Martin Málek popadl příležitost v opakované jízdě pevně za pačesy

Březolupy – 11. června
Rosničky napovídaly meteorologům, že mají varovat před občasnými dešti. Avšak Březolupům se mraky vyhýbaly, jakoby si sluníčko nechtělo ujít podívanou na třetí díl českého přeboru, který konečně naplnil základní filozofii šampionátu. Báječné publikum vidělo jednadvacet závodníků od čtrnáctiletých pražských juniorů v sedle dvěstěpadesátek až po zkušené matadory. Tabulkové body se tím pádem nedávaly jen za účast. Za vítězstvím zamířil Martin Málek, který se postupně vypořádal s Ondřejem Smetanou a Michalem Škurlou. Domácí borec, jenž v přeboru obléká plzeňskou vestu, osaměl na hrotu průběžné klasifikace už po třech sériích, avšak svůj triumf potřeboval potvrdit v rozjížďce s číslem třiadvacet. Jenže dopředu se dostali Buddy Prijs a Jaroslav Petrák a souboj o čelo skončil již na prvním výjezdu hromadným pádem. Naštěstí se po něm jen rozhazovala rukama a Pavel Váňa mohl vzápětí pozvat dvouminutovým signálem k repete celou čtveřici. V ní už Martin Málek nezaváhal a jal se své patnáctibodové maximum kompletovat již s letem pásky. Ondřej Smetana a Michal Škurla si vítězstvími v dalších dvou jízdách pojistili oba nižší stupínky pódia.

 

Ondřej Smetana, Martin Málek a Michal Škurla na stupních vítězů
Ondřej Smetana, Martin Málek a Michal Škurla na stupních vítězů

 

Depo praská ve švech

Zatímco v případě Plzně a Mšena na přelomu dubna a května byla o závodníky do přeboru nouze, třetí dějství dnes v Březolupech atakovalo rekord pětadvaceti účastníků z loňských Pardubic. VV SPD napočítal jednadvacet přihlášek. Václav Kvěch zůstal náhradníkem, takže se ke slovu dostal již vyzkoušený rozpis na pětadvacet rozjížděk.

Cestou do depa z nástupu
Cestou do depa z nástupu

Oproti klasické formuli s dvaceti jízdami se série prodloužily na pět jízd a také samozřejmě nebylo možné dodržet zásadu, aby se každý závodník setkal s každým ze svých soupeřů. Závod se samozřejmě adekvátně prodloužil, avšak odpadly doprovodné mistrovské stopětadvacítky a navíc červnové dny jsou nejdelší v roce.

Nepříliš optimální vstup do závodu prožil Ján Mihálik. Slovák upadl v tréninku a poté i v rozjížďce s číslem jedna. Jeho smůle však již měla být učiněna přítrž a on se nakonec dočkal šesti body do tabulky. Protože boduje jen nejlepších patnáct majitelů licencí AČR a SMF a vzhledem k návalu v depu se body nebraly jen za účast jako v předchozích dvou závodech. Avšak zpátky do první jízdy.

Martin Málek začal vítězit již od své první jízdy
Martin Málek začal vítězit již od své první jízdy

Zatímco Ján Mihálik odklízel svůj motocykl, Martin Gavenda konsolidoval své vedení, které získal v prvním výjezdu, v němž podjel Jaroslava Petráka. Mezi vítěze se vzápětí zapsal i Patrik Mikel. Svým rychlým startem zaskočil i Filipa Hájka, který stačil v první zatáčce objet jen Martina Mejtského. Martin Málek, který v přeboru obléká plzeňskou vestu, neměl cestu k první trojce snadnou, byť odstartoval nejlépe.

V první zatáčce se prosadil Ondřej Smetana, jehož však Martin Málek poslal za svá záda už na protilehlé rovince. „Měl jsem dobrej‘ start a v první zatáčce jsem předjel Martina,“ vyprávěl Pražan. „Díky tomu, že jsem šudlal lajnu, mě předjel zase zpátky.“

Jakub Valkovič absolvoval prozatím celý přeborový program
Jakub Valkovič absolvoval prozatím celý přeborový program

To už však v první zatáčce rozjížďky s číslem čtyři Michal Škurla objel Piotra Dziatkowiaka, na němž si Michael Hádek vylámal zuby. A posledním vítězem úvodní série se stal Adam Fencl, který v prvním výjezdu páté jízdy objel Radka Podhadského. Slánský junior se hned po přestávce stal také prvním poraženým vítězem. Jenže se o tento primát dělil s Martinem Gavendou a dopadl lépe než domácí borec!

Martin Gavenda odhaluje své patálie v rozjížďce s číslem šest:

„Neodstartoval jsem, na venku byl mokrý flek. Málem jsem to položil. A ještě jsem dostal cejchu a nic neviděl.“

Radek Podhadský v akci
Radek Podhadský v akci

Zatímco Ondřej Smetana vypálil jako raketa, Adam Fencl se usadil za ním a Martin Gavenda se dostal do potíží v první zatáčce. Klesl za Buddyho Prijse, jemuž ovšem v posledním oblouku před cílem sebral alespoň poslední bod, co byl v šesté jízdě k mání. „Jedu tady poprvý,“ komentoval nizozemský závodník svou druhou nulu. Posléze dokázal dvakrát vyhrát, ale na myšlenky repete mšenského pódia bylo pozdě.

Zleva Adam Fencl, Ondřej Smetana a Buddy Prijs
Zleva Adam Fencl, Ondřej Smetana a Buddy Prijs

V rozjížďce s číslem sedm zopakoval Michal Škurla své předchozí sólo. Jaroslav Petrák se sice cpal v první zatáčce pod něho, avšak nakonec se musel soustředit na útočícího Patrika Mikela. Šest bodů pražského juniora hned vzápětí vyrovnal Martin Málek, který ujel svým pronásledovatelům o rovinu. Vedle Ondřeje Smetany dýchal vedoucí dvojici na záda i Piotr Dziatkowiak. Na start rozjížďky s číslem deset přijel se špatným povlakem přilby, avšak už druhé kolo dokončoval s náskokem bezmála dvaceti metrů před Filipem Hájkem.

 

Až do konce není vůbec nic jisté

Jaroslav Petrák ujíždí Patriku Mikelovi
Jaroslav Petrák ujíždí Patriku Mikelovi

Po třetí sérii se však pouze Martin Málek mohl chlubit čistým štítem. S přehledem v rozjížďce s číslem třináct zpacifikoval Piotra Dziatkowiaka, jenž se ho v prvním výjezdu pokoušel podjet. Když se prohnal pod šachovnicovou vlajkou, věděl o jednobodové ztrátě Michala Škurly. Žlutá pozice na startovním roštu nebyla dnes optimální, na což Pražan doplatil v jedenácté jízdě.

Zatímco Martin Gavenda mířil neomylně do čela, Michala Škurlu vyvážel na venek Martin Mejtský. Pražský junior se před něho na druhou příčku posunul až ve výjezdu na protilehlou rovinku. „Nevyšlo mi to z toho venku,“ nedělal ze ztráty bodu žádné tragické drama.

Martin Málek se právě ujal vedení v rozjížďce s číslem osm před Martinem Mejtským (červená), Jánem Mihálikem (žlutá) a Pavlem Čermákem (bílá)
Martin Málek se právě ujal vedení v rozjížďce s číslem osm před Martinem Mejtským (červená), Jánem Mihálikem (žlutá) a Pavlem Čermákem (bílá)

Čím více je závodníků ve startovním poli, tím více se platí za každé zaváhání. O tom by věděl svoje Patrik Mikel, který upadl ve chvíli, kdy suverénně vedl rozjížďku s číslem dvanáct. Anebo Filip Hájek ob jednu jízdu později. Před startem přesedl do sedla druhého motocyklu, který jej však dovezl jen do třetího okruhu. „Na první motorce se mi vytrhl kabel od fajfky a druhá trochu blbla,“ popisoval.

Naproti tomu čtrnáctá jízda zvýšila hodnotu akcií Michaela Hádka. Plzeňan prve dominoval rozjížďce s číslem osm a nyní své konto zatížil další trojkou. Přitom start by si za rámeček rozhodně nedal, avšak už z prvního výjezdu měl za sebou juniorskou trojici Ján Mihálik, Adam Fencl a Filip Hájek.

Josef Novák ujíždí Petru Chlupáčovi
Josef Novák ujíždí Petru Chlupáčovi

V té chvíli kalkuloval se sedmi body stejně jako Martin Gavenda a Piotr Dziatkowiak. V patnácté jízdě je překonal Ondřej Smetana, který srovnal krok s osmibodovým Michalem Škurlou. Po vylétnutí pásky vypálil dopředu Michal Tomka, jenže Pražan se prosadil už v prvním výjezdu. Naproti tomu Slovák zůstal ve druhém kole stát. „Roztrhnul se mi zadní řetěz,“ sděloval příčinu.

Další skok na cestě k celkovému vítězství musel Martin Málek učinit v rozjížďce s číslem osmnáct. Po své pravici na startovním roštu měl Michala Škurlu, který také nejrychlejší odstartoval. Jenže leader průběžné klasifikaci se držel spodní stopy v první zatáčce jako klíště a položil tím úhelný kámen ke čtvrtému triumfu.

Patrik Mikel přišel o šance na pódium vinou pádu v rozjížďce s číslem dvanáct
Patrik Mikel přišel o šance na pódium vinou pádu v rozjížďce s číslem dvanáct

„Vystrkal mě až k prknům a tam nebylo místo, kudy jet,“ posteskl si Michal Škurla, který s deseti body neměl před závěrečnou pětinou vůbec nic jisté. Těsně před jeho prohrou s Martinem Málkem se totiž Ondřej Smetana stal králem sedmnácté jízdy, což jej posunulo na hranici jedenácti bodů. Bylo by nadsazené, že se s desetibodovými roztrhnul pytel, ovšem protože šlo o Martina Gavendu a Michaela Hádka, měl Michal Škurla hned o dvě starosti víc.

Martin Gavenda v rozjížďce s číslem šestnáct podjel v první zatáčce Filipa Hájka, Michael Hádek zase v devatenácté jízdě uhlídal Jaroslava Petráka. Jenže aby přišli divákům mávat ze stupňů, museli by své vítězství ještě jednou zopakovat. A to byl kámen úrazu, jak se záhy ukázalo. Ovšem nepředbíhejme.

Martin Gavenda vede před Filipem Hájkem, Josefem Novákem a Janem Kvěchem
Martin Gavenda vede před Filipem Hájkem, Josefem Novákem a Janem Kvěchem

Když prve Piotr Dziatkowiak podlehl Ondřeji Smetanovi, ztratil veškeré šance na pohár. V  jednadvacáté jízdě však vyhrál stylem start – cíl, zatímco Martin Gavenda dlouho trčel za Michalem Tomkou. Když jej na začátku třetího kola podjel, bylo na Polákovo stíhání pozdě.

Jaroslav Petrák popisuje rozjížďku s číslem třiadvacet:

 „Ten Holanďan mi sebral kolo, chytil se mi za řidítka. Říkal jsem si, kam až chce se mnou jet. A to jsem počítal, že tam bude někde ještě Martina. Naštěstí neodjel od startu, ale já si už říkal ‚ajajaj‘. Dobře to dopadlo, při opakovačce zkoušel Holanďan to samý, ale to už jsem tam s ním nejel. Ve druhý zatáčce jsem si ho vyčíhal, ale to už jsem byl krátkej‘ na Martina. Jako jedinej‘ jsem mu ovšem stačil.“

Ani třiadvacátá jízda nenechala skvělé březolupské publikum vydechnout. Martin Málek startoval až od mantinelu a po vylétnutí pásky dopředu letěli Buddy Prijs a Jaroslav Petrák. Jejich souboj skončil na prvním výjezdu kolizí a pádem. Na zem musel i Martin Málek. „Už jsem si myslel, že dojedu závod čistý,“ povzdechl si.

Třiadvacátá jízda se změnila v drama - zleva Buddy Prijs, Jaroslav Petrák, Filip Hájek a Martin Málek
Třiadvacátá jízda se změnila v drama – zleva Buddy Prijs, Jaroslav Petrák, Filip Hájek a Martin Málek

Pavel Váňa byl velkorysý a nechal opakovat celou čtveřici. Tentokrát byl nejrychlejší Jaroslav Petrák. Zvenku první zatáčky se však prosadil Martin Málek. Na druhou příčku poskočil Buddy Prijs, na něhož však pardubický rutinér záhy vyzrál.

Vítěz byl jasný a pražští junioři vzápětí vyřešili duel o další místa pódia. Ondřej Smetana v rozjížďce s číslem dvacet čtyři nedal ani náznak šance Michaelu Hádkovi a mohl se těšit ze stříbra. Na samotný závěr musel vyhrát i Michal Škurla, aby se vyhnul rozjezdu o třetí příčku s Martinem Gavendou, Piotrem Dziatkowiakem a Michaelem Hádkem. A to se mu také bez větších obtíží podařilo.

 

Hlasy z depa

Martin Málek přijímá gratulace od ředitele závodu Jiřího Michalíka
Martin Málek přijímá gratulace od ředitele závodu Jiřího Michalíka

„Dobré, nečekal jsem to,“ komentoval Martin Málek své prvenství. „Extempore v poslední jízdě, myslel jsem, že dojedu čistý. Ze čtyřky se blbě startovalo, trošku jsem se zpozdil, byli rychlejší. Jsem spokojený. Byla obrovská honička dát motorku dohromady po těch sračkách ve Slaném. Museli jsme měnit oba řetězy, dát novou rozetu, ve spojce byla hlína. Jsem rád, že se dnes nic nestalo, teď jsem to viděl bledě, že mě vzali s sebou. Dráha byla úplně suprová, startovní číslo tři bylo výborné, pokaždé jsem to měl optimálně nakropené. Všechno vycházelo, kdyby to tak šlo pokaždé, jsem mistr.“

Z druhé strany mantinelu - Ondřej Smetana vede před Piotrem Dziatkowiakem a Patrikem Mikelem
Z druhé strany mantinelu – Ondřej Smetana vede před Piotrem Dziatkowiakem a Patrikem Mikelem

„Nebylo to špatný,“ bilancoval Ondřej Smetana. „Akorát škoda první jízdy. Měl jsem dobrej‘ start a v první zatáčce jsem předjel Martina. Díky tomu, že jsem šudlal lajnu, mě předjel zase zpátky. Kdybych jezdil venek, nepodjel by mě. Nádherná dráha, na venku bylo hodně materiálu, drželo to. Na Hada jsem dobře odstartoval a bylo to. Měl jsem dobrý starty, kdybych neudělal tu chybu v první jízdě, vyhrál bych druhej‘ závod v řadě. Ale myslím si, že to ani tak nebylo špatný.“

Michal Škurla si nenechal sebrat třetí příčku
Michal Škurla si nenechal sebrat třetí příčku

„Super, hezká dráha a pěkný závody,“ pochvaloval si Michal Škurla. „Škoda jízdy s Gavendíkem, to mi z toho venku nevyšlo. Martin Málek mě pak vystrkal až k prknům a tam nebylo místo, kudy jet. Ale bylo to dobrý.“

„Dobrej‘ trénink,“ nechal se slyšet Michael Hádek. „Za prvý jsem měsíc neseděl na motorce a za druhý to klukům jelo líp. Já byl v pohodě, síly stačily, ale motorově jsem nestíhal. Motor je starej‘ šuplík, s velkou dráhou to nejde dohromady. A moje kila k tomu, to je vražda.“

Martin Gavenda dlouho mířil na stupně vítězů
Martin Gavenda dlouho mířil na stupně vítězů

„Tož dráha byla celkem slušná v rámci možností,“ uvažoval Martin Gavenda. „Po burze pršelo, věděli jsme, že to nebude žádná hitparáda. Materiálu bylo dost, dráha slušná. Ve druhé jízdě jsem neodstartoval, na venku byl mokrý flek. Málem jsem to položil. A ještě jsem dostal cejchu a nic neviděl. To mě naštvalo, nebyl jsem na bedně, co se dá dělat, byl to trénink.“

„Dobrý, já jezdím do Březolup rád,“ vyznával se Jaroslav Petrák. „Dráha byla zajímavá, hodně závodivá, takovou jsem tam ještě neviděl. Bylo to dobrý, až na tu poslední jízdu. Závody se mi ale líbily, jezdím sem rád, akorát mě štve, že jsem ani jednu jízdu nevyhrál.“

 

Vítězné wheelie v podání Martina Málka
Vítězné wheelie v podání Martina Málka
1. Martin Málek, Plzeň 3 3 3 3 3 15
2. Ondřej Smetana, Praha 2 3 3 3 3 14
3. Michal Škurla, Praha 3 3 2 2 3 13
4. Michael Hádek, Plzeň 1 3 3 3 2 12 (los)
5. Martin Gavenda, Březolupy 3 1 3 3 2 12 (los)
6. Piotr Dziatkowiak, PL – Slaný (ACCR) 2 3 2 2 3 12 (los)
7. Jaroslav Petrák, CZ 2 2 2 2 2 10
8. Patrik Mikel, Březolupy 3 1 X 1 3 8
9. Adam Fencl, Slaný 3 2 1 0 2 8
10. Buddy Prijs, NL 0 0 3 3 1 7
11. Ján Mihálik, SK F 2 2 0 2 6 (los)
12. Filip Hájek, Praha 2 2 E 2 0 6 (los)
13. Radek Podhadský, Plzeň 2 1 1 2 0 6
14. Josef Novák, Pardubice 1 1 2 1 1 6
15. Martin Mejtský, Pardubice 1 1 1 1 1 5
16. Michal Tomka, SK 0 2 E 1 1 4
17. Jakub Valkovič, SK 0 0 0 1 1 2 (los)
18. Jan Kvěch, Praha (250 ccm) 1 0 1 0 0 2 (los)
19. Petr Chlupáč, Praha (250 ccm) 1 0 0 0 0 1
20. Václav Kvěch, Praha (res) 1 0 1
21. Pavel Čermák, Praha 0 0 – – 0 0
Ondřej Smetana v předposlední jízdě odvedl Michaela Hádka a tím si otevřel cestu na druhé místo
Ondřej Smetana v předposlední jízdě odvedl Michaela Hádka a tím si otevřel cestu na druhé místo

Průběžné pořadí seriálu:

PLZ MŠE BŘE TOT
30.4. 1.5. 11.6.
1. Ondřej Smetana 22 25 22 69
2. Michael Hádek 25 22 16 63
3. Filip Hájek 18 12 5 35
4. Petr Babička 10 16 NS 26
5. Martin Málek NS NS 25 25
6. Jaroslav Petrák 14 NS 10 24
7. Martin Mejtský 8 14 2 24
8.Adam Fencl NS 16 7 23
9. Josef Novák 12 6 3 21
10. Michal Škurla NS NS 18 18
11. Michal Dudek 16 NS NS 16
12. Martin Gavenda NS NS 14 14
13. Jakub Valkovič 6 7 0 13
14. Piotr Dziatkowiak NS NS 12 12
15. Radek Podhadský 7 NS 4 11
16. Martin Švestka NS 10 NS 10
17. Patrik Mikel NS NS 8 8
18. Dan Macl NS 8 NS 8
19. Ján Mihálik NS NS 6 6
20. Michal Tomka NS NS 1 1
NC Jan Kvěch NS NS 0 0
NC Petr Chlupáč NS NS 0 0
NC Václav Kvěch NS NS 0 0
NC Pavel Čermák NS NS 0 0
NC Buddy Prijs NS NC NC 0
NC Geert Bruinsma NS NC NS 0
Petr Chlupáč sedlal dvěstěpadesátku
Petr Chlupáč sedlal dvěstěpadesátku

Foto: Marek Michalík

Březolupské depo zažilo pořádný nápor
Březolupské depo zažilo pořádný nápor

1 komentář u „Martin Málek popadl příležitost v opakované jízdě pevně za pačesy“

  1. Konečně přebor co měl grády a dostatek závodníků. V Březolupech je vždy na stadionu příjemné prostředí. Škoda, že si nemohou dovolit uspořádat více závodů než dva za rok. Jezdím do Březolup 90 km, ale určitě bych přijel se podívat častěji.

Komentáře nejsou povoleny.