Bude Inzell pod střechou nebo bez ploché dráhy?

Inzell – 8. února
V posledních týdnech se začaly objevovat divoké zvěsti o tom, že kvalifikace MS na ledové ploché dráze v Inzellu, která je na programu nadcházející víkend 10. a 11.2., bude možná posledním plochodrážním závodem na tomto stadionu. Věci se mají asi takto. Dlouholetá smlouva mezi pořadatelem závodů DMV Südbayern a radnicí, jakožto vlastníkem stadionu, vyprší dne 31.3.2007. Na rok 2008 tak musí dojít k uzavření nového kontraktu.

Stadion pod kopcem Falkenstein byl postaven pro účely rychlobruslení. Před časem však ztratil status spolkového rychlobruslařského výcvikového centra. Důvodem bylo chybějící zastřešení dráhy, což nevyhovuje současným požadavkům. Město díky tomu přišlo o značnou finanční podporu na údržbu stadionu. Rychlobruslařská federace dala jasně najevo, že pokud chce Inzell své postavení zpět, aby mohl pořádat podniky mistrovství světa a světového poháru, musí dostat dráhu pod střechu, jako je to například v Erfurtu nebo Berlin-Hohenschönhausen.

Radnice nyní zjišuje, na kolik by je zastřešení přišlo. Předseda LG Südbayern Robert Weiss však varuje, že úpravy stadionu by snížily kapacitu diváků na 4000. Náklady na pronájem stadionu podle současné smlouvy a ostatní poplatky spojené s pořádáním závodů na ploché dráze by se podle jeho slov nedaly po snížení počtu platících diváků pokrýt. Vysoké poplatky od FIM (asi 9500 Euro za jeden finálový závod MS) již dříve vedly místní pořadatele k ústupu od podniků Grand Prix pouze ke kvalifikačním závodům.

Budoucnost je tak nejistá. Existuje několik možností. Bude-li stadion zastřešen a jeho kapacita tak snížena, musí klub vyjednat v nové smlouvě s radnicí lepší podmínky pronájmu. Druhou možností je, že vše zůstane tak jako doposud, problémy s financováním však zůstanou. Radnice má čas na rozhodnutí do července. DMV Südbayern i rychlobruslařský klub zatím plánují velké podpisové akce, aby na svou stranu získali podporu široké veřejnosti. Jak celá záležitost dopadne, je tak zatím ve hvězdách, my můžeme jen doufat, že zvítězí plochá dráha.

Foto: Jiří Bayer