Jiří Wildt bude ve Švédsku trénovat do půlky příštího týdne

Örnsköldsvik – 31. ledna
Finsko uzavřelo hranice, čímž se postaralo o překážku pro cestu českých ledařů na světový šampionát v ruském Togliatti. Ani Lukáš Hutla, ani Andrej Diviš proto na trénink do Örnsköldsviku nevyjeli. Jiří Wildt je ovšem jiný příklad. Omezují jej pouze pracovní povinnosti, takže si švédský led bude užívat ještě v nadcházejícím týdnu.

 

Celá akce se domlouvala už v Chocenicích den poté, kdy Andrej Diviš musel po prolomení ledu před studenou vodou uniknout střešním oknem svého džípu. „Domlouval se, že pojede s Hutlama a Tondou Klatovským do Švédska,“ říká Jiří Wildt. „Chtěli jsme jet s ním, vzali bychom mu auto do Čech. On by jel do Ruska s Hutlovcema a pak letěl zpátky letadlem.“

Pražského ledaře se však uzavření finských hranic nedotklo. „Pro nás se nic nezměnilo,“ souhlasí. „A Tonda musel stejně někde otestovat motory. Vyrazili jsme ve středu, jednu noc jsme spali u mladýho Tondy ve Švédsku. V sobotu a v neděli jsme jezdili na stadiónu v Örnsköldsviku.“

Na ledě se objevili Stefan Svensson a Jasper Iwema, ovšem Češi měli převahu. Vedle Jiřího Wildta se za řidítky ohybovaného speciálu objevili také Antonín Klatovský a nový adept zimního odvětví ploché dráhy Jakub Tikovský. Pokračovat mají rovněž v následujících dnech.

„Snad nám Stefan půjčí klíče od stadiónu a nechá nás ještě jezdit,“ doufá Jiří Wildt. „Ke konci tejdne ale musím do práce, ale to můžu klidně v sobotu a v neděli. Záleží, jak nás tady nechají. Nevím, jak to plánuje Tonda, ale ve čtvrtek musím domů.“

V neděli k nám vrátily mrazy, avšak vláda se staví proti rozvolňování a utahuje šrouby, ačkoliv její PES indikuje opak. „Ve Švédsku je to jiný než u nás,“ líčí Jiří Wildt. „V obchodě jsme nebyli, ale roušky jsou jen doporučené. Lidé jsou daleko od sebe a v obchodech je teď večer rozsvíceno skoro všude. Do hospody nechodíme, jsem utahanej, nejradši bych si dal pauzu, ale když se bude jezdit, trénovat budu.“

 

Slánská esa slaví narozeniny společně

Narodili se ve stejný den. V sobotu 30. ledna 1943. Doby byla zlá, ale oni jako malá miminka v zavinovačkách o sobě nemohla mít tušení, když středobodem jejich světa byl mámin prs. Osud tomu chtěl, aby se jejich životní křivky prolnuly nejen při jejich narozeninách. Skvělí plošináři AMK Svazarmu Slaný a reprezentanti Československa Miroslav Rosůlek a Pavel Mareš slaví narozeniny společně.

 

Oba dva ve své době patřili ke stálicím tuzemského sportu levých zatáček, vynikali svojí bojovností a přátelským přístupem ke svému okolí.

Miroslav Rosůlek i po skončení své úspěšné sportovní kariery zůstal věrný slánskému klubu nejen v trenérské roli, ale zároveň se podílí i na pořadatelském zabezpečení jednotlivých závodů a těší se oblibě, úctě a respektu nejen v prostředí slánského klubu.

Pavel Mareš si po odchodu s plochodrážních oválů vybral úplně jiné odvětví a jeho zálibou se stali lodě a voda a mnoho let brázdil evropské řeky a kotvil v různých přístavech na starém kontinentu.

 

Autoklub Slaný oběma přeje v takto významný den, hlavně pevní zdravé, veselou mysl a pozitivní pohled do dalších let.

Fanoušci ploché dráhy se už mohou těšit na knihu Slánská sedmdesátky, aneb od padesátého doleva smykem od Antonína Vildeho a Antonína Škacha, kde se s oběma setkají. A pochopitelně nejen s nimi!

Tito muži dokázali jako první sebrat ligový titul RH Praha: zleva Zdeněk Majstr, Václav Beer, Miloslav Verner, mechanik Náprstík, Miroslav Rosůlek, Jan Klokočka, Stanislav Kubíček, Pavel Mareš, kouč František Moulis a s nimi rozhodčí Ulrich

Foto: archív Zdeňka Majstra

Andrej Diviš měl v ledové vodě své předchůdce

Traduje se, že za starých časů bylo všechno lepší. I ty zimy. Prý mrzlo, jen praštělo. Jenže nic není nikdy ideální, ani černobílé a to rovněž v otázce ledové ploché dráhy. Vždyť i pražský Jawa klub, když vyhrál svůj boj s úředním šimlem, musel v šestatřicátém odvolat ledy v Jevanech nejen v řádném lednovém, nýbrž i náhradním únorovém termínu kvůli oblevě. Ostatně ani Suzuki Samurai Andreje Diviše nebylo prvním vozidlem, pod nímž se prolomil led při stavě ledového oválu.

 

Suzuki Andreje Diviše po vytažení z chocenického rybníku

Rybníky v okolí Záhlinic si v půli osmdesátých let vyhlédli březolupští plochodrážníci Jan Jaša, Miroslav Škubal a Pavel Mále. Na trénink se přišli podívat rovněž kluboví funkcionáři. Při vyhrnování sněhu všem přišla pomoc ze strany místního družstevníka, který si na svůj Zetor připevnil shrnovací radlici.

Jenže akce nedopadla dobře a traktor skončil v ledové vodě. Její hloubka naštěstí nebyla velká, nicméně vysušení a odbahnění stroje si nějakou tisícovku přece jen vyžádalo. Andrej Diviš o tom musí ostatně vědět svoje. Svůj džíp musel předminulý víkend vylovit, odbahnit a vyměnit náplně. Navíc u vozu odešly řídící jednotka a rozdělovač a vyměnit bylo potřeba i boční okna.

Družstevní traktor utopený v Záhlinicích před pětatřiceti lety

Foto: archív AMK Březolupy a Andrej Diviš

Publikace Česká plochodrážní ročenka 2021 nabídne inzertní příležitosti

Česká Třebová – 28. ledna
Loňská sezóna na českých a slovenských oválech byla se svými čtyřmi měsíci rekordně krátká. Stála však dozajista za to. Byl by hřích ji nezachytit a porušit tradici táhnoucí se od roku 2005. Ačkoliv ve vydavatelství Antonín Škach – Angličtina v České Třebové pracujeme nejen na internetovém deníku speedwayA-Z, ale i třech větších knižních publikacích, knížečku Česká plochodrážní ročenka 2021 samozřejmě připravíme také. V této souvislosti upozorňujeme na skvělé inzertní možnosti, které umožní vyniknout po boku stálých partnerů, díky jejichž štědré přízni se naše plochá dráha dostává i do knihovniček fanoušků.

 

Každý inzerent se díky svému logu objeví rovněž na titulní straně publikace

Foto: Eva Palánová

Plochodrážníci bojují o Zlatá řidítka

Praha – 27. ledna
Václav Milík, Josef Franc, Petr Chlupáč, Jan Kvěch a Eduard Krčmář. To je pětice závodníků, který pořadatel nominoval v anketě o Zlatá řidítka 2020. Společně s odbornou porotou mohou hlasovat také fanoušci prostřednictvím internetových stránek ankety. Nadto je možné nominovat svého vlastního favorita na divokou kartu, který se do seznamu nevešel. Hlasování bylo spuštěno dnes a potrvá až do 10. února.

Eduard Krčmář může vedle titulu mistra republiky získat i Zlatá řidítka

Foto: Karel Herman

Finský háček roztrhnul cestovní itinerář českých ledařů

Přelouč – 26. ledna
Před ledařským mistrovstvím světa je rozhodně ideální trénink. Jenže když v Čechách dostatečně nemrzne, je problém. Ideální východisko nabízí švédský Örnsköldsvik. Odsud se přece dá jet do ruského Togliatti přes Finsko, jakoby to někdo na mapě pravítkem narýsoval. Ano, pokud coronavirus takovým plánům nevystaví železnou oponu.

 

Radek a Lukáš Hutlovi do Ruska přes Švédsko nakonec nepojedou

„Čekali jsme na pozvání, přišlo včera večer,“ přibližuje Radek Hutla logistiku týmu svého syna před výpravou do Togliatti. „Chtěli jsme jet přes Švédsko a trénovat v Örnsköldsviku. Ale je problém, že Finové chtějí absolutně zavřít hranice. A nemůžeme se vracet zase zpátky do Polska, to by se cesta pořádně prodloužila.“

Odjezd je tudíž stanoven na příští úterý, „Stavíme se u Lumpova ve Slobodskoje,“ plánuje Radek Hutla trénink v náhradním aranžmá. „Jede s námi i Andrej Diviš svým autem. My tam potrénujeme a přejedeme do Togliatti.“

 

Foto: Martin Běhal