Shupa podpoří akademii Jiřího Štancla

Tento týden to začne, pětinásobný vítěz Zlaté přilby a mnohonásobný
mistr republiky Jiří Štancl otevře v neděli 10. dubna první díl své plochodrážní akademie. Technické zajištění tréninků se rozhodl podpořit český výrobce dětských a juniorských plochodrážních motocyklů Shupa.

Jiří Štancl v dílně Shupy
Jiří Štancl v dílně Shupy

Motocykly si budou moci vyzkoušet všichni zájemci, a to jak příchozí,
tak i aktivní závodníci. Pro akademii Shupa připravila dva motocykly na malých kolech. Motocykl s označením podvozku 125 B ( červeno-modro-bílý- BASIC ) je vybaven nejmenším podvozkem, který dokáže Shupa vyrobit. Druhý motocykl se středním podvozkem 125 M ( modrobílý – Middle ) je pro již trochu odrostlejší borce.

Motor v malém podvozku je v základním provedení a motor ve středním podvozku je výkonnější verze. Obrysy spolupráce byly dohodnuty při několika návštěvách Jiřího Štancla v dílně Shupy.

Probíraly se jak organizační detaily celé akce, tak i technické připomínky, které si technici Shupy rádi poslechli od našeho nejlepšího závodníka a oba motocykly tak upravili. Včera si všichni účastníci plácnutím ruky potvrdili spolupráci a doladili poslední maličkosti na blížící se nedělní akademii.

Shupa se stala partnerem Štancl Speedway Academy
Shupa se stala partnerem Štancl Speedway Academy

Těšíme se společně s Jirkou Štanclem na všechny mladé zájemce o plochou dráhu a přejeme jim hodně úspěchů. Třeba někdy v budoucnu se přiblíží výsledkům, jakých dosáhl jejich
trenér Jiří Štancl.

Víme samozřejmě, že akademie může fungovat také hlavně díky aktivnímu přístupu a zájmu slánského plochodrážního klubu. Takže také jim tedy patří dík a přání aby se vše dařilo a akademie měla úspěch.

Jaroslav Šůs, Jiří Štancl a Jiří Benda se včera dohodli na spolupráci
Jaroslav Šůs, Jiří Štancl a Jiří Benda se včera dohodli na spolupráci

Foto: Shupa

Startovní číslo čtyři ještě nemá majitele

Praha – 7. dubna
V úterý si oddechl, že má šestnáct jmen pro sobotní Prague Open pěkně pohromadě. Jenže neuběhlo ani pár hodin a startovní listina mítinku, v němž nejlépe umístěný český závodník získá minimálně sedmnáctku pro SGP České republiky, dostala další dvě trhliny. Pavel Ondrašík, sportovní ředitel AK Markéta Praha, se magazínu speedwayA-Z svěřil, že vedle ekonomického aspektu je limitující i aktuálně nelichotivá personální situace naší ploché dráhy.

 

Zdeněk Holub nakonec Prague Open nepojede
Zdeněk Holub nakonec Prague Open nepojede

Prague Open je jednou z možností blýsknout se před zraky organizátorů, jejichž záměrem je nominovat na českou velkou cenu borce, jemuž se na jejich ovále daří nejlépe. Protože se na Markétě česká špička do uzávěrky nominací sejde ještě při finále šampionátu jednotlivců a extralize, jediným hmatatelným ziskem je ona sedmnáctka pro nejlepšího českého závodníka.

V pražské plánu bylo oslovit nejlepších dvanáct z loňského šampionátu republiky. Jenže Filip Šitera je zraněný a Roman Čejka dle svých slov minimálně přerušil svou závodní kariéry. Do toho se Zdeněk Holub potloukl v pátečním duelu Premier League a v úterý se rozhodl sobotní závod odpískat. A Martin Málek přemýšlí spíše nad dlouhou dráhou, takže se o víkendu zúčastní raději dvoudenního tréninku v Mariánských Lázních.

Pražskou Markétu si minulý týden vyzkoušel také Josef Franc
Pražskou Markétu si minulý týden vyzkoušel také Josef Franc

„Čechů rapidně ubylo,“ povzdechne si Pavel Ondrašík. „Byl bych rád, aby to jeli hlavně Češi, mohli by se rozjet. Čekáme ještě na Martina Gavendu, jestli si to nerozmyslí a přece jen nepřijede. A zkusím se ještě zeptat Haďase, proč mi neodpověděl.“

Místo po Zdeňku Holubovi zaplnil Michal Dudek, nicméně z plánů Pavla Ondrašíka vypadl Patryk Malitowski. „V úterý to odřek‘,“ připomíná Pavel Ondrašík, že druhá díra do startovní listiny vznikla shodou okolností ve stejný den, kdy se omluvil Zdeněk Holub. „Myslel jsem si, že vyzkoušíme Poláky, co by za nás mohli jet extraligu a přitom popohnat Vaška, Pepu a Matěje.“

Mark Helmhout spolu se Sjoerdem Rozenbergem, otcem své přítelkyně, před loňským Veterán kempem ve Svitavách
Mark Helmhout spolu se Sjoerdem Rozenbergem, otcem své přítelkyně, před loňským Veterán kempem ve Svitavách

A tak je ve startovní listině z pražské extraligové soupisky pouze jméno Patryka Dolneho, jenž v září ve Slaném pomáhal dostat Markétu do hry o titul, avšak o tři týdny později se zranil a do rozhodující fáze soutěže v Divišově nezasáhne. Vedle něho nalezneme jména, která při vší úctě nebudou silným magnetem pozornosti běžného fandy. Kromě Marka Helmhouta, který se objevil při svitavských Veterán kempech, ještě žádný z nich nezávodil. Ekonomické hledisko je samozřejmě nabíledni, nicméně nebylo by lepší dát příležitost spíše našim závodníkům?

„Mám ještě tři Holanďany, co přijedou za svoje, dalšího Němce, tím bych to zalepil, že mi vypad‘ Holoubek, je blbý, radši bych tam měl Čecha,“ netají se Pavel Ondrašík. „Samotnýho mě to trošku štve. Ale ve Slaným ještě netrénovali, v Plzni asi taky ne a k nám na trénink nikdo nepřijede. Letos bude asi u nás krize, než se vytáhnou kluci ze stopětadvacítek a další junioři.“

 

Aktuální podoba startovní listiny:

1 Michal Dudek, Slaný
2 Josef Franc, Praha
3 Ondřej Smetana, Praha
4 dodatečně
5 Tomáš Suchánek, Pardubice
6 Jan Holub, Plzeň
7 Michal Škurla, Praha
8 Patrik Mikel, Březolupy
9 Michel Hofmann, D
10 Hynek Štichauer, Pardubice
11 Mark Helmhout, NL
12 Václav Milík, Pardubice
13 Matěj Kůs, Praha
14 Patryk Dolny, PL
15 Eduard Krčmář, Slaný
16 Viktor Trofimov, UA
Po minulém úterku se na Markétě bude závodit už příští sobotu
Po minulém úterku se na Markétě bude závodit už příští sobotu

Foto: Mirek Horáček a Eva Palánová

Štancl Speedway Academy otevírá své brány

Vážení přátelé levých zatáček,

v neděli, 10. dubna od 10 hodin začíná na plochodrážním stadionu, respektive na nově vybudované malé dráze v délce 135 metrů, která se nachází uprostřed plochodrážního stadionu ve Slaném nábor mladých příznivců ploché dráhy ve věku 8 – 13 let.

 

9Plochodrážní školka se nazývá Štancl Speedway Academy a budeme se snažit mládež naučit kouzlu ploché dráhy. Každý, kdo tento sport viděl, je to sprinterská motoristická disciplína a dá se přirovnat v atletice běhu na krátkých tratích, kde je potřeba odvahy, výbušnosti, rychlého předjíždění, perfektní znalost jízdy na plochodrážní motorce a navíc bez brzd. Ale všemu se dá naučit, plochodrážní smyk je vlastně brzda. Ale než začneme jezdit smykem, bude potřeba vyzkoušet mládež, zda umí jezdit alespoň na kole, aby uměla držet na motorce rovnováhu, která je velice potřebná pro tento sport. Mladým nadějím ukážeme, jak by měly na motocyklu sedět, jak držet řídítka a vše potřebné pro jízdu.

K prvním jízdám budou mladíci potřebovat přilbu alespoň na kolo, nerozbitné brýle, prstové rukavice, pevné dlouhé kalhoty a silnější bundu, vyšší kotníčkové pevné boty. Je potřeba, aby své ratolesti přivedli rodiče nebo jejich zástupce, který nám podepíše, že souhlasí, aby se zúčastnil školky a jízdy na sportovní motorce v uzavřeném prostoru stadionu.

K vlastní jízdě na malé dráze máme k dispozici dvě speciálně malé plochodrážní motocykly, které jsou přesnou kopií velkých plochodrážních motocyklů, ale jen s motory o obsahu 125 ccm. Tyto motocykly vyrábí česká firma SHUPA z Prahy a my máme tyto dva motocykly s veškerým servisem zajištěny na celou sezonu.

8 Na zřízení plochodrážní školky mi pomohl plochodrážní klub AK Slaný, firmy SHUPA, TOI TOI a CASTROL.

Od skončení mé sportovní kariéry už uběhlo mnoho vody, přesto oproti našim výsledkům plochodrážní sport upadá. Tak, jak se dnes příznivci sportu koukají na sportovní televizní přenosy v biatlonu, tak byla plochá dráha na televizních obrazovkách v osmdesátých letech minulého století.

Proto jsem se rozhodl založit Štancl Speedway Academy a snažit se vychovat nové talenty na ploché dráze. Byli jsme země, která vyráběla plochodrážní speciály jako jediná na světě. Proto bych chtěl poděkovat firmě SHUPA, která vyrábí tyto malé plochodrážní motocykly, na kterých by nové mladé naděje mohly obnovit naše bývalé úspěchy.

 


Jiří Štancl

zasloužilý mistr sportu

trenér sportovního centra mládeže zajišťující reprezentaci na ploché dráze o obsahu 125 + 250 ccm


Foto: Václav Buřič