Fotka od Lukáše Staňka jako jediná zastupovala plochou dráhu na slavnostním večeru

Praha – 6. února
Třiačtyřicátý ročník ankety Zlatý volant vyvrcholil včera slavnostním vyhlášením. Motocykly byly na akci tradičně slabě zastoupené, a sice jen ve třech kategoriích. Událost roku, Zlaté oko pro nejlepší fotografy a pochopitelně Zlatá řidítka, která získal silničář Filip Salač. Nejjasnější hvězdou večera se však stal Giacomo Agostini a jeho přítomnost snadno vyvážila nadvládu čtyř kol. Další super star večera. Romain Grosjean, má ve formuli jedna dvojnásobek pneumatik božského Aga i mnohonásobně víc koní v motoru a o elektronice nemluvě, určitě není rychlejší než třináctinásobný světový šampión. Potkat jej, je vždycky nezapomenutelný zážitek.

 

Giacomo Agostini byl největší hvězdou večera

Plochá dráha byla zastoupena velice okrajově. Dá-li se ovšem o zastoupení vůbec mluvit. Postaral se o to Lukáš Staněk, jehož snímek Focus se vešel do nominace deseti kandidátů, z nichž nakonec vzešel vítěz Zlatého oka. Cenu si nakonec vyhrál Martin Kozák se svou fotografií Dragster.

Lukáš Staněk byl jediným, kdo v prestižních anketách připomněl plochou dráhu

Foto: Kiril Ianatchkov

Štěstí se možná chechtá na připraveného milovníka vajíček na hniličku

Togliatti – 7. února
Světové finále ledařů pokračuje dnes a zítra dalším dvojzávodem v Togliatti. Bart Schaap, držitel permanentní divoké karty na celý seriál si v depu užíval mediální pozornosti. O sto šest trénoval také Johan Weber, jehož zranění z Almaty nebylo vůbec vážné, jak první zprávy naznačovaly. Lukáš Hutla si v pronajatém bytě užíval oběd, který s mistrovstvím sobě vlastním připravil Martin Běhal. Jenže potom zazvonil telefon a přeloučský ledař věděl, že si opulentní večeři od svého mechanika dneska rozhodně nedopřeje. I když kdoví…

 

„Zrovna jsme obědvali,“ popisuje Lukáš Hutla poklidnou atmosféru dnešního  poledne, které vzhledem k odlišnému časovému pásmu do Togliatti přišlo o tři hodiny dříve než k nám. „Táta čet‘, že v jednu začíná trénink. Přijeli jsme na stadión okolo půl jedný, ale už byly jenom poslední čtyři jízdy na pásku.“

Než se český reprezentant rozčílil na svého otce, že si popletl tréninkový harmonogram, nasadil mu brouka do hlavy Charly Ebner. „Rozbil se mu startér a já mu půjčoval svůj,“ pokračuje Lukáš Hutla. „On mi říkal, že možná pojedu taky, protože Niclas Svensson má nohu v gypsy. Prej hodil highsider a roztrhnul si kotník.“

V tomto případě by závodníka měla nahrazovat dvojice náhradníků. „Jeli jsme na barák,“ nenechal se český reprezentant vyvést z klidu. „Táta s Modusem šli do města. Najednou se ozval Modus, ať se připravím, že zejtra jedu.“

Lukáš Hutla však dnes nemohl vyzkoušet ovál. „Pojedu bez tréninku,“ neztrácí odvahu. „Jsem na to zvyklej‘ z českejch‘ závodů. Mám kliku. A tak si dám dnes k večeři jenom ananas. Jsem zvyklej‘ před závodem na hladovku, takže zejtra ráno jen dvě vajíčka na hniličku.“

Nicméně situace se mění každým okamžikem nejen na frontě, ale i v ledařském mistrovství světa. Niclas Svensson se totiž ještě večer Lukáši Hutlovi ozval z nemocnice, že chce startovat. A tak řešení patové situace musí přinést nejbližší hodiny.

Motocykl s českou trikolórou se objeví v akci také zítra a pozítří

Foto: Good Shoot/David Reygondeau via FIM