Karel Kadlec má dobře rozjeté druhé půlstoletí své závodnické kariéry

Plzeň – 12. dubna
Loni oslavil padesátku, ale životní elán a chu do závodění by mu mohl závidět leckterý junior. Příští týden jej čeká reprezentační start v mistrovství Evropy a hned o dalším víkendu ouvertura českého přeboru na plzeňských Borech. A dlouhodrážní šampionát v jeho oblíbených Mariánských Lázních, kde mu osud v minulých letech provedl dost skopičin, se jede už za měsíc. Karel Kadlec se při včerejším nakládání své dodávky, jejíž cílovou destinací je tentokrát bavorský Mühldorf, svěřil s plány na nejbližší období druhého půlstoletí své závodnické kariéry.

„Už mám za sebou čtyři nebo pět tréninků na Markétě,“ vypočítává Karel Kadlec. „Je dobrý počasí, takže jsem nemusel jet někam do Itálie. Teď odjíždíme do Mühldorfu. Je to krásná tisícovka, je ještě trénink v Herxheimu, ale tam je jedna zatáčka jako na speedwayi.“

Plzeňský nezmar se kromě své fazóny na počátku sezóny věnuje rovněž svým motocyklům. „Investoval jsem do motorů, jak na dlouhodrážního veterána, tak na krátkou, protože tréninkově pojedu i českej‘ přebor,“ říká. „Uvidíme, Holanďan Bert van Essen mi předělal motor na veteránovi. Nově ho předělal, zostřil to, vymyslel vačku, co by měla jet se starým vejfukem. Vláďa Dvořák mi dělá ležák na motorku, co mám od Topase. Nevím, kdy bude, ale chci na něm jet přebor v Plzni. Mám to rozjetý dobře, musí se něco udělat nově do tý mý nový padesátky (smích).“

Do ostré závodní akce se Karel Kadlec dostane už příští víkend, kdy společně s Janem Boháčem zamíří do semifinále evropského šampionátu na travnaté dráze v nizozemském Balkbrugu.
„Beru to jako nutný zlo, tam se nikomu nikdy nechce,“ povzdechne si nad vyhlídkou závodění na holandské dráze a už se ve svých myšlenkách přesouvá na květnové mistrovství republiky v Mariánských Lázních.

„Před Mariánkama je ještě trénink v Mühldorfu, Míra Musil říkal, že z finančních důvodů nemůže před mistrákem udělat trénink,“ uvažuje. „Mám hotovou soupisku, bude jen dvanáct jezdců, pojedou tři jízdy a finále. V jeden den budou čtyři závody, dopolko veteráni dvouventily a čtyřventily, po nástupu finále veteránů a pak se začne flat trackem a bude se to střídat s mistrovství republiky.“

Foto: Antonín Škach