase nějaký stopětadvacítkář, a proto nenechávají sebemenší prostor náhodě. V sobotu navečer se opět sešli k tréninku a svou formu budou ladit ještě tuto sobotu před prvním z letošních Srandamačů.

 

Hobíci jsou připraveni

Sobotní trénink proběhne mezi šestnáctou a osmnáctou hodinou. Po něm se upraví trať a odstartují finální přípravy na nedělní Srandamač.

„Je možnost si přijet zajezdit, zatrénovat a pak přespat na oválku a vyčkat následujícího dne, kdy zaburácejí stroje čtyř kategorií,“ láká Dan Macl závodníky. „Samozřejmě dřevo na táboráček je zajištěno.“

Foto: Sabina Maclová