Vladimír Višváder a Jakub Hejral se chystají na cestu za německým ledem

Živanice – 12. března
Bezprostředně po svém návratu z motokrosového tréninku v jižním Španělsku zamířil Jakub Hejral do východočeských Mělic. Ve vesnici poblíž Pardubic navštívil Vladimíra Višvádera, aby společně probrali podrobnosti své společné cesty do Německa. V pátek odpoledne vyrazí do Unny, kde je čeká halový mítink na šroubcích. Domů se vrátí oklikou přes berlínský Wilmersdorf, protože si nechtějí nechat ujít vystoupení našeho ledařského nároďáku v mistrovství světa. Protože bratři Drymlové předminulý týden Vladimíru Višváderovi přenechali řadu ojetých součástek, bude v Unně na předních dečkách motocyklů obou Čechů logo společnosti Aleše Drymla staršího.

„V pondělí jsem jezdil na rybníce v Mělicích,“ líčil Vladimír Višváder svou tréninkovou přípravu na sobotní halový mítink na vestfálském hokejovém hřišti. „Mám to hnedka za barákem. A když jsem šel dát slepicím, slyšel jsem, že tam někdo jezdí. Když jsem tam ale dojel, zbyly tam po něm už jenom stopy. A tak jsem jezdil sám.“

Vladimír Višváder je zaníceným vyznavačem šroubků. Na plochách rybníku v Mělicích a Hrádku obkroužil bezpočet kol a dokonce tento účinný způsob přípravy exportoval i do svého rodného Zohoru. Nicméně pokračování tréninku na ledě neměl už v plánu.

„Asi už ne,“ odpověděl na dotaz magazínu speedwayA-Z, zda před svým odjezdem do Unny zamíří ještě za zamrzlé Mělice. „Jedině kdyby Kuba ve středu přijel…“ Mšenský závodník se však návrhu svého březolupského kolegy chytil. „To bych mohl,“ reagoval. „Aspoň si vyzkouším převody. A nechal bych si tady motor a v pátek si přivezl jenom motorku.“

Závod v Unně je především veliká show pro diváky. Tomu odpovídá i technická přejímka. Komisaři dbají pouze na funkční vypínač zapalování a nádobku na olej. V rámci férových podmínek pro každého, dodává kola se šroubky a bezpečnostní kryty pořadatel. Při svých předchozích čtyřech startech tady Vladimír Višváder osedlal hned několik strojů. „Byl jsem tam na sedmičce, Weslaku, BMku i ležáku Jawě,“ líčil.

Tomu odpovídají i ambice obou jezdců na letošní ročník. „Zablbnout si,“ stručně, leč výstižně komentoval své cíle pro Unnu Vladimír Višváder, aby jej žerty neopustily ani vzápětí. „Podívej se ven. Všude je pořád sníh. Tak třeba budeme takový show jezdit letos celou sezónu!“

„Já si jdu i zazávodit,“ svěřil se Jakub Hejral se svým názorem. „Ale nevím, jaký to tam bude…“ V tomhle ohledu však debutantovi závodu ve vestfálské hale mohl Vladimír Višváder účinně poradit. „Bude to na ledě a doleva,“ smál se.

A vzápětí vyrukoval s historkou ze svého vlastního debutu. „Kolem bariéry mají stavební izolaci. Něco jako Orsil. A já vždycky z prvního fleku spadnul a vyhazoval přitom tu skelnou vatu pět metrů do vejšky. V nájezdu všichni jezdili tak patnáctikilometrovou rychlostí, ale já tam měl čtyřicet. Jenže jsem byl jako Pendolino! Taky strašně rychlej a nikdy jsem nedojel do cíle.“

Protože závodníky bude doprovázet Zdeněk Flajšhanz, stálý spolupracovník magazínu speedwayA-Z, jemuž pořadatelé už potvrdili akreditaci, mohou se naši čtenáři těšit na zpravodajství z první ruky.

MMS foto: Antonín Škach