První liga 2019 má jasnou podobu, extraliga ji hledá

Pardubice – 5. listopadu
První liga se v sezóně 2019 uskuteční opět se čtyřmi týmy. Na rozdíl od extraligy Speedway Club Žarnovica nedeklaroval, že v ní nebude startovat, ba právě naopak. Dokonce se proslýchá, že v případě excelentních výkonů slovenských mladíků bude uvažovat o comebacku do vyšší české soutěže, kterou chce opustit. Vedle Žarnovice budou pochopitelně startovat také Praha a Pardubice, zatímco čtvrtým účastníkem se stane Kopřivnice. Ke dvojici jejich vlastních závodníků budou dosazeni další junioři. Otázka však zní, co s extraligou.

 


Jaký je Váš názor?

Extraliga roku 2019 by byla nejlepší:

View Results

Loading ... Loading ...

Slovenské komunální volby ovlivní českou extraligu

Zatím není definitivně vyloučenou, že účastníci extraligy 2019 nebudou míjet tyto dopravní značky

Pakliže se vám stýská po systému dvojutkání okořeněných dramatem závěrečného play-off, budete i napřesrok zklamáni. V současné chvíli totiž není jediný zastánce modelu, v němž si vyšší česká soutěž ještě v sezóně 2014 se třemi celky vystačila.

Za daného stavu je tedy nutné najít čtvrtého soutěžícího. Sportovní komise má jednat s vedením SC Žarnovica ještě před termínem kalendářní porady, jenž byl stanoven na 17. listopadu. Ze slovenských kuloárů zaznívá, že je ve hře ještě jeden faktor, který by mohl odchod Slováků z české extraligy.

Pakliže se o víkendových komunálních volbách na žarnovické radnici dostane ke slovu politická formace, jež by byla ploché dráze nakloněna, mohli by se slovenští závodníci chystat na své třetí extraligové účinkování. Právě opožděné dotace totiž hrozily poškodit renomé klubu, který se pochopitelně nechce dostat do postavení dlužníka.

Žarnovickému publiku by extraliga určitě chyběla

Na druhou stranu bodové paběrkování není atraktivní pro žarnovické sponzory ze soukromé sféry. Ovšem ruku na srdce a čistého vína do pohárů! Česká extraliga rozhodně není soutěží, kterou by vyhrávali juniorští závodníci. A s Martinem Vaculíkem, Patrikem Búrim a šikovným Polákem by Speedway Club rozhodně byl minimálně stejně dravou štikou soutěže jako Slaný, jenž letos postrádal jedině větší kapičku štěstíčka.

To bychom se však po přesně opsaném kruhu dostali zase nazpátek k finanční problematice. Nezbývá než čekat pár dnů, dokud zpoza Váhu nezazní jasné ano či ne k extralize 2019. Dle informací magazínu speedwayA-Z však mezitím byly nezávisle na sobě připraveny dvě alternativy, jak vyřešit absenci čtvrtého týmu.

 

Dva návrhy pro náhradní celky

S Martinem Vaculíkem v sestavě by SC Žarnovica byl zcela jiným rivalem – o čemž svědčí i snímek slovenského esa před Václavem Milíkem

První je tým juniorských reprezentantů ve stylu celku Junioři CZ v letošní první lize. Podobný záměr se v extralize již realizoval roku 1988 v podobě sestavy Junioři Československa. Může však mít podstatný háček, a sice neochotu klubů uvolňovat své špičkové mladíky, kteří mohou udělat kus poctivé práce pro své mateřské kluby.

Potom je tu alternativa sestavit tým ze závodníků, kteří se pro konkrétní extraligový tým nedočkají nominace od svých vlastních manažerů. Příklad Michala Škurly či Ondřeje Smetany otevírajících při pražské extralize vrata do depa kácí námitku o slabé konkurenceschopnosti takové extraligové pětky. Navíc k mání budou i všichni Slováci, kteří vzhledem ke startu Žarnovice v první lize nebudou mít status cizince, a ve hře je samozřejmě i jedna povolená zahraniční posila.

Formule náhradních družstev by mohly dostat extraligu třeba do Liberce…

Obě alternativy smíšených náhradních celků by mohly dostat na scénu také stadióny, kam by se extraliga jinak nepodívala. V tomto směru bychom se mohli dočkat i rekordu v počtu různých drah, na nichž by se v jednom roce o extraligové body bojovalo. A to ještě vzhledem k odložené rekonstrukci Markéty není vyloučeno, že se jedno pražské extraligové kolo bude opět konat v Kopřivnici.

Foto: Karel Herman, Kiril Ianatchkov a Petr Čunek

 

1 komentář u „První liga 2019 má jasnou podobu, extraliga ji hledá“

  1. Plochá dráha jako vše se nějak vyvíjí. Fenoménem dnešní doby je široký věkový rozptyl závodníků od 12 letých až po 50 leté. Otázkou je, zda se to nemá odrazit do závodů družstev – ligy. Možná by v současnosti družstvo mělo vypadat tak, že má povinně jednoho 125 tkáře, jednoho 250 tkáře, dva 500 stovkaře a jednoho veterána na d 40 let. S tím, že by každý sbíral body pro družstvo pouze v rozjížďkách se svými vrstevníky. Mladých kluků je celkem v tom sportu dost, ale střední generace na 500stovkách v klubech chybí, tak aby daly dohromady 5 – 7 jezdců pro ligu.

Komentáře nejsou povoleny.