V Divišově vznikne čtvrtá závodní trať

Mlčechvosty – 4. ledna
Od října 1990 se v Divišově pravidelně opět závodí na ploché dráze. Uplynulá dekáda přinesla stadiónu malou dráhu. Později byla předělána a nakonec v symbióze s ní vyrostl ještě jeden, o něco delší mini ovál. Nyní vznikne ještě jedna trať, což má na svědomí Pavol Pučko. Český Mr. Flat Track má totiž se svou disciplínou nemalé ambice.

 

Pavol Pučko chystá v Divišově novinku

Dokladem je rekordních jedenáct závodů mistrovství republiky ve flat tracku. „Pořadatelé o nás mají zájem, nejsme už nechtění,“ usmívá se Pavol Pučko, přičemž nevyvrací argument, že za pořadatelstvím stojí také startovné, které flat trackeři na rozdíl od plochodrážníků platí. „Pracovali jsme na tom, aby v kalendáři byla jak dlouhá dráha, tak krátká i tourist trophy, ať je mistr nejkompletnější.“

Tourist Trophy přináší závodění na techničtější trati než je plochodrážní ovál. „Loni se stalo, že se mistrovství světa v Itálii jelo formou TT,“ přibližuje Pavol Pučko, co jej motivovalo ke stavbě takové dráhy rovněž u nás. „My jako Češi jsme se to dozvěděli tejden před. Všichni byli překvapení. Jediný, kdo to znal, jsem byl já, když jsem na tom jel v USA, a mechanik Tomáš Kolařík. V nový sezóně budou dvě té-téčka, přemýšlel jsem, aby to kluci měli najetý.“

Český flat track nezažívá špatné časy

A jak se dostal do hry divišovský stadión? „Pořadatelé se tomu vůbec nebránili,“ říká muž, který se po kariéře v motokrosu a na ploché dráze našel ve flat tracku, nyní kvůli zdravotním patáliím coby funkcionář. „Jeden den se udělá TT, druhý den ovál. V řádech taková možnost je. V motardech skončila třída Mitas, což jsou motokrosový gumy bez vzorků, Mitas je přestal dělat. Té-téčko by mohlo k flat tracku přitáhnout motarďáky nebo motokrosaře, co se nebojí sundat brzdu.“

Pro novou trať se využije stávající divišovský stadión. „Z oválu se zajede na malou dráhu, na tu větší,“ popisuje Pavol Pučko. „Strhne se tráva a dá se tam trošku hlíny. Malá dráha se pojede doprava a pak se závodníci vrátí zpátky na rovinku. Tím pádem bude i zatáčka doprava a pojede se i s přední brzdou. Obě plochodrážní zatáčky zůstanou, ale na rovince u depa se vjede dovnitř.“

Foto: Karel Herman