Hynek Štichauer změřil semifinalisty délkou flotily letadlových lodí

Slaný – 23. dubna
Meteorologická výstraha před slejvákem, který se na středočeské slánské město měl přihnat s razancí nenažraných kobylek, se sice posunula až na osmnáctou hodinu, nicméně pořad semifinálového se hnal překotně kupředu. Pakliže by se totiž dnes nedojelo alespoň dvanáct jeho jízd, narušil by se i finálový programu příští týden. Ke všemu však plochodrážníci zásobovali místní nemocnici jako vedoucí autoservisu Karfík oddělení primáře Chocholouška ve filmu, kde se podřadná role předchůdce dnešních ajťáků Jáchyma dostala do názvu. Martin Mejtský skončil s otřesem mozku, Slováci Michal Tomka a Patrik Búri s potlučenými koleny. Zaplaťpánbůh celá trojice za svůj pokus poprvé se kvalifikovat mezi šestnáctku nejlepších závodníků naší země zaplatili většími újmami na závodnické duši než tělech. Smolařem dne se stal i Martin Gavenda. Že mu dvakrát prasknul sekundární řetěz nemohl pochopit ani jeho otec Jaroslav. Bohužel v tom druhém případě se mu nestačil vyhnout Josef Novák a Moravan kvůli bolestem v nártu a koleni závod nedokončil. Vzhledem k očekávaným omluvám Jana Holuba a Romana Čejky z finálových podniků v Praze a v Pardubicích, však může být prvním náhradníkem. Kvalifikační starosti naprosto minul Hynka Štichauera, jenž semifinále vyhrál již počtvrté ve své kariéře, dnes naprosto suverénně s patnácti body. Na stupně vítězů spolu s nim vyskočili Michal Škurla a Piotr Dziatkowiak, o jejichž pořadí rozhodoval rozjezd.

 

Michal Škurla, neporažený Hynek Štichauer a Piotr Dziatkowiak stojí na stupních vítězů
Michal Škurla, neporažený Hynek Štichauer a Piotr Dziatkowiak stojí na stupních vítězů

 

Místo deseti postupuje dvanáct a z šestnácti semifinalistů zbývá třináct

Slovenské naděje v českém šampionátu rychle zhasly, ale naštěstí zranění obou závodníků nejsou vážná
Slovenské naděje v českém šampionátu rychle zhasly, ale naštěstí zranění obou závodníků nejsou vážná

Včera byl sice pátek, avšak nikoliv třináctého. Jenže Martin Málek měl stejně smůlu s poruchou své dodávky. „Jsem tu jen s jednou motorkou, přijel jsem s Mikelovými,“ vysvětloval, sotva se objevil v depu. „Do dodávky se jim vešla jen jedena moje motorka, na mém autě včera prasknul chladič.“

Nicméně i když byla sobota, pech Martina Málka neměl být ještě u konce. Od tréninku dráha poněkud proschla, protože by u vědomí deštivé předpovědi, ovál překropil jen blázen. Moravan na její aktuální stavu neměl nastavený motocykl a po vylétnutí pásky rozjížďky s číslem jedna zůstal vzadu.

Martin Mejtský (červená) jede v rozjížďce s číslem jedna před Petrem Babičkou (modrá) a Martinem Málkem (žlutá)
Martin Mejtský (červená) jede v rozjížďce s číslem jedna před Petrem Babičkou (modrá) a Martinem Málkem (žlutá)

Překvapivě vedl Martin Mejtský, což však v nájezdu do druhé zatáčky změnil Michal Dudek. Jenže Pardubičan vzápětí skončil kolizí s Petrem Babičkou, jíž se nestačil vyhnout ani Martin Málek. Naštěstí větší újmy než závodníci, doznaly jejich motocykly. A to se stalo osudné Petru Babičkovi.

Ten se chtěl usadit ve druhém boxu, ale po návratu z oběda jej našel obsazený. Proto rozbil své depo rovnou vedle dílny a nyní si se svým mechanikem Radimem Chodem pořádně mákli. Jenže výsledkem jejich úsilí se stalo červené světlo, které slánský závodník viděl, když byl pár metrů od pásky opakované jízdy.

Pád Martina Mejtského dostal do problémů i Martina Málka
Pád Martina Mejtského dostal do problémů i Martina Málka

V této chvíli se Petr Babička mohl soustředit na výměnu spojkových lamel. Nicméně prakticky jistý bod, o nějž přišel, ho nakonec stál postup do finále. Dle reglementů mělo postupoval osm závodníků a dva rezervisté. Jenže z přímo nasazených finalistů se nemohlo počítat s Janem Holubem a Romanem Čejkou. Počet postupových míst se tudíž zvýšil na dvanáct a po dvou sériích zbylo v závodě jen třináct závodníků.

Jaroslav Petrák komentuje své první letošní svezení na motocyklu:

„Říká se, že trénink je pro zbabělce. Ale my starší potřebujeme trénovat.“

Jaroslav Petrák (modrá) v souboji s Adamem Fenclem
Jaroslav Petrák (modrá) v souboji s Adamem Fenclem

V rozjížďce s číslem čtyři se vedení ujal Hynek Štichauer před Martinem Gavendou. Třetí byl Michal Tomka, který za svými zády nechal Ondřeje Smetanu. Pražan se však nechtěl s černým Petrem smířit a útočil ze všech sil. V předposledním oblouku se Slovák dostal moc ven a Ondřej Smetana vmžiku zaútočil spodem.

V následujícím oblouku byl vpředu, avšak Michal Tomka upadl. Záhy ležel na lehátku, které zdravotníci nakládali do sanitky. Do ní si nastoupil i otřesený Martin Mejtský. „Točí se mu hlava, nepozná písmenka,“ vysvětloval Lubomír Vozár, zatímco ambulance kvílela z kopce dolů k železničnímu přejezdu.

Tito dva očekávali od čtvrté jízdy více - Ondřej Smetana bral jediný bod, Michal Tomka skončil v nemocnici
Tito dva očekávali od čtvrté jízdy více – Ondřej Smetana bral jediný bod, Michal Tomka skončil v nemocnici

Díky čekání na její návrat nabral mítink mírný časový skluz. Jenže řidič sanitky si měl cestu do nemocnice ještě jednou zopakovat. Ve druhé zatáčce sedmé jízdy totiž Patrik Búri vrazil do Jaroslava Petráka, který se pustil do dnešního závodu rovnou bez tréninku. Oba skončili na zemi a Slovák skončil jako jeho krajan prve s pochroumaným ramenem.

 

Štěstěna s deflektorem v rukou řekla dost

Hynek Štichauer si dláždí cestu do čela před Martina Gavendu
Hynek Štichauer si dláždí cestu do čela před Martina Gavendu

Okolnosti velely ke spěchu. Z oblohy se někdy kolem druhé přestávky vskutku začaly snášet dešťové kapky. Aby se závod mohl započítat jako platný a nemusela se odkládat finále v Praze a Pardubicích, nezbývalo nic jiného než dokončit tři série. Stranou museli i kolibříci, jejichž plánovaná exhibiční jízda na malém ovále se raději odložila.

Na hrotu průběžné klasifikace se hřáli Hynek Štichauer a Michal Škurla. Stejně lehce jako první vyhrál Pardubičan i opakovanou sedmou jízdu. Přitom přestřihl vítěznou šňůru Michala Dudka, kterou Slaňák začal vázat v repete první jízdy, když odvedl Martina Málka.

Michal Škurla letí do čela šesté jízdy před Adama Fencla (modrá) a Petra Babičku (bílá)
Michal Škurla letí do čela šesté jízdy před Adama Fencla (modrá) a Petra Babičku (bílá)

Michal Škurla se vydal na vítěznou dráhu ještě dříve. V rozjížďce s číslem dvě se usadil v čele, než by jeden řekl švec a než Patrik Mikel v první zatáčce stačil objet Josefa Nováka. V šesté jízdě zase zahrál sólo Adamu Fenclovi a Petru Babičkovi.

S odstupem bodu za vedoucí dvojicí byl Martin Gavenda. Dopoledne měl se svým otcem a bratrem štěstí, když na dálnici D1 u Brna těsně vyvázli z nehody. A zdálo se, že Fortuna se na něho na celé kolo řehtá i nadále. V osmé jízdě vyrazil za svým druhým triumfem Piotr Dziatkowiak, avšak na protilehlou rovinku vjel jako první už Martin Gavenda.

Eduard Krčmář si coby přímo nasazený finalista mohl závod užít v roli diváka s přítelkyní Barborou
Eduard Krčmář si coby přímo nasazený finalista mohl závod užít v roli diváka s přítelkyní Barborou

Deflektor z jeho motocyklu, který se náhle válel v zatáčce u depa, zajímal jen Jana Boháče. Dnes plnil roli praporkáře a briskně vyrazil odstranit překážku z oválu dříve, než by František Kalina musel mačkat knoflík červených světel. A Martin Gavenda dál upaloval pro tři body, zatímco Piotr Dziatkowiak na začátku druhého okruhu podlehl také Martinu Málkovi. Patriku Mikelovi, jenž chtěl následovat příkladu svých březolupských kolegů, však Polák s českou licencí odolal.

Jaroslav Gavenda líčí úskalí dálnice D1:

„U Brna nás málem sundali nějací blázni. Kličkovali mezi autama a bouchli do toho vedle nás.“

Filip Hájek na cestě za hladkým postupem do druhého finále v řadě
Filip Hájek na cestě za hladkým postupem do druhého finále v řadě

Sotva Martin Gavenda zmizel v depu, Fortuna se evidentně rozhodla, že to s přízní vůči němu nebude rozhodně přehánět. V rozjížďce s číslem devět ho nechala vést tři kola. Z předposlední zatáčky však vyjel jen díky platnosti pohybových zákonů Isaaca Newtona. Otec Jaroslav přitlačil ochromený motocykl do depa a sekundární řetěz visel z rukou bratra Aleše jako přejetá zmije.

 

Orel na vypůjčené pětikačce nepřinesl vítězství

Hynek Štichauer (modrá) před sebe nepustil ani Michala Dudka
Hynek Štichauer (modrá) před sebe nepustil ani Michala Dudka

Vítězství v deváté jízdě spadlo do klína Michalu Škurlovi, jenž sérii své neporazitelnosti prodloužil o třetí zářez. Hynek Štichauer reagoval hned vzápětí triumfem stylem start – cíl před Piotrem Dziatkowiakem. Místo Martina Gavendy začal třetí příčku atakovat Michal Dudek. Ten v rozjížďce s číslem jedenáct odolával všem útokům, jimiž ho Patrik Mikel zasypával až na metu. Slaňák měl osm bodů a hned o bodík za ním strávil čtvrtou přestávku Martin Málek.

Patrik Mikel naštěstí vyvázel ze svého pádu bez následků
Patrik Mikel naštěstí vyvázel ze svého pádu bez následků

Březolupský závodník se v rozjížďce s číslem dvanáct dočkal své první dnešní výhry. Nepřipravil jej o ni ani Ondřej Smetana, byť se snažil ze všech sil. Snažil se proniknout dopředu po vnitřní čáře a v první zatáčce třetího kola se mu to takřka povedlo. Martin Málek si proto více hlídal vnitřek, ale neopomněl ani na venek. Dobře udělal, protože pražský junior zkoušel své štěstí zprava, avšak bezvýsledně.

Třináctá jízda zvýšila hodnotu akcií Piotra Dziatkowiaka. Polák s českou licencí přijel na rošt sám, protože za soupeře mu měla být trojice závodníků, která tou dobou dlela v nemocnici. Jeho devět bodů vzápětí vyrovnal Ondřej Smetana. Patrik Mikel mu nedopřál klidu, avšak ve druhém kole letěl ve druhém výjezdu do nafukovacích vaků.

Patrik Mikel vysvětluje propíchnutí vaků ve čtrnácté jízdě:

„Kdybych to na Smetyše nezkusil, skončil bych se dvěma bodama. Tak jsem to zkusil a rozbil jsem si držku!“

Piotr Dziatkowiak (bílá) vs. březolupské trio Martin Gavenda (žlutá), Patrik Mikel (modrá) a Martin Mikel (červená)
Piotr Dziatkowiak (bílá) vs. březolupské trio Martin Gavenda (žlutá), Patrik Mikel (modrá) a Martin Mikel (červená)

Sotva pořadatelé vyměnili mantinely, z nichž unikal vzduch jako z ponorky po zásahu hlubinnými pumami, přišlo další zpoždění. Že by Martina Gavendu ještě jednou z vedoucí příčky sestřelil prasklý sekundární řetěz, by se ještě před startem patnácté jízdy zdálo stejně pravděpodobné jako exploze magmatu v útrobách Slánské hory naproti stadiónu.

Josef Novák (žlutá) a Martin Gavenda po vzájemné kolizi
Josef Novák (žlutá) a Martin Gavenda po vzájemné kolizi

Jenže šlo o realitu. Martin Gavenda zůstal stát v první zatáčce a Josef Novák nestačil reagovat. Trefil jej silou, jako když kapitán Achab konečně harpunoval Moby Dicka a březolupský borec ze závodu odstoupil. Své finálové vyhlídky neviděl přehnaně optimisticky. Nicméně nakonec zůstal druhým náhradníkem. Petr Babička, jenž se nejvíce blýsknul předjetím Josefa Nováka v první zatáčce rozjížďky s číslem deset, nakonec zůstal za ním o jediný bod.

Pád Martina Gavendy a Josefa Nováka byl dnes naštěstí poslední
Pád Martina Gavendy a Josefa Nováka byl dnes naštěstí poslední

Opakovaná patnáctá jízda přinesla vítězství Michalu Dudkovi. Hned nato Hynek Štichauer venkem minul Michala Škurlu již v první zatáčce. Zůstal sám na hrotu průběžné klasifikace, zatímco Pražan vyrovnal jedenáct bodů Michal Dudka. Boj o druhou příčku se stal hlavním motivem zápletky poslední pětiny, jelikož Hynek Štichauer po sólu v sedmnácté jízdě zaokrouhlil své bodové inkaso na čísle patnáct.

Rozjížďka s číslem osmnáct všechno zašmodrchala. Nejlépe odstartoval Piotr Dziatkowiak. Vnějškem první zatáčky se hnal dopředu Michal Škurla, jenže ve výjezdu schytal cejchu. A nechal za sebou Michala Dudka, jemuž porucha zapalování přistřihla bojovná křídla a v konečném důsledku jej sundala z pódia.

Michal Dudek triumfem v repete patnácté jízdy přiživil své naděje na stupně vítězů
Michal Dudek triumfem v repete patnácté jízdy přiživil své naděje na stupně vítězů

V první zatáčce se vnitřkem dostal na druhou příčku Ondřej Smetana. Poté bojoval jako prve s Martinem Málkem, ale ani tentokrát se nedočkal progresu a Piotr Dziatkowiak projel vítězně pod šachovnicovou vlajkou. A tím pádem měl stejně bodů jako Michal Škurla.

Michal Škurla jezdí před Martinem Málkem
Michal Škurla jezdí před Martinem Málkem

Letní šortky vedoucího depa Jaroslava Drbala moc nezahřály, navíc se mu do nich nevešla peněženka. Pětikorunu na losování pozic rozjezdu si proto musel vypůjčit. Piotru Dziatkowiakovi padl jeho orel a mohl si volit dráhu jako první. Nicméně Michal Škurla na něho z vnější poloviny startovního roštu odstartoval a pak jej vůbec nepustil ke slovu.

 

Hlasy z depa

Poslední triumf získal Hynek Štichauer v sedmnácté jízdě, kde stojí na roštu mezi Patrikem Mikelem a Adamem Fenclem
Poslední triumf získal Hynek Štichauer v sedmnácté jízdě, kde stojí na roštu mezi Patrikem Mikelem a Adamem Fenclem

„Po dlouhý době patnáct bodů,“ radoval se Hynek Štichauer. „Počtvrtý v kariéře jsem vyhrál semifinále. Dráha se mi zdála docela pěkná. Nebudu si stěžovat, jsem ve finále, proto jsem sem jel.“

„Dobrý, dobrý,“ pochvaloval si Michal Škurla. „Dobrá byla kupodivu i dráha, na to že se tam jelo letos poprvý. Jel jsem hlavně na postup, body budu sbírat až v Praže. V rozjezdu se mi poved‘ start a pak už jsem jenom ujížděl.“

Piotr Dziatkowiak (modrá) vede před Michalem Škurlou (žlutá), Ondřejem Smetanou (bílá) a Michalem Dudkem (červená)
Piotr Dziatkowiak (modrá) vede před Michalem Škurlou (žlutá), Ondřejem Smetanou (bílá) a Michalem Dudkem (červená)

„Trošku to bolelo,“ povzdechl si Martin Málek. „Po té první jízdě to vypadlo špatně, nemám náhradní motorku. Ale univerzálním klíčem zvaným kladivo jsme to dali dohromady. Špatně jsem do první jízdy odstartoval, dráha proschla. Ale jsem rád, že jsem postoupil. A ještě víc jsem rád, že jsem to přežil bez újmy na zdraví. A uvidím v Praze.“

„Chtěl jsem bednu a to se nepovedlo,“ krčil rameny Ondřej Smetana. „Škoda bodu, to je ten Martin Málek, kdybych ho udělal, stál jsem na bedně. Nebo Dziatkowiak. Celý čtyři kola jsem to zkoušel. Chtěl jsem ho podjet jak Michala, to se nepovedlo. Nenaděláš nic.“

Piotr Dziatkowiak (červená) stojí na startu rozjezdu proti Michalu Škurlovi
Piotr Dziatkowiak (červená) stojí na startu rozjezdu proti Michalu Škurlovi

„Noha a ruka mě bolí,“ postěžoval si Jaroslav Petrák. „Mám dnes první trénink se závodem. Že se pojede takhle, jsem nečekal. Byl jsem natěšenej‘, ale po tom pádu mám veškerou sílu v čudu. A vyhrát potřebuješ.“

„Druhý finále po sobě je dobrý,“ nezastíral Filip Hájek. „Jsem rád, že jsem se tam dostal. Dráha šla, ale kdyby nepršelo, bylo by to ještě lepší, ale takhle to bylo zajímavější.“

Martin Gavenda (modrá) versus Michal Škurla
Martin Gavenda (modrá) versus Michal Škurla

„Bojoval jsem do poslední chvíle,“ vyprávěl Patrik Mikel. „Jsem ve finále, to je pecka. Kdybych to na Smetyše nezkusil, dojel bych se dvěma bodama. Tak jsem to zkusil a rozbil jsem si držku. Trošku bolí noha, ale to rozhýbu.“

„Vypadá to asi na koleno a nárt, to bolí,“ bilancoval Martin Gavenda následky kolize v rozjížďce s číslem patnáct. „Zítra jdu k doktorům a uvidím. Nevím proč ty řetězy padaly, netuším vůbec. Ale myslím, že je to tím, jak jsem dal za spojku nový kolečka, ty praskaly. V ničem jiném to nevidím, řetěz by tak praskat neměl. Škoda, bylo to rozjeté pěkně.“

Hynek Štichauer vyhrál s přehledem všech pět svých rozjížděk
Hynek Štichauer vyhrál s přehledem všech pět svých rozjížděk
1. Hynek Štichauer, Pardubice 3 3 3 3 3 15
2. Michal Škurla, Praha 3 3 3 2 1 12+3
3. Piotr Dziatkowiak, PL – Slaný (ACCR) 3 1 2 3 3 12+2
4. Michal Dudek, Slaný 3 2 3 3 E 11
5. Martin Málek, Březolupy 2 2 3 1 3 11
6. Ondřej Smetana, Praha 1 3 2 3 2 11
7. Jaroslav Petrák, Pardubice 1 1 2 2 2 8
8. Filip Hájek, Praha 2 1 1 0 3 7
9. Patrik Mikel, Březolupy 2 0 2 F 2 6
10. Adam Fencl, Slaný 0 2 1 2 1 6
11. Martin Gavenda, Březolupy 2 3 E X – 5
12. Josef Novák, Pardubice 1 2 0 1 1 5
13. Petr Babička, Slaný M 1 1 1 2 5
14.Michal Tomka, SK F – – – – 0 (los)
15. Patrik Búri, SK E X – – – 0 (los)
16. Martin Mejtský, Pardubice X – – – – 0 (los)

Poznámka: z nominovaných závodníků se omluvili zraněný Filip Šitera a pro pracovní zaneprázdnění Michael Hádek; na náhadnická místa nereflektovali Ján Mihálik (SK) a Radek Podhadský (Plzeň)

Ukázková jízda 125 ccm na krátké dráze:

1. Milan Dobiáš, 2 František Klier, 3. Bruno Belán
Na kolizi Martina Mejtského a Petra Babičky doplatil i Martin Málek
Na kolizi Martina Mejtského a Petra Babičky doplatil i Martin Málek

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV) a Norbert Kalous

V patnácté jízdě prasknul Martinu Gavendovi podruhé sekundární řetěz a Josef Novák se mu už nestačil vyhnout
V patnácté jízdě prasknul Martinu Gavendovi podruhé sekundární řetěz a Josef Novák se mu už nestačil vyhnout

Závodní rekonvalescence Jana Kvěcha končí prozatím na nejvyšším stupni

Slaný – 23. dubna
Dopoledne nebylo po dešťových oblacích na slánském obzoru sebemenší památky a závodní premiéra nového oválu v rámci Speedway Mini Cupu nebyla ohrožena ani náhodou. V základní části nepoznali hořkost porážky Jan Kvěch a leader seriálu Petr Chlupáč. Avšak Janu Kvěchovi přálo štěstí při losování a z vnitřní pozice startovního roštu triumfoval ve finále A stylem start – cíl před Petrem Chlupáčem a Danielem Šilhánem, jemuž se evidentně na stupních vítězů zalíbilo. Mítink přinesl překvapení na úkor favoritů, když Milanu Dobiášovi a Sindy Weber vzaly pády důležité body. Naopak mezi nejlepší šestku se opět dostal Bruno Belán, jenž předváděl bojovnou jízdu.

Vyhlášení vítězů proběhlo okázale, jak je tomu při Speedway Mini Cupu dobrým zvykem
Vyhlášení vítězů proběhlo okázale, jak je tomu při Speedway Mini Cupu dobrým zvykem

 

Z pěti neporažených jsou tři

Mini ovál ve Slaném prožil dnes svou závodní premiéru
Mini ovál ve Slaném prožil dnes svou závodní premiéru

Na nebi nebylo po avizovaných dešťových mracích sebemenší památky. Do hlavního závodu zbývalo ještě bratru pět hodin a tak si slánští pořadatelé mohli dovolit velkorysost. Trénink před premiérou jejich nového minioválu proto rozhodně nebyl skromný. Jenže měl svá úskalí, jak se záhy ukázalo.

Před závodem jeho povrch pokropila kropička, což se v rozjížďce s číslem dvě stalo osudným Milanu Dobiášovi.Předved nejlepší start, avšak ve druhém okruhu se v prvním oblouku přetočil a upadl. Červené vlajky signalizovaly, že chabařovický závodník bude mít velké problémy dohonit své manko. Na finále A totiž bývá v závodech stopětadvacítek tradičně minimálně dvojnásobný počet adeptů, než činí kapacita startovního roštu.

Na pád v rozjížďce s číslem dvě doplatila také Sindy Weber
Na pád v rozjížďce s číslem dvě doplatila také Sindy Weber

Zatímco vyloučený Milan Dobiáš směřoval po velké dráze za svým dědečkem Milanem do depa, Sindy Weber stejně jako prve odstartovala na Františka Kliera. Jenže jí čekal osud klubového kolegy, protože stejně jako on přišla o vedení vinou pádu v první zatáčce prvního kola!

František Klier tím pádem rozehrál svůj závod triumfem, v čemž se mu mohli rovnat Jan Kvěch, Petr Chlupáč, Adam Pajkr a Daniel Šilhán. První z Pražanů triumfoval stylem start – cíl hned v rozjížďce s číslem jedna na úkor slánských závodníků. Petr Chlupáč se po startu třetí jízdy zvenku nacpal před dravé Pavla Kuchaře a Bruno Thomase. Adam Pajkr stejně jako posléze Daniel Šilhán vyhráli dost přesvědčivě, když se vlády ujali již v prvních metrech.

Pavel Kuchař má za sebou Jana Jeníčka a Bruno Belána
Pavel Kuchař má za sebou Jana Jeníčka a Bruno Belána

Po dvou sériích se počet neporažených zredukoval na tři. František Klier skvěle odstartoval do šesté jízdy a pak již nedal šanci ani Michalu Bašteckému, ani Vojtěchu Zamazalovi. Problémy s druhým triumfem neměl ani Jan Kvěch, když odvedl méně zkušené Jana Sochůrka a Bruno Thomase. Zato Petr Chlupáč musel v rozjížďce s číslem devět čelit hned dvěma borcům, jež by si klidně dokázal představit jako soupeře ve finále A.

Perfektní start mu poskytl dokonalou výhodu, avšak Milana Dobiáše a Daniela Šilhána se nezbavil. Liberecký závodník mohl plným právem želet, že se mu od vnějšku nepovedlo protlačit se dopředu výraznějším způsobem. Ve druhém oblouku podjel Milan Dobiáše a z jedné vody na čisto se pustil do stíhání vedoucího Pražana. Ten se však nedopustil sebemenší chybičky a stal se třetím neporaženým dnešního dne.

 

Zlomená ruka se nejlíp léčí vítězstvím

Dopředu letí Petr Chlupá před Milana Dobiáše a Daniela Šilhána
Dopředu letí Petr Chlupá před Milana Dobiáše a Daniela Šilhána

Tradiční bitva o finále A se rozhořela také dnes. Daniel Šilhán odčinil své drobné zaváhání v rozjížďce s číslem jedenáct. I když reakci na pásku měl lepší Adam Pajkr, on se nekompromisně sunul na vnitřek a na rovinku vyjel jako první. Sindy Weber, která prve v desáté jízdě jako první připravila divišovského závodníka o punc neporazitelnosti, se v patnácté jízdě stala další obětí Petra Chlupáče.

Ztracený bod v kombinaci s úvodním pádem byl přímo vražednou kombinací pro aspiraci saského děvčete. Na toto téma by mohl sáhodlouze hovořit i Milan Dobiáše. V rozjížďce s číslem čtrnáct mu ujel Pavel Kuchař, který po třetí pětině disponoval osmi body na své účtu. Stejně měl i František Klier,jemuž první porážku dne připravil fenomenální Jan Kvěch v rozjížďce s číslem dvanáct.

Sindy Weber, Zdeněk Schneiderwind a Adam Pajkr na startovní roštu
Sindy Weber, Zdeněk Schneiderwind a Adam Pajkr na startovní roštu

V boji o áčko nezaváhal Daniel Šilhán, který evidentně po úvodním pohárovém podniku v Praze konečně poslal paní Smůlu do Prčic. V rozjížďce s číslem šestnáct se po startu dostal do čela. A byť se Pavel Kuchař za jeho zády snažil sebevíc, příležitost k předjetí mu nedal ani jedinou. A s jedenácti body mohl čekat, jak se situace vyvine.

Zato Pavel Kuchař po druhé prohře už tušil, že jeho deset bodů bude na finále A zřejmě málo. Vyrovnanost kolibříků na krátké dráze je dobře známým fenoménem, čehož si byl dobře vědom i Petr Chlupáč. Byť do sedmnácté jízdy nejlépe odstartoval Milan Dobiáš, on zamířil nekompromisně do vedení. A když v rozjížďce s číslem devatenáct Jan Kvěch sebral druhý bod Františku Klierovi, bylo o obsazení áčka rozhodnuto.

Jan Sochůrek je dalším produktem chabařovické líhně
Jan Sochůrek je dalším produktem chabařovické líhně

Finálový program odstartoval Vojtěch Zamazal, když odvedl Jana Sochůrka. Milan Dobiáš se s postupem jen do finále D rozhodně necítil spokojený. Ale co mu zbylo, než triumfovat stylem start – cíl před Bruno Thomasem, jenž ve druhém oblouku podjel neméně bojovného Jana Jeníčka.

I když se za chyby platí, Sindy Weber dala dohromady o jeden bod navíc než Milan Dobiáš, takže se úvodní pád nepád dostala do céčka. V něm měl vrch Adam Pajkr, jehož Němka v první zatáčce nestihla. Nicméně bojovností přímo přetékala a v poslední zatáčce divišovskému borci triumf přece jen sebrala.

Petr Chlupáč v souboji s Milanem Dobiášem
Petr Chlupáč v souboji s Milanem Dobiášem

Béčko se stalo hladkou záležitostí Pavla Kuchaře, který se rozhodně o vedení nehodlal s nikým dělit. Za ním projel cílem František Klier, který během prvního kola sebral vedení Bruno Belánovi. Domácí závodník však nemusel věšet hlavu. Nejenže se podruhé v kariéře dostal mezi nejlepších šest, ale jeho duel s Michalem Bašteckým v rozjížďce s číslem osmnáct patřil k vrcholům dnešního dopoledne.

A pak už přišlo áčko. Jan Kvěch kvůli fraktuře ruky po pádu z jízdního kola musel vynechat jarní část sezóny, což jeho vítězný apetit nezmenšilo. Po startu se dostal před Petra Chlupáče a Daniela Šilhána, aby se ve druhém závodě po svém comebacku dostal podruhé na stupně vítězů. A tentokrát jako vítěz.

Jan Kvěch se ve finále A ujímá vedení sledovaný Petrem Chlupáčem a Danielem Šilhánem
Jan Kvěch se ve finále A ujímá vedení sledovaný Petrem Chlupáčem a Danielem Šilhánem
E D C B A TOT
1. Jan Kvěch, Praha 3 3 3 3 3 15
2. Petr Chlupáč, Praha 3 3 3 3 2 14
3. Daniel Šilhán, Liberec 3 2 3 3 1 12
4. Pavel Kuchař, Praha 2 3 3 2 3 13
5. František Klier, Mšeno 3 3 2 2 2 12
6. Bruno Belán, Slaný 2 2 3 3 1 11
7. Sindy Weber, CHa – D (ACCR) F 3 2 1 3 9
8. Adam Pajkr, Divišov 3 2 2 1 2 10
9. Michal Baštecký, Praha 2 2 1 2 1 8
10. Milan Dobiáš, Chabařovice X 1 2 2 3 8
11. Bruno Thomas, D 1 1 2 1 2 7
12. Jan Jeníček, Pardubice X 1 1 3 1 6
13. Vojtěch Zamazal, Slaný 1 1 1 2 3 8
14. Jan Sochůrek, Chabařovice 1 2 1 F 2 6
Bruno Belán, který na snímku bojuje s Michalem Bašteckým, se na domácí dráze dostal opět do finále B
Bruno Belán, který na snímku bojuje s Michalem Bašteckým, se na domácí dráze dostal opět do finále B

Průběžné pořadí seriálu:

PHA DIV DIV SLA TOT
29.3. 3.4. 17.4. 23.4.
1. Petr Chlupáč 15 15 14 14 58
2. Pavel Kuchař 13 7 11 13 44
3. František Klier 12 11 9 12 44
4. Milan Dobiáš 10 13 13 8 44
5. Daniel Šilhán 10 13 7 12 42
6. Michal Baštecký 9 10 9 8 36
7. Sindy Weber 3 10 11 9 33
8. Adam Pajkr 9 7 7 10 33
9. Bruno Belán NS 10 9 11 30
10. Filip Šifalda NS 14 14 NS 28
11. Jan Kvěch NS NS 12 15 27
12. Lukáš Vinter 14 11 NS NS 25
13. Jan Jeníček 8 NS 10 6 24
14. Jan Hlačina 8 8 8 NS 24
15. Bruno Thomas 10 NS NS 7 17
16. Jaroslav Vaníček 6 7 0 NS 13
17. Vojtěch Zamazal NS NS NS 8 8
18. Jan Sochůrek NS NS NS 6 6
Jaroslav Drbal v roli traťového maršála pomáhá vstát Milanu Dobiášovi
Jaroslav Drbal v roli traťového maršála pomáhá vstát Milanu Dobiášovi

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV)

Jan Kvěch a Daniel Šilhán poslouchají výkladu plochodrážního profesora Jiřího Štancla
Jan Kvěch a Daniel Šilhán poslouchají výkladu plochodrážního profesora Jiřího Štancla

Větší polovina startovní listiny je známá

Liberec – 23. dubna
Již jen tří týdny dělí Liberec od návratu velkého podniku ranku, jímž naposledy bylo kvalifikační kolo světového šampionátu jednotlivců. Startovní listina semifinále mistrovství Evropy má jasnou startovní listinu z větší poloviny. I z tohoto fragmentu je zřejmé, že Václav Milík a Matěj Kůs nebudou mít nikterak snadnou úlohu.

Prozatímní podoba startovní listiny:

Česká republika: Václav Milík (startovní číslo 12), Matěj Kůs (7)
Rusko: Viktor Kulakov, Andrej Kudrjašov
Německo: Tobias Busch, Kai Huckenbeck
Dánsko: Kenneth Bjerre, Nicolai Klindt
Švédsko: Joonas Kylmäkorpi
Matěj Kůs poveze startovní číslo sedm
Matěj Kůs poveze startovní číslo sedm

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark IV)

Václav Milík si vybral dvanáctku
Václav Milík si vybral dvanáctku