Archiv autora: Antonín Vilde (AK Slaný)

Pátek odpoledne rovná se Talent Speedway Slaný

Pardubice – 12. dubna
Páteční odpoledne patřilo opět na plochodrážním stadiónu ve Slaném tradičnímu tréninkovému programu Talent Speedway Slaný. Aleš Altman, vedoucí projektu, neponechal nic náhodě a se svým kolektivem připravili vše pro zdárný průběh další tréninkové akce.

 

Před sobotním prvním mítinkem PRO – TEC Speedway Mini Cup, který je plánován bod bájnou horu Blaník do Divišova, si na malý slánský ovál přijeli vyzkoušet a doladit své stroje host z pražské Markéty Jaroslav Bártek, domácí duo Jakub Hejkal a Matěj Tůma, který zde zažije závodní premiéru.

Svá tréninková kolečka zde rovněž pod taktovkou instruktora Bruno Belana odkroužili Richard Samek a Matyáš Ryska, po sobotním prvním  výjezdu na dráhu nechyběl ani David Filipovský. Přišel i Aleš Altman, kterému pomalu končí hokejová sezona, a páteční odpolední čas vyměnil za hokejovou halu za plochodrážní prostředí, byť jen v roli diváka.

Bruno Belan, který úspěšně plní roli instruktora a zaskakuje za Miroslava Rosůlka, jenž mimochodem zdárně doma v Lužné rehabilituje, dal dvojici Jakub Hejkal – Matěj Tůma poslední instrukce před divišovskou akcí. Snad si jeho dobře míněná slova vezmou k srdci a budou se řídit jeho radami.

Ve Slaném se každý pátek trénuje | foto Václav Buřič

Slánské depo praskalo ve švech

Slaný – 6. dubna
Sobota 6. dubna počasí jako při klasickém letním prázdninovém dni a slánský stadion se chystal na tréninkový program tří plochodrážních kategorií. Do depa se již od deváté hodiny začali sjíždět jezdci flat tracku, kteří zde nakonec měli devítičlenné zastoupení. Mladých juniorů ve třídě do 125 ccm se sešlo pět a závodníků, kteří sedlali motocykly 500 ccm, dorazilo sedm, číslovku dvacet dva doplnil malý David Filipovský sedlající stroj 50 ccm.

 

Vedoucí sportovního úseku Jaroslav Drbal, který měl tréninkový program na  starost, byl nucen pro technickou závadu kropicího vozu pozdržet plánovaný začátek celého programu a tak měl čas si promyslet a sestavit harmonogram  tréninku.

Jako první se do tempa zapojili junioři na malé dráze, kde pod taktovkou Aleše Altmana a Davida Filipovského se činili Jakub Hejkal, Matěj Tůma, Jaroslav Bártek, Matouš Ryska a Petr Kvěch, Ti sedlali stroje třídy 125 ccm. Dále Stanislav Kohout, než se připojil ke svým kolegům na klasickou dráhu a také již zmíněný David Filipovský mladší.

Na klasický ovál vyjela sedmička jezdců, domácí duo Bruno Belan a Eduard Krčmář, které doplnili Jaroslav Vaníček, Jan Hlačina, Daniel Halamka, veterán Martin Švestka a začínající Richard Samek.

Jezdců flat track, které 20. dubna čeká ve Slaném úvodní mítink mistrovství republiky, se dostavilo devět, nechyběl loňský mistr světa Ervín Krajčovič ani ostřílení jezdci Tomáš Kolařík, Kamil Peuker, Jan Rudolf,  samozřejmě pro letošní seriál MČR domácí závodníci František Irmiš, Vít Janoušek a Stanislav Kohout.  Dále po oválu kroužili jezdci Kubajz a Gryž.

Vzhledem  k tomu, že další tréninky na sobotní termín byly naplánovány jak do Plzně, tak Liberce i Březolup, bylo slánské depo poměrně zaplněné, byť se jednalo o jezdce napříč plochodrážními   kategoriemi a kubaturami.

V sobotu 20. dubna se kromě mistrovství republiky ve flat tracku koná ve Slaném i mistrovský závod třídy 125 ccm na krátké dráze. Pořadatelé věří, že se podaří do tohoto termínu adeptům tohoto sportu zajistit potřebné formality, aby se závod mohl uskutečnit. Současná  situace, kdy musely být odloženy již dva mítinky PRO – TEC Speedway Mini Cup, není příliš optimistická.

Slaný pilně trénuje a chystá se na své první letošní závody | foto Antonín Škach

Na Velký pátek se ve Slaném trénovalo na malé dráze

Slaný – 29. března
Sváteční páteční odpoledne 29. března patřilo na slánském plochodrážním stadiónu opět dalšímu pokračování tréninkového programu Talent Speedway Slaný. Slunečné a poměrně teplé velikonoční počasí vylákalo do Slaného slušný počet zájemců o plochodrážní sport.

 

Z Liberce opět za svými rodiči dorazila Štěpánka Nyklová, která se na letošní sezónu připravuje velice zodpovědně, a její tréninkové výkony tomu také odpovídají.

Tradičně nechyběl jezdec AK Markéty Praha Jaroslav Bártek který je zde více  jak doma, prakticky nechybí na žádné slánské tréninkové akci.

Jakub Hejkal byl ve čtvrtek na tréninku v Praze, ale slánský program si rovněž nemohl nechat ujít a snad svojí tréninkovou píli zúročí v nastávající sportovní sezoně.

Richard Samek byl ve Slaném již den předem, aby si v dílně Bruno Belana za  asistence svého otce, ale především Rudolfa Belana připravil stroj kubatury 500 ccm, na něm již mohl, absolvoval páteční trénink.

Matěj Tůma měl minulý pátek lehký pád, ale ten ho neodradil, aby byl v plné síle  připraven na dnešní program. Kromě jízdy na malém oválu se mu instruktor Bruno Belan  věnoval v zatáčce u výjezdu smyků, kde pilovali jízdu mezi kužely.

Minule nově příchozí Matouš Ryska rovněž vážil cestu na slánský stadion a převzal  si Shupu po Richardovi Samkovi a pozvolna se začal zasvěcovat do tajů sportu levých  zatáček.

Stanislav Kohout bude v letošní sezoně startovat v barvách AK Slaný v závodech flat track v kategorii junior a i on využil páteční odpoledne, aby si z Prahy zajel do Slaného  zatrénovat.

Dnes chyběl vedoucí projektu TaSS Aleš Altman, který měl dlouhodobě  naplánovaný  rodinný program, ale v plném rozsahu jej zastoupil David Filipovský, který se mohl spolehnout  jak na Tomáše Hejkala tak Václava Buřiče kteří pomohli s úpravou dráhy, ale především jeho  pravou rukou byl Bruno Belan, který se věnuje přípravě začínajících jezdců.

Ve Slaném bylo opět život | foto Václav Buřič

Slánské plochodrážní mládí vyjelo na ovál

Slaný – 22. března
Páteční odpoledne 22. března patřilo na slánském malém oválu oficiálnímu zahajovacímu tréninku projektu Talent Speedway Slaný. Do již třetí sezony vstoupil tento tréninkový program slánského klubu a tak vedoucí projektu Aleš Altman neponechal nic náhodě a zajistil potřebné náležitosti ke zdárnému průběhu tréninku. Již v sobotu 16. března byl malý ovál připravován na tréninkový a závodní program, byl na něj citlivě navezen nový materiál a posléze Tomáš Hejkal tak mohl přistoupit k celkové úpravě dráhy a tu si hned druhý den v lehkém tréninkovém tempu mohli vyzkoušet Karel Průša, Jakub Hejkal a Matěj Tůma pod dozorem Bruna Belana.

 

Pátek však již patřil většímu množství adeptů levých zatáček, nechyběla Štěpánka Nyklová s Karlem Průšou, kteří již mají za sebou celou řadů úspěšných vystoupení ve své kariéře. Chybět nemohl ani Jakub Hejkal, který právě vzešel s tohoto projektu a již v minulé sezoně se zúčastnil jak PRO-TEC Mini Cupu tak i

mistrovských klání. Do Slaného dorazil i Richard Samek, který by se měl již co nevidět připravovat v kubatuře 500ccm a v dílně Bruno Belana činí potřebné kroky. Do svého lehkého pádu trénoval i Matěj Tůma, s kterým dorazil i jeho kamarád z vinařické školy Matěj Ryska, jenž byl oblečen ve výrazně žlutočervených barvách. Asi fanoušek Václava Milíka a také on si vyzkoušel jízdu na plochodrážním stroji.

Malý slánský ovál konečně ožil | foto Václav Buřič

Pravidelně od loňského léta do Slaného dojíždí i Jaroslav Bártek z pražské Markéty, ten neváhal do Slaného se svým otcem dorazit i minulou sobotu 16.března, kdy zde probíhala velká brigáda, kde kromě již zmíněné úpravy malé dráhy se realizovalo navěšení ochranných mantinelů a rovněž kompletní zprovoznění rozhlasu.

Bylo vyměněno několik amplionů a k nim natažená nová kabeláž, pro tento účel z Kladna dorazila vysokozdvižná plošina Nissan, aby se vše podařilo vyladit do správné hlasitosti.

Páteční tréninkový program sice provázel lehký déšť, ale ten nezabránil, aby si na prahu nové sezony mladí jezdci pozvolna osvojili svoje možnosti, vyzkoušeli připravenost svých motocyklů a zároveň i svoji kondici.

Mnohé překvapily dvě věci, nepřítomnost Miroslava Rosůlka a kropení dráhy. Ikona slánské ploché dráhy podstoupila v průběhu měsíce března  plánovanou operaci, ta dopadla podle očekávání velmi dobře a Miroslav Rosůlek je v současné době již v domácí péči. Je ve velmi dobré náladě, která z něj vyzařovala už v neděli 17.března pří mé osobní návštěvě ve slánském ortopedickém oddělení. Při jeho nezlomné vůli se určitě brzy objeví opět na slánském stadionu a všichni mu přejeme brzké uzdravení.

Úsporné kropení | foto Václav Buřič

Kropení dráhy bylo realizováno netradiční, úspornou, ale účinnou formou. Byla použita klasická plastová nádrž umístěná na přepravním vozíku.  Kropicí vůz Karosa dlouhodobě vykazuje určité netěsnosti a úsporná opatření se musí hledat i zde.

Projekt Talent Speedway Slaný (TaSS) bude mít další pokračování v pátek 29. března, podrobné informace poskytne vedoucí projektu p. Aleš Altman 721 623 185,který má i letos k dispozici osvědčený realizační tým spolupracovníků v osobách asistenta Davida Filipovského, Tomáše Hejkala který zabezpečuje technické zázemí, trenéra Miroslava Rosůlka a instruktora Bruna Belana.

Na slánský ovál vyjela pracovní technika

Slaný – 29. února
Poslední únorový den na slánský plochodrážní ovál vyjela těžká technika, aby upravila místí dráhu před začátkem již sedmdesáté čtvrté plochodrážní sezony v Královském městě Slaný. Vzhledem sice k teplému, ale deštivému počasí se termín úpravy dráhy musel několikrát přeložit až nakonec s firmou ČNES Kladno došlo k dohodě, že termín čtvrtek 29. února bude mimo jiné k pracovním závazkům a zakázek definitivní možností realizace úpravy závodní dráhy.

 

Po slánském ovále jezdil grejdr | foto Antonín Vilde

Pracovní stroj Grejdr CASE 836 C nebyl v letošním roce prvním, kdo vyjel na slánský ovál. Ten si před čtrnácti dny vyzkoušel netrpělivě vyhlížející letošní sezónu  domácí junior Bruno Belan, který se svým otcem se náležitě připravují na sportovní sezonu a věří, že bude úspěšná.

S úpravou dráhy práce na stadionu nekončí, dochází i k výměně několika dílů mantinelů, které již vykazují značné poškození a pro bezpečnost jezdců je potřeba udělat maximum.

Na sobotu 16. března od osmi hodin  plánuje Autoklub Slaný brigádu na osazení ochranných nafukovacích mantinelů, aby bylo, co se týká závodní dráhy vše připraveno k tréninkové činnosti.

Pavel Mareš spočinul v Ludvíkovicích

Památka zesnulých je období, kdy vzpomínáme na všechny blízké, kteří již nejsou mezi námi. Paří mezi ně i ti, kteří psali historii ploché dráhy. Od letošního června dolévají do nádrže andělé také Pavlu Marešovi, který našel místo posledního odpočinku na Děčínsku.

 

Místo posledního odpočinku Pavla Mareše | foto Antonín Vilde

Pavel Mareš patřil v šedesátých a na začátku sedmdesátých let minulého  století k nepřehlédnutelným postavám československé ploché dráhy.  Jezdecké začátky v ústeckém AMK pod vedením Jaroslava Volfa staršího dokázal velice rychle zúročit a postupně jeho sportovní výkony měly rychlý posun až k reprezentační vestě. Svoji sportovní kariéru následně ještě zdokonalil v barvách AMK Slaný, kde prožil nejlepší léta svého sportovního života.

Petr Pospíchal, Miroslav Rosůlek a Antonín Vilde v síni slávy Pavla Mareše | foto Radka Marešová

Poslední rozloučení s Pavlem Marešem proběhlo 19. září v Ludvíkovicích, kde byly jeho ostatky na místním hřbitově uloženy do rodinné hrobky.. Na pozvání jeho dcery Radky se této pietní akce za Autoklub Slaný zúčastnil  jeho dlouholetý kamarád Miroslav Rosůlek, který s ním prožil mnoho chvil nejen za řídítky plochodrážního stroje.

Na Děčínsko Miroslava Rosůlka ještě doprovodili Petr Pospíchal a Antonín Vilde, kteří si následně  v domě Pavla Mareše prohlédli jeho síň slávy a poděkovali dceři Radce za pozvání a malé pohoštění.