Ondřej Smetana se setkal se žáky základní školy v Králově Dvoře

Králův Dvůr – 29. ledna
Ondřej Smetana, jedna z největších nadějí české ploché dráhy a současný mistr Francie, se setkal v Králově Dvoře se žáky, aby jim přiblížil život plochodrážního závodníka. Celé setkání probíhalo v přátelské atmosféře, děti měly možnost se vyfotit na plochodrážním stroji, který s sebou Ondřej Smetana přivezl, i si vyzkoušet závodní kombinézu.

Spousta žáků slyšela o tomto krásném zajímavém sportu poprvé, a tak bylo vidět, že je povídání závodníka zaujalo. Měli možnost se dozvědět, jakým způsobem závodění probíhá, jaké závody můžou navštívit v České republice a co je třeba dělat pro to, aby se člověk mohl stát profesionálním závodníkem.

Ondřej Smetana také žáky seznámil podrobně s technikou svého závodního plochodrážního speciálu. V rámci vědomostní soutěže o ploché dráze žáci získali za své projevené poznatky i cenné upomínkové předměty, včetně součástek z motocyklu.

Tímto krátkým článkem děkujeme Ondrovi Smetanovi a jeho mechanikovi Stanislavu Stehlíkovi za velice zajímavou návštěvu v naší škole a přejeme týmu hodně úspěchů v nové sezóně.

 

Autor: Evžen Krob, ředitel školy

Česká výprava se rozdělila na dvě skupiny

Ufa – 29. ledna
Lukáš Hutla, který se v doprovodu svého otce Radka a Martina Běhala vypravil na první finále světového ledařů do kazažského Almaty, šťastně dorazili do Togliatti. Podívali se na sobotní Memoriál Anatolije Stěpanova. Poté naložili motocykly na kamión, který je převeze do Kazachstánu, užili si volné dny rybaření a pak se jejich cesty rozdělily.

 

Rychle do Togliatti

Martin Běhal jde rybařit k Volze

„Hranice z Estonska do Ruska jsme přejeli za dvě a půl hodiny, to jsem ještě nezažil,“ libuje si Radek Hutla, že zkušenosti z výpravy na prosincový kemp do Slobodskoje jim před týdnem přišly náramně vhod. „V Togliatti jsme byli rychle, jeli jsme furt, chtěli jsme stihnout závody, to se povedlo.“

Memoriál měl formát šesti dvojic, přičemž jedním závodníkem byl Rus a druhým cizinec. Při rovnosti bodů právě rozjezd zahraničních borců rozhodl o triumfu sestavy Martin Haarahiltunen – Dmitrij Koltakov, před Hansem Weberem s Nikolajem Krasnikovem a Niclasem Svenssonem a Igorem Kononovem.

„Byly to závody jako řemen,“ uznává Radek Hutla. „Lukáš nejel, sestavy byly domluvený už předem a cizinců bylo přehršel. Nestartoval ani Ove Ledström. Podívali jsme se, byl to nářez. Po závodech se nakládal náklaďák s motorkama do Kazachstánu.“

 

Ve vzduchu i v muzeu

Radkovi Hutlovi role celebrity sedí

Kamión mířící do Almaty s motocykly uváznul podle posledních zpráv ve sněhové vánici. Lukáš Hutla a Martin Běhal jsou momentálně deset kilometrů v oblacích na palubě stroje Air Astana mířícího na stejnou destinaci. Zato Radek Hutla se užívá postavení celebrity v Ufě.

„Rozdělili jsme se,“ říká bohorovným hlasem, který dává najevo, že se mu rozhodně nestýská. „Já nijak dvakrát nemusím do letadla, ještě do ruskýho navíc. A hlavně letenka stojí v přepočtu deset tisíc korun. Museli totiž letět ze Samary do Moskvy a pak teprve do Almaty a Modus se na Kazachstán hodně těšil. A tak čekám v Rusku.“

V muzeu u náklaďáku, který je známý z každého filmu z vlastenecké války

Rozhodně se však nenudí. „Odjel jsem do Ufy, najal jsem si kvartýr,“ popisuje. „Náš ruskej‘ mechanik Ranis mi domluvil exkurzi v učilišti. V sobotu jsem pozvanej‘ na chatu od ředitele, pojedeme na vyjížďku na skútrech. Ukázali mi muzeum, renovují motorky, přijala mě i zástupkyně ředitele.“

Přes všechen komfort však Radek Hutla není necitelný jako Nastěnčina macecha z dobře profláknuté pohádky. „Jak nejedeš do Kazachstánu dýl než na měsíc, nemusíš mít víza,“ je v duchu se svým synem a jeho mechanikem. „Ale blbnou tady s koronavirem, pořád je to ve zprávách, mají z toho lufta. Kazachstánci chtěj‘ omezit hranice. Nebudu nic předbíhat, ale už aby tam byli!“

Tento letoun veze Čechy do Almaty

Foto: laskavostí české výpravy