Zeptejte se: Petra Ondrašíka

Praha – 13. ledna
Ze špičkového závodníka přešel do vrcholového managementu plochodrážního sportu. Pod jeho vedením prožívá pražská Markéta nejlepší období své historie. Nejviditelnějším vrcholem jeho činnosti je každoroční Grand Prix na zrekonstruovaném stadiónu, o čemž se divákům ještě před deseti lety mohlo pouze zdát. V současné době směřuje jeho úsilí rovněž ke zlepšení celkového stavu české ploché dráhy. Šéf pražského klubu Petr Ondrašík poskytne magazínu speedwayA-Z exkluzivní rozhovor. A jeho podobu mohou již tradičně ovlivnit také naši čtenáři.


Na pražské Markétě se 9. července uskuteční již devátá Grand Prix v řadě. Je mezi nimi nějaká, která byla opravdu nej? „Je velmi těžké porovnávat všech předcházejících osm ročníků v Praze, protože každý závod měl své specifikum,“ soudí Petr Ondrašík. „Z hlediska návštěvnosti byla nejúspěšnější GP v roce 2001, kdy stadión s dvanácti tisíci návštěvníky praskal ve švech.Z hlediska ekonomických ukazatelů byly pro pořadatele Grand Prix závody před vstupem BSI do seriálu. Všichni pořadatelé totiž měli všechna reklamní práva a mohli velkou část organizačních nákladů hradit ze sponzorských aktivit a pak si podle své marketingové úspěšnosti stanovit i vstupné. Ze svého osobního hlediska jsem měl nejhezčí pohled na Grand Prix 2001, která se jako první odjela na rekonstruovaném stadiónu. Nejhezčí Grand Prix České republiky je však, když se daří českým jezdcům. A taková byla Grand Prix v roce 1999, kdy podával vynikající výkony Antonín Kasper a skončil v Praze na pátém místě.“

Markéta byla v kalendáři velkých cen na začátku i uprostřed. Nebyla by šance, aby se v Praze někdy konal poslední podnik seriálu s bojem o mistra světa? „Bohužel výběr termínů Grand Prix není v naší moci,“ komentuje toto téma Petr Ondrašík. „Každoročně svádíme tvrdé vyjednávání s BSI o vhodném termínu. Grand Prix koncem září by se musela koordinovat se Zlatou přilbou a Memoriálem Luboše Tomíčka. Právě Memoriál chceme zachovat především jako závod pro hledání nových talentů. Je to však zajímavý nápad, a pokud bude reálná příležitost, stojí za to přemýšlet, jak tyto závody koordinovat.“

Rozhovor magazínu speedwayA-Z s Petrem Ondrašíkem bude pokračovat ve středu 19. ledna. Chcete-li jeho podobu svým dotazem ovlivnit také vy, není nic jednoduššího než svou otázku vložit jako komentář k tomuto článku. Učinit tak můžete kdykoliv od této chvíle až do uzávěrky, která bude v úterý 18. ledna ve 12:00.

Foto: Pavel Fišer