Jadranský pohár kopíruje osud české extraligy

Žarnovica – 10. prosince
Stejně jako česká extraliga se i jadranský pohár družstev uskuteční stylem dvojutkání pouhých třech celků. Na sobotním jednání v Revišstkém Podzámčí poblíž Žarnovice totiž na svou účast rezignovalo Maďarsko a ve hře zůstaly pouze Slováci, Slovinci a Češi. Není nikterak překvapující, že se o české zastávky postarají Pardubice, které obsadí rovněž jadranskou soutěž dvojic, jako angažovanost pořadatelů Speedway Clubu Žarnovica. Minulý měsíc odstartovali mediální kampaň vůči závodům aut, které zastřešuje konkurenční AMK Žarnovica. Jak je možné, že se na nebezpečné dráze mají konat nejen dva jadranské mítinky, ale rovněž semifinále evropského šampionátu jednotlivců a český přebor, vysvětlil magazínu speedwayA-Z samotný šéf klubu Martin Búri.

Prakticky souběžně s koncem Memoriálu skvělého slovenského autokrosaře Karola Šedivého, jehož druhý ročník viděl žarnovický městský stadión první listopadový víkend, vytáhli členové Speedway Clubu do boje. O těžkou artilerii se postaraly snímky poničené dráhy a mantinelů, střelný prach zase vztek, že hodiny jejich práce na vylepšení areálu berou za své.

Vstřícné argumenty z řad autařů o pojištění podniku a nápravě škod byly ve facebookovém prostředí rychle překřičeny stejně jako prostý fakt srovnání počtu slovenských automobilových a plochodrážních závodníků. Na jejich stranu se však postupně přidala i část zastupitelstva města, které je majitelem objektu, ale i vedení SMF a UEM Europe, která dráze odebrala licenci.

Jenže nejbližším podnikem na žarnovické dráze je lednový Autoslide. Pakliže tedy automobily dráhu fatálně ničí, není tedy přinejmenším nezodpovědné plánovat plochodrážní závody na ovál, který je podle pořadatelského klubu pro zdraví závodníků nebezpečný?

„Kalendář se musí vytvářet dříve než v lednu po Autoslide,“ říká Martin Búri, předseda Speedway Clubu Žarnovica. „Déle jsme čekat nemohli. Chceme pokračovat v organizaci významných podniků a záleží nám na existenci ploché dráhy v Žarnovici. Věříme, že v lednu padne rozhodnutí na městě ve prospěch ploché dráhy, a protože to vypadá slibně, rozběhli jsme jednání o sezóně.“

Žarnovická dráha však bude ještě bezednou studnicí práce. „Je stále rozbitá,“ komentuje její stav Martin Búri. „I když se ji snažili zahladit, kameny tam jsou stále. Před týdnem jsme prostřednictvím SMF ve spolupráci s městem Žarnovica podali projekt na revitalizaci stadiónu, v tomto případě dráhy. Doufáme, že to dopadne. Nechceme čekat se založenýma rukama, ale věříme, že město bude trvat na dodržení smlouvy, v níž se mluví o původním stavu vypůjčené věci, v tomto případě stadiónu a dráhy. Pokud se týká nezodpovědnosti pořádání na dráze, kvůli které je v takovém stavu, se musíš zeptat jinde.“

Jadranský pohár družstev:
13.4. (SLO vs CZ) Lendava, 27.4. (SK vs CZ) Žarnovica, 30.4. (CZ vs. SLO) Pardubice, 26.7. (SK vs. SLO) Žarnovica, 18.10. (SLO vs. SK) Krško, dodatečně (CZ vs SK) Pardubice

Jadranský pohár dvojic:
9.5. Goričan, 14.5. Pardubice, 12.7. Lendava, 30.8. Krško, 6.9. Lublaň

Foto: AMK Žarnovica