Slaný dojel k hattricku jako po másle

Slaný – 21. června
Obloha si připravila vskutku okázalé kulisy, jakoby se nechtěla stydět při českém šampionátu dvojic s jeho ambicemi po velikém dramatu. Jenže boj o titul byl ve své podstatě až příliš jednoznačný. Už v rozjížďce s číslem dvě Eduard Krčmář a Jakub Jamrog vystřihli raketový start. A Jan Kvěch s Petrem Chlupáčem byli rázem ti druzí. A to i při vyhlašování na podiu, když už nebylo po hrozivých mracích nabitých elektřinou ani památky. Domácí totiž úřadovali naplno a z každé jízdy se vracel se sedmibodovým maximem. Dvacátá jízda pro ně byla již jen formalita. Oni však neuhnuli z vítězného konceptu ani o píď. Dojeli do cíle před Danielem Klímou, jehož třebusického kolegu odvezli do nemocnice se zlomeným kotníkem, vyhráli titul s maximálním skóre.

Olymp, Slaný a Třebusice na pódiu | foto Pavel Fišer

Štěstí jednoho, smůla druhého

Půl hodiny před začátkem závodu byla obloha temná jako atmosféra ve Faustově domě o půlnoci. Silný vítr hnal černé marky nad stadión a lámal větve z topolů na jeho ochozu. Ale jeho rychlost byla pro český šampionát dvojic pravým požehnáním. Než se dešťové kapky stačily rozhoupat ke skoku do bezedné hloubky, byl jejich nebeský koráb dávno za Slaným.

Obloha nabídla vskutku dramatickou podívanou | foto Pavel Fišer

Při nástupu byli živly již zklidněné. Mítink začal pěkně zostra. V první jízdě pádil vpředu Lars Skupieň, avšak Jan Jeníček nepustil dotěrného Jana Macka před sebe. Vzápětí měl přijít hlavní bod prvního letního podvečera. Duel Slaného obhajujícího dva předchozí tituly s neméně ambiciózním Olympem.

Jenže vývoj jízdy s ambicemi stát se jedním z klíčových momentů dnešní závody měl daleko ke strhujícímu dramatu. A pakliže rozpoutal emoce, pak jedině proto, že domácí Eduard Krčmář a Jakub Jamrog změřili Jana Kvěcha a Petra Chlupáče prakticky současně s vylétnutím pásky.

Jan Kvěch na téma rozjížďky s číslem dvě:

„Neodjel jsem od startu a pak nepředjel.“

Jan Kvěch si při útocích na domácí pár vylámal zuby a Slaný se ujel vedení s vědomím, že svému největšímu rivalovi nemohl dát více na zadek. Jeho sedm bodů v rozjížďce s číslem tři vyrovnaly Třebusice. Daniel Klíma a Adam Bubba Bednář také slavili maximální triumf stylem start – cíl, jenže Plzeň si při vší úctě nedělala čáku na vavříny.

Adam Bubba Bednář se zpovídá televizi | foto Pavel Fišer

Hynek Štichauer sice se západočeským klubem koketoval, nicméně nenašli shodu v otázce financí. Šanci proto dostal kmenový závodník Štěpán Melč, který nastoupil po boku Matěje Frýzy. Ten zajel fantastický závod, po pádu Larse Skupině spolu se svým parťákem porazili Kopřivnici 7:2. A v rozjížďce s číslem jedenáct odvedl pardubický tandem Matouš Kameník – Jan Jeníček.

Přesto plzeňská dvojice poměrně paradoxně uzavřela výsledkovou listinu. O jediný bod před ní skončila Kopřivnice. Larsi Skupieňovi se nevyhnul pád. Mnohem horší pro ambice moravského týmu se stala rezignace Jana Macka po dvou nulách. A Pardubice daly oproti Plzni o dva body víc, nicméně pomohl jim fakt, že za Třebusice proti nim nastoupil jen Daniel Klíma.

 

Slaný tvrdí muziku

V rozjížďce s číslem pět si kopřivnický tandem prohodil místa. Larsi Skupieňovi ale nebyla první dráha pranic platná, protože slánský tandem vypálil do čela. Záhy však problikla červená světla na znamení letmého startu Eduarda Krčmáře. Při repete se přece jen prosadil Lars Skupieň. Z prvního výjezdu jej překonal Jakub Jamrog. A Eduard Krčmář kopřivnického Poláka podjel na začátku druhého okruhu.

Eduard Krčmář (bílá) a Jakub Jamrog (žlutá) vodí Larse Skupieně (bílá) a Jana Macka (červená) | foto Pavel Fišer

Díky druhému maximu se Slaný dramaticky vzdálil svým největším protivníkům. V rozjížďce s číslem šest upadl Adam Bubba Bednář hned v první zatáčce a byl vyloučen. Při repete se Daniel Klíma vklínil mezi vedoucího Jana Kvěcha a jeho parťáka Petra Chlupáče.

Jan Macek vysvětluje své rozhodnutí odstoupit ze závodu:

„Nešlo mi to. Zkoušeli jsme nastavit motor, nedařilo se. Nevím, chci se hlavně ukázat v Polsku, tady už stejně nemáme šanci.“

Daniel Klíma (bílá) se vklínil mezi Jana Kvěcha (modrá) a Petra Chlupáče (červená) | foto Pavel Fišer

Olymp měl v součtu osm, Třebusice deset a Slaný čtrnáct bodů. Jakub Jamrog a Eduard Krčmář ovšem neuznávali kompromis ani nadále. Rozjížďka s číslem osm viděla jejich oslnivý triumf nad Pardubicemi, ob šest jízd později pro změnu Vojtěcha Šachla s Jaroslavem Vaníčkem.

Dvojice juniorů pod hlavičkou pražské Markéty zprvu kalila vodu ve společnosti sobě rovných. Nicméně na trio ambiciózních sestav byla zatím přece jen pod míru. A když na ni v rozjížďce s číslem sedmnáct odstartoval Lars Skupieň, bylo o jejím umístění těsně pod pódiem rozhodnuto.

 

Verdikty poslední série

Olymp vyrazil ve slánských šlépějích. Jan Kvěch vyhrál rozjížďku s číslem devět stylem start – cíl, kdežto Petr Chlupáč v prvním oblouku podjel druhého Larse Skupieně. Ani Třebusice neměly v plánu slevovat. V desáté jízdě deset proti nim neměli sebemenší šanci Jaroslav Vaníček, byť se postavil na roštu mezi ně, a Vojtěch Šachl. Ale dvanáctá jízda? Pohroma!

Matěj Frýza (červená) vede před zraky Štěpána Melčce (modrá) Jana Jeníčka (bílá) | foto Pavel Fišer

Adam Bubba Bednář pohotově odstartoval, jenže v první zatáčce se přetočil a Lars Skupieň se už nestačil vyhnout. Pražský junior v třebusické vestě byl diskvalifikován, ale co bylo horšího, skončil na nosítkách. Sanitka s ním odhoukala do nemocnice, kde mu přišli na zlomený kotník.

Daniel Klíma bojoval i za svého zraněného kolegu a odvedl Larse Skupině. Třebusice byly za Slaným o osm a za Olympem o dva body. Naděje na pódium se stále neřítila k zemi jako domeček z karet. Jaroslav Vaníček s Vojtěchem Šachl stáli totiž pozadu o čtyři body. Jejich Markétu ke všemu čekala sedmnáctá jízda a s ní stále neporažený Slaný.

Petr Chlupáč vysvětluje své pronikavé zlepšení po vlažném úvodu:

„Nakonec jsme to dopasovali, ale takovej převod jsem tady jel jen na stopětadvacítce!“

Jakub Jamrog a Eduard Krčmář vskutku dodali na své konto již pátou sedmičku a titul měli na dohled. Stejně nekompromisně šli Jan Kvěch a Petr Chlupáč po stříbru. A jednoznačná vítězství nad Pardubicemi a Plzní jim je vskutku přihrála.

Eduard Krčmář (bílá) a Jakub Jamrog (žlutá) pospíchají potvrdit titul před zraky Daniela Klímy (modrá) | foto Pavel Fišer

Otázku třetího stupínku pódia vyřešila otázka s číslem devatenáct. Lars Skupieň v ní triumfoval před Vojtěchem Šachlem a Jaroslavem Vaníčkem, kteří v ten moment měli třiadvacet bodů proti třebusickým čtyřiadvaceti.

V rozjížďce s číslem dvacet Jakub Jamrog a Eduard Krčmář uzavřeli své působení dalším maximálním triumfem. Vyhráli titul s plným počtem bodů, což se naposledy povedlo Matěji Kůsovi a Renatu Gafurovi před dvanácti lety v Březolupech. Daniel Klíma protnul metu hned za nimi, ale spolu s Adamem Bubou Bednářem byl stejně třetí tak jako tak.

 

Hlasy z depa

Emil Gaži vítá staronové mistry | foto Pavel Fišer

„Vyhráli jsme potřetí za sebou, já podruhý,“ radoval se Eduard Krčmář. „Dobře jsme dopasovali motorku, šlo to od začátku. Pořád jsme vyhrávali, jednu jízdu jsem neodstartoval, ale jinak dobrý.“

„Dobrý a na hovno,“ neskrýval Jan Kvěch protichůdné pocity. „Jako první jízda. Neodjel jsem od startu a pak nepředjel, takže škoda. Takový jsou závody, ale tady o hodně lepší než včera ve Švédsku, jel jsem tam poprvý. Dneska jsme byli druhý, první jízda rozhodla.“

„Začátek byl vlažnej,“ připouštěl Petr Chlupáč. „Nakonec jsme to dopasovali. Takovej převod jsem tady jel jen na stopětadvacítce, Škoda těch dvou prvních jízd.“

„Náročný, hrozný vedro,“ odtušil Daniel Klíma. „Ale jinak hezký závody. Mrzí mě Bubba, doufám, že bude v pořádku. Kotník sroste, hlavně hlava, aby byla v pořádku.“

Petr Chlupáč (bílá) odolává Matěji Frýzovi (červená) | foto Pavel Fišer

„Bylo to super,“ radoval se Jaroslav Vaníček. „S Vojtou jsme se dohodli, jak pojedeme. Myslím, že náš tým byl nejmladší, ale byli jsme silná konkurence všem. Dobrý, celkem se nám to povedlo.“

„Dobrý,“ svěřoval se Vojtěch Šachl. „Starty smíšený, jízdy nebyly špatný, ale nebyly dobrý.“

„Dalo se to,“ zamknul si Matouš Kameník pusu na zámek. „Mohlo to bejt i lepší.“

„Pár startů se povedlo,“ rozebíral závod Jan Jeníček. „Dráha dobrá, motorka jela skvěle, za mě spokojenost. Byly chyby, snad už je příště neudělám.“

„Spokojenej,“ odhalil Matěj Frýza své pocity. „Dokázal jsem odstartovat i na ty elitní, jsou to zkušenosti. Šestkrát jsem bodoval, kdybych měl o bod víc, byli jsme na tom líp, příští rok se budu snažit.“

Jakub Jamrog (modrá) a Eduard Krčmář (červená) drží v šachu Jana Kvěcha (žlutá) | foto Pavel Fišer
Jakub Jamrog (modrá) a Eduard Krčmář (červená) drží v šachu Jana Kvěcha (žlutá) | foto Pavel Fišer
1. AK Slaný 42
Eduard Krčmář 4 3 3 3 3 3 19(4)
Jakub Jamrog, PL 3 4 4 4 4 4 23(1)
Bruno Belan DNR
2. Olymp CS MV 36
Petr Chlupáč 0 2 3 3 3 3 14(4)
Jan Kvěch 2 4 4 4 4 4 22
3. KF PD Třebusice 26
Adam Bubba Bednář 3 X 4 X – – 7
Daniel Klíma 4 3 3 3 4 2 19(1)
4. AK Markéta Praha 23
Vojtěch Šachl 3 3 0 2 0 3 11
Jaroslav Vaníček 2 4 2 0 2 2 12(2)
5. AMK ZP Pardubice 21
Jan Jeníček 3 0 2 2 2 0 9(2)
Matouš Kameník 0 4 0 3 3 2 12
Jaroslav Petrák DNR
6. SPT Profil Kopřivnice 20
Jan Macek 2 0 0 M – – 2
Lars Skupieň, PL 4 2 2 4 F 4 16
Radek Bambuch 2 0 2
7. PK Plzeň 19
Matěj Frýza 2 2 4 2 4 2 16
Štěpán Melč 0 0 0 0 3 0 3(1)
Daniel Klíma (žlutá) míjí padající Adama Bubbu Bednáře (bílá) a Larse Skupieně (modrá) | foto Pavel Fišer

Jmenuji se Adam Nejezchleba, jsem jezdcem E speedway, aneb letos SKORO naostro

Liberec – 21. června
I když se podařilo vyjednat společné ježdění E speedway se spalovacím motorem, je to jen pokus! Z našich mladých závodníků se již letos mělo šanci povozit nebo i závodit hned několik nadějí ploché dráhy. To, že Adam Nejezchleba jako instruktor a závodník vyspěl do absolutní jedničky, je v sezóně 2023 velký úspěch. Co ale ti ostatní?

 

Adam Nejezchleba závodí s libereckými éčky | foto Štěpán Ševčík

Štěpánka Nyklová, Luboš Hromádka byli velkou nadějí posouvat jízdu na E speedway ale… Bodíky a pohárky lákají a závodit s vědomím, že sice závodíte ale mimo soutěž, by pro mladé závodníky bylo demotivující.

Adam přistoupil jako jediný na to, že vlastně nebude moc zasáhnout do pořadí. Stále se ale snaží ukazovat a to nejen na našich drahách, jak E speedway začínajícího jezdce naučí jezdit. Velký posun udělala i Štěpa, ostatní stále nevědí, co dál. Jo chci, ale?

Věroslav Kollert, Adam Nejezchleba, Tomáš Kollert a Robert Ráliš | foto Štěpán Ševčík

Proč by někdo závodil, když by mu nezapočítávali body za závod, co pojede na E speedway?! Malá základna ani neumožňuje obě kategorie samostatně. Už jenom to že můžeme jezdit společně se spalovacími motory a porovnávat sem je velký úspěch a pomoc od těch, co nám věří.

Snaha party okolo E speedway je vylákat mladé na stadión a povozit se. Když vidím, na čem někteří začínající jezdci chtějí jezdit – tak sakra, kde je odpovědnost trenéra nebo klubu?!

Adam Nejezchleba do naší party byl vybrán sice už jako jezdec, který zažil poměry ve stopětadvacítkách a jen těžko chápal, co se v této začínající kategorii děje. Velká podpora kluků okolo Tondy Klatovského nebo podpora z Divišova dostává mladého závodníka do pohody a možnosti se rozvíjet.

Liberec podporuje projekt zdravotních klaunů | foto GRS Liberec

Příprava na závody a to včetně vnímání okolí s neustálými narážkami na elektriku z okolí ukazují i psychickou vyrovnanost Adama. E speedway totiž není jen závodění, bodíky, pohárky, Adam se v letošní sezoně i aktivně účastní akce nemocniční klauni, kde s nasazeným  červeným nosem podporuje ty, kteří nemají to štěstí zdravého dítěte.

Letošní cíl je přilákat mladé kluky a holky na stadióny a začít se bavit sportem.

Adam Nejezchleba v sedle éčka | foto Štěpán Ševčík