Medvědi dali nečekanou překážku na cestě dohody Banditů a Matěje Kůse

Berwick – 6. prosince
Před odletem do Austrálie se obával, že by jeho nový kontrakt s Berwickem mohlo roztrhat jen snížení součtu average. Nakonec pro sezónu 2015 zůstal beze změny. Oproti pokračování v černozlatých barvách, v nichž byl letos oceněn ceněným titulem Rider of the Season, se paradoxně postavil jeho bývalý zaměstnavatel Redcar. Nečekaný krok jeho vlastníka Briana Havelocka zaskočil i nejvyššího Banditu Johna Andersona.

Jádro problému spočívá, že Matěj Kůs byl uvolněn do Berwicku na zápůjčku. A v rozporu s předchozím ujednáním jej však Redcar hodlá letos uvolnit jedině na řádný přestup, což by ovšem Berwick stálo pořádný ranec liber.

„Po konferenci britské ligy jsme se rychle dohodli na podmínkách, aby Matěj za nás mohl závodit také v roce 2015,“ diví se John Anderson, berwický šéf. „Poslali jsme e-mail do Redcaru, abychom si potvrdili, že za nás bude moci jet na zápůjčku.“

Jenže věci vzaly rychlý a nečekaný obrat. „Brian Havelock nám pak řekl, že změnil svůj názor,“ kroutí John Anderson hlavou. „Řekl nám, že chce, aby Matěj jezdil za Redcar, na což má jako vlastník jeho kontraktu nárok, a že neschválí jeho zapůjčení do Berwicku. A jediná možnost, jestli ho chceme, je zaplatit přestupní poplatek v plné výši.“

Ten činí přesně jednadvacet tisíc liber. „Pokud nám Redcar dovolí jen, aby za nás Matěj jezdil na kompletní přestup, vypadá to, že budeme muset jít od toho navzdory našemu upřímnému přání mít Matěje Kůse ve své sestavě v roce 2015,“ uzavírá šéf Banditů.

Foto: Wojta Zavřel (www.wojta-foto.cz)

V českých soutěžích 2015 zřejmě budou povoleny dva typy tlumičů výfuku

Pardubice – 7. prosince
Tlak na snižování hlučnosti plochodrážních motocyklů, které po celém světě závodí v sousedství obydlených zón, přiměl FIM v roce 2010 k zavedení nového limitu 115 decibelů. Počínaje sezónou 2015 se však v šampionátech světa bude používat nový tlumič s odlišnou vnitřní konstrukcí, jehož hlučnost při 11 tisících otáčkách nesmí překročit 112 dB/A, a přitom umožní závodníkům správnou kontrolu nad motocyklem. Výjimku budou mít pouze ledy a v České republice není vyloučeno povolení souběžné užívání starého typu.

Během října a listopadu proběhlo několik testů nových produktů a závěrečné zkoušky jsou naplánovány na prosinec. Schválené tlumiče se budou používat ve všech podnicích mistrovství světa, přičemž šampionáty na ledové dráze mají s ohledem na svůj lednový začátek roční odklad.

FIM slibuje, že schválené tlumiče ohlásí ještě před koncem roku, aby se mohly objevit na trhu v průběhu. Pokud nebude tlumič viditelně upravován nebo poškozen, bude jej možné používat ještě v sezóně 2019, přičemž však budou probíhat pravidelné namátkové kontroly.

A jak to bude v českých šampionátech, jejichž termínová podoba vzejde z pardubického zasedání příští sobotu? „Rozhodneme na zasedání VV SPD 15. Prosince,“ slibuje Petr Moravec a zároveň předjímá řešení. „Asi bude možné používat obojí, jak staré, tak nové.“

Foto: Wojta Zavřel (www.wojta-foto.cz)