Varšava – 16. května
Stalo se, co nečekal nikdo. Dost možná ani on sám. A přitom po dnešním sprintu před varšavskou velkou cenou plní hlavní titulky plochodrážního zpravodajství. Jan Kvěch nejprve vyřadil v kvalifikaci Bartosze Zmarzlika. Poté Jacka Holdera. A nakonec získal čtyři tabulkové body za triumf ve stylu start – cíl, aby si pro zítřejší hlavní závod vybral startovní číslo šest.
Přelouč – 16. května
Na sklonku loňského roku ani náhodou nehovořil o závodní pauze jako v třiadvacátém. Naopak. Připravil se jako snad nikdy. A úspěchy sjížděly jako auta z výrobního pásu. Švédský pohár. Mistrovství republiky v Hamru na Jezeře. Mistrovství Evropy v Sanoku. Příběh by mohl mít neskutečný happy end při mistrovství světa. Takový příběh Lukáš Hutla plánuje dopsat napřesrok.
Plzeň – 15. května
Skvělá šance vidět dvě skvělé motoristické akce naráz se naskytla loni v Plzni na konci června. Český šampionát ve sprint rallye a semifinále evropských devatenáctek na ploché dráze. Stejné lákadlo nabízely termínové kalendáře také letos první sobotu šestého měsíce. Jenže pak sem přeložili kvalifikační kolo SGP2 a navíc borský stadión bude sloužit pro Rallye Plzeň jako servisní zóna. Západočeští pořadatelé proto svůj přebor i s mistrovskými stopětadvacítkami přeložili až na středeční odpoledne jedenáctého června.
Praha – 14. května
Bonifác dnes kazil renomé svým starším zmrzlým bratrům. Pořádně přikládal pod kotel s úsilím básnického Antonína, topiče v elektrárně. Švitořící vlaštovky ve svých vzdušných soubojích s hmyzem operovaly ve vyšších letových hladinách. Sluníčko, ani náznak dešťových mraků. Ideální konstelace pro české finále ve Slaném. Loňský primát obhájil s patnácti body Jan Kvěch. Bráno letmým pohledem do listiny oficiálních výsledků, patálie se pražskému borci v českém šampionátu poprvé vyhnuly. Jenže… V rozjížďce s číslem deset vyjel na ovál bez vesty. Na zádech měl ale číslo, nikdo si ničeho nevšiml, žádný protest nepadl. Navíc by dozajista svůj souboj s Danielem Klímou vyhrál i s vestou. Václav Milík po sobotním pardubickém pádu nepodával při pozdravech levou ruku, protože se dal ke skautům. Navzdory zdravotnímu handicapu skončil druhý. Na nejnižší stupínek pódia vyskočil Daniel Klíma, když Eduardu Krčmářovi v rozjezdu s ním porucha na elektrickém okruhu zabránila dojet dál než k prvnímu oblouku.
Pardubice – 14. května
Při svém prvním závodě za řidítky plochodrážní pětistovky připomínal blesk. Bylo znát, že rok pauzy po odložení stopětadvacítky nepromrhal a tréninky pod taktovkou svého otce zúročil. V Praze byl vpředu, jak v kvalifikačních jízdách, tak ve vlastním úvodním díle českého přeboru. Jenže k bouřce bohužel patří i hrom. Sanitka s ním odhoukala ze závodiště předčasně. Marián Jirout ovšem již odložil berle a myslí, kterak se na ovály vrátí zároveň s příchodem léta.
Poměrně nabitý slánský sportovní kalendář neodradil místní činovníky, aby volné květnové sváteční dny věnovali tréninkovému programu. Jak 1. května, tak i druhý sváteční čtvrtek 8. května byli v provozu všechny tři ovály slánského stadiónu.