Aligátoři se nakonec prokousali k remíze se Lvy

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

Praha – 31. března
Dnešní test match pražských a slánských závodníků nabídl zatím nejlepší podívanou, která byla na letos na českých oválech vůbec k mání. Skóre mezi domácími Aligátory a slánskými Lvy bylo prakticky stále vyrovnané. Pražané v rychlém sledu přišli o Ondřeje Veverku i Pavla Pučka, jejichž naděje explodovaly současně s jejich motory. Hosté si vypracovali náskok, nicméně ani jednou neposkytli Vladimíru Vopatovi šanci povolat žolíka. Jako klíčová se ukázala rozjížďka s číslem osmnáct. Jaroslav Hladký s Martinem Gavendou v ní porazili slánské Lvy 5:1. Díky tomu se průběžné skóre vyrovnalo a smírný výsledek přinesla rovněž poslední jízda.

Mechanický mor v aligátoří kůži
Startovní listina začala doznávat změn už dnes dopoledne, jen pár minut poté co ji Vladimír Vopat vypustil do světa. Pražský kouč zvedl vyzvánějící mobilní telefon. Na druhé straně byl Zdeněk Simota a z jižních Čech se omlouval, že nemůže přijet kvůli horečce, kterou musí tišit prášky. Mezi petřinskými Aligátory se však objevil Martin Gavenda. Sestava hostujících Lvů zůstala beze změny, co se jmen týče. Milan Mach si však pohrál se startovními čísly, protože jeho záměr nasazovat Martina Málka na Zdeňka Simotu vzal samozřejmě za své.

Další patálii přinesl trénink. Ondřej Veverka zastavil v zatáčce vzdálenější od depa a záhy bylo jasné, že kouř se neline jen ze zadřeného motoru. „Zadřel jsem a ještě to chytlo,“ popisoval v depu, zatímco jeho otec Hynek starostlivě obhlížel škody. „Málem mi to upálilo koule. A konec básničky.“ Protože pražští junioři ještě nemohli používat ostré klubové GM, stal se z něho nedobrovolný praporkář.

Zato Václav Milík na svůj pohonný agregát mohl pět jedině samou chválu. V rámu jeho motocyklu se objevil motor na dlouhou dráhu zapůjčený od divišovské JRM. S touto kombinací pardubický junior hostující v pražském týmu hladce triumfoval v rozjížďce s číslem jedna. Zpočátku se ho držel Eduard Krčmář, avšak ve výjezdu z prvního oblouku znatelně zpomalil.

Hrábnutí rukou po kohoutku přívodu paliva a nechápavé zakroucení hlavou směrem k osazenstvu depa vysvětlilo celou záležitost samo o sobě. „To se mi stalo poprvý v životě,“ kál se později ve svém boxu. Vidina dvou bodů ovšem byla fuč, protože Martin Málek a Martin Gavenda nečekali, až do motoru slánského závodníka bude opět proudit metyl.

Pražané své vedení udrželi i po juniorské jízdě. Zdeněk Vrba vyhrál stylem start – cíl před Michalem Průchou, který se podruhé v životě posadil do sedla pětistovky v úterý při soukromém tréninku v Chabařovicích, a Ondřejem Smetanou. Jeho motocykl však nebyl po technické stránce v pořádku, což se potvrdilo i při odstoupení ve vložené jízdě se čtrnáctiletými Michalem Škurlou a Dominikem Hinnerem. „Nejede to,“ krčil rameny samotný závodník. „Teď jsme dávali zapalování a svíčku, zkusíme ještě karburátor.“ Záměr se povedl a jeho souboje s Michalem Škurlou namlsali všechny přítomné na letošní juniorské šampionáty.

Ale zpět k hlavnímu bodu programu. V rozjížďce s číslem tři ujel Václav Milík Michalu Dudkovi s Martinem Málkem už po vylétnutí pásky. vzápětí však Aligátoři o své dvoubodové vedení přišli. Skvělá lví kombinace Roman Čejka – Eduard Krčmář ukázala své výfuky Pavlu Pučkovi s Martinem Gavendou. Pražský junior ovšem na začátku posledního kola zůstal stát se zadřeným motorem, takže sdílel osud Ondřeje Veverky.

Pátá jízda vyrovnala klání. Jaroslav Hladký se zaskvěl brilantním startem a od té chvíle byl Michal Dudek proti němu bezmocný. Zdeněk Vrba pohlídal Michala Průchu a na ukazateli skóre stálo 15:15. A ani dnes nepolapitelný Václav Milík s tím nemohl v rozjížďce s číslem šest nic dělat. Skočil do pásky a musel zpátky na trestnou čáru. „Neudržel jsem nervy na uzdě,“ nehledal žádné výmluvy.

Sám však podal pádný důvod, že trestná čára nemusí zákonitě být handicap. Zatímco Martin Málek zbavil vnějším obloukem vedení Martina Gavendu už v první zatáčce, on se pokusil podjet Eduarda Krčmáře. Pardubičanův záměr se však nesetkal s pochopením slánského juniora.

Václav Milík ovšem nepolevoval ve své snaze. Do posledního okruhu najížděl hned po Slaňákově boku, ale ani tentokrát to na předjetí nestačilo. Teprve až drobné přetočení Eduarda Krčmáře v poslední zatáčce otevřelo Václavu Milíkovi cestu k bodu. V rozjížďce s číslem sedm však hostující Lvi udeřili naplno. Michal Dudek a Roman Čejka ujeli osamocenému Jaroslavu Hladkému už po vylétnutí pásky.

Remíza v hodině dvanácté
Druhá půle test matche odstartovala za stavu 19:23. Nicméně kyvadlo štěstěny se jakoby nemohlo rozhodnout, koho definitivně odmění svou péčí. Martin Gavenda a Zdeněk Vrba nedali v osmé jízdě nadcházející slánské generaci zastoupené Eduardem Krčmářem a Michalem Průchou ani náznak šance. Někdejší král osminek i čtvrtlitrů by samozřejmě rád hodně rychle nahoru i v půllitrech, nicméně v tomto případě se navzdory několika slibným manévrům smiřoval s třetím místem.

Rozjížďka s číslem devět byla hodně klíčová. Osamělý Václav Milík mohl buď udržet vyrovnaný stav nebo jakoukoliv ztrátou s tandemem Martin Málek – Roman Čejka nechtěně pustit do vedení Lvi. Jenže Pardubičan měl dnes horoskop, že mu snad i samotné hvězdy musely závidět. Po skvělém startu si připisoval další triumfální sólo.

Slánské Lvy však stejně nešlo zadržet. Michal Dudek s Eduardem Krčmářem v rozjížďce s číslem deset na hlavu porazili Martina Gavendu s Jaroslavem Hladkým. A hned vzápětí Roman Čejka odvedl Zdeňka Vrbu. Domácí už k němu nikoho neměli, nicméně Michal Průcha neměl k jedinému bodu jednoduchou cestu. V zatáčce u depa upadl, ale udržel se plynu, takže briskně pokračoval v jízdě.

Vladimír Vopat se rázem musel vypořádat se šestibodovou ztrátou. Řešení bylo nasnadě. Václav Milík rozmnožil portfolio svých startů účastí v rozjížďce s číslem dvanáct v úloze taktické rezervy. Jenže status quo zůstal zachován, by pardubický mladík v úvodním výjezdu přece jen udolal Martina Málka. Zdeněk Vrba totiž zůstal až za Michalem Dudkem.

V následující jízdě však Aligátoři přece jen ukrojili tenký krajíc z náskoku Lvů. Václav Milík odstartoval spolu s Jaroslavem Hladkým, ale Roman Čejka nedokázal víc, než že je v prvním oblouku rozdělil. Před nominačními rozjížďkami ztrácelo družstvo Vladimíra Vopata čtyři body a pražský kouč už zvažoval krizový scénář a kalkuloval se závěrečným žolíkem. Leč osud vlastního družstva vzali do svých rukou Jaroslav Hladký a Martin Gavenda.

Rychle se ujali vedení a Martin Málek s Eduardem Krčmářem nestačili zírat. Navíc Pražané nabrali nepřehlédnutelný náskok a Martin Málek na konci třetího kola zvedl ruku. „Už jsem byl unavený,“ nevymlouval se Moravan, pro jehož diplomovou práci dnes někteří závodníci prováděli experimenty s pneumatikami. Nakonec však on inkasoval bod, jelikož Eduard Krčmář skončil v posledním výjezdu v nafukovací bariéře. Na nohy se mu moc nechtělo, ale zaplapánbůh na rozdíl od svého motocyklu nedoznal žádné úhony, nepočítáme-li ránu do hlavy.

„Podařilo se mně přibít Martina Málka,“ líčil Martin Gavenda okolnosti, které rozhodly klíčovou rozjížďku s číslem čtrnáct. „Brzdil jsem, ale snažil jsem se zároveň držet, aby nás Mates s Edou nepředjeli.“ A Jaroslav Hladký mu přikyvoval. „Bylo to štěstí, spekulovali jsme s kolem a s tryskama a vyšlo to.“

Myšlenky na žolíka se rázem rozplynuly jako pára nad hrncem. Utkání bylo rázem vyrovnané 42:42. Nakonec se Václav Milík postaral, aby nerozhodně také skončilo. Trojkou z patnácté jízdy uzavřel svůj individuální účet na devatenácti bodech a jednom bonusu. Roman Čejka a Michal Dudek, který připouštěl, že dychtivě vyhlížel cíl s ohledem na úbytek fyzických sil, si smlsli na Zdeňku Vrbovi. Avšak Vladimír Vopat byl spokojen. „Smekám před těmi čtyřmi, co to dojeli do konce,“ svěřil se magazínu speedwayA-Z.

Hlasy z depa
„Dneska jsem si zajezdil,“ pochvaloval si Václav Milík. „Paráda, dobrý punktíky. Škoda, že jsem drknul do pásky. Neudržel jsem nervy na uzdě. Ale jinak fajn závod. Parádní trénink, lepší než normální trénink. Kdyby ještě vyšla odveta, bylo by to dost dobrý.“

Na začátku jsem si hrál s nastavením,“ popisoval Martin Gavenda. „Pak jsem to vychytal. První dvě jízdy mě serou, pak už to šlo. Byl to výborný trénink a jsem rád, že to před Goričanem všechno funguje.“

„Zezačátku nic moc, pak to bylo lepší,“ vyprávěl Jaroslav Hladký, který se na mohutném finiši svého družstva podílel dvěma triumfy. „Dvě vítězství byly dobrý a v poslední jízdě bylo štěstí. Spekulovali jsme s kolem a s tryskama a dopadlo to.“

„Celkem skvěle,“ odpověděl Roman Čejka na otázku magazínu speedwayA-Z, jak se mu jelo. „Žádný problémy s technikou nebyly. Hezkej‘ trénink, hezky jsem se svez‘. Nevyhráli jsme, co dělat?! Já jsem spokojenej‘, dělal jsem, co jsem moh‘.“

„Konečně jsem se to naučil,“ reagoval Michal Dudek na zmínku o jeho výtečných startech. „Ve svý poslední sezóně. Nejsou závody, není nic. Dneska jsem ti to vynahradil za Chorvatsko a Slovinsko. Tam se sázeli, že udělám dva body. Ty poslední tři jízdy jsem ale už nemoh‘. Odbilo třetí kolo a už to nešlo. Asi jsem zanedbal zimní přípravu (smích).“

„První svezení po zimě,“ bilancoval Martin Málek. „Bylo to fajn, ale není do jednoduché skočit po pěti měsících rovnou do závodu. Bral jsem to spíš jako trénink. Plichta je dobrá, jsou dva vítězové a dva poražení. V té poslední jízdě jsem už byl unavený. A na první svezení je šest rozjížděk docela dost. Když ještě jedeš ob jízdu, je to docela záběr. Bylo to spíš takové zvykání.“

„Dobrý, akorát to byl první závod,“ svěřoval se Eduard Krčmář. „Motorka jela, mohlo to bejt‘ lepší. První jízdu jsem si zapomněl zapnout metyl. Tu poslední jsem vjel do materiálu a šel přes řidítka. Dal jsem si do hlavy, ale snad jsem celej‘. Těším se na odvetu!“

1.-2. Petřiny Alligators   45
Václav Milík, Pardubice 3 3 1 3 3 3 3 19(1)
Jaroslav Hladký 0 3 1 0 1 3 8
Ondřej Veverka – – – – – DNR
Pavol Pučko E – – – – 0
Zdeněk Vrba 3 1 2 2 0 0 8(1)
st.č.6 neobsazeno    
Martin Gavenda 1 1 2 3 1 2 10(1)
 
1.-2. Slaný Lions   45
Martin Málek 2 1 3 2 2 1 11(1)
Michal Dudek 2 2 3 3 1 1 12(2)
Eduard Krčmář 0 2 0 1 2 F 5(2)
Roman Čejka 3 2 1 3 2 2 13(2)
Michal Průcha 2 0 0 1 0 3
Ondřej Smetana, Praha 1 1(1)

Poznámka: Ondřej Veverka nestartoval kvůli fatální poruše motoru v tréninku.


Vložené jízdy:

I Michal Škurla, Dominik Hinner, Ondřej Smetana E
II Michal Škurla, Ondřej Smetana, Dominik Hinner
III Ondřej Smetana, Michal Škurla, Dominik Hinner
IV Ondřej Smetana, Michal Škurla, Dominik Hinner
V Michal Škurla, Ondřej Smetana, Dominik Hinner

Foto: Pavel Fišer (digitální aparát Canon EOS D Mark II)

Peter Koij nežije

Svět ploché dráhy dokáže být pořádně krutý. Ještě o víkendu v Inzellu předával Pavel Fišer fotografie švédskému ledaři Peteru Koijovi. V sobotu sympatický Švéd skončil šestnáctý, v neděli z pozice náhradníka do bojů nezasáhl. Včera ho čekal mezinárodní závod v hale ve švédském Västerasu. Hned první jízda se mu stala osudná. Na následky svého pádu zemřel po převozu do nemocnice. Čest jeho památce!

Žarnovica sa chystá na ligu do Goričanu

Žarnovica – 31. marca
Po dvadsiatich rokoch sa na plochodrážnu ligovú scénu vracia Žarnovica. Pod názvom Slovensko bude štartova v spoločnej lige so Slovinskom, Chorvátskom a Českou republikou. Svoje prvé ligové preteky od roku 1991 si odkrúti v chorvátskom Goričane v nede¾u 3. apríla.

Slovenský tím cestuje do Goričanu s cie¾om vyhra. Jeho zloženie dáva slovenským fanúšikom nádej, že sa tak stane aj napriek tomu, že tu bude chýba najlepší slovenský pretekár Martin Vaculík, ktorý má v ten deň preteky v po¾skej Extralige. Do Goričanu vycestujú pod taktovkou trénera a manažéra Jána Daniela dvaja žarnovickí pretekári Ján Halabrín a Tomáš Kis. Rovnako dvojica pretekárov pocestuje do Chorvátska z Moravy v zastúpení Martina Máleka a Martina Gavendu. Z Rakúska prídu reprezentova slovenský tím Fritz Wallner a junior Alexander Schaaf a sestavu tímu na prvé preteky uzavrie slovinská posila Matija Duh.

Sestava slovenského tímu:

1 Fritz Wallner, A
2 Matija Duh, SLO
3 Ján Halabrín
4 Martin Gavenda, CZ
5 Martin Málek, CZ
6 Alexander Schaaf, A
7 Tomáš Kis

Foto: Martin Búri

Pardubice si nenechaly vítězství vzít

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

Pardubice – 30. března
Test match mezi Pardubicemi a Mšenem skončil triumfem domácích, kteří porazili hosty vysoko 52:35. Spíše než o výsledek šlo především o svezení a jak známo, každý závod je mnohem lepší než pouhý trénink. V mítinku, který se jel dle rozpisu extraligy, avšak pravidla se zas až tolik důsledně nedodržovala, exceloval Jan Holub. Svůj první start s mšenskou vestou ozdobil devatenácti body a triumfem v úloze žolíka. Na pardubické straně byli nejlepší Tomáš Suchánek a Václav Milík, který však litoval, že mu závěrečná porucha pneumatiky zabránila ve vítězném wheelie.

Rutina nad mládí
Sluníčko svítilo jako o závod a jeho paprsky prohřívaly vzduch až ke dvaceti stupňům Celsia. Jaro se nemohlo dočkat, aby si užilo své vlády na trůně ročních období. Závodníci do Svítkova ovšem příliš nespěchali. Půl druhé hodiny před začátkem závodu zívalo prostorné depo absolutní prázdnotou. Žádný div, s ohledem na tréninkový charakter závodu nebylo třeba nic hrotit do krajnosti.

František Liebezeit musel narychlo měnit sestavu. Chyběl mu totiž Vladimír Višváder. „Nepřijel,“ vysvětlil mšenský kouč suše absenci ostříleného matadora. Jan Jaroš se pohyboval po svítkovském depu v civilním oblečení a litoval trhlin v motorovém bolu svých motocyklů. Úřadující extraligoví šampióni tedy nastoupili v ryze juniorském složení, kde plzeňské akvizice Michael Hádek a Jan Holub představovaly největší porci zkušeností.

Po tréninku zaznamenali ztráty i domácí. Jaroslav Petrák dotlačil svůj motocykl do depa bez sekundárního řetězu, který se přetržený válel na svítkové dráze. Horší to bylo s Jaromírem Otrubou. Jeho motor ztratil kompresi ještě během úvodního kola. Rychlá porada s ladičem Oldřichem Řezníčkem přinesla jediné řešení. Závodu nešlo na místě odstranit a mechanik Petr Starý odvezl červeno-zelený stroj do dodávky ještě v průběhu prvních jízd. „Zadřeno na pístu,“ hlásil do světa Jaromír Otruba, který si svůj první letošní závod dozajista maloval úplně v jiných barvách.

Mezitím se oba soupeři v rozjížďce s číslem jedna dočkali smírného výsledku. Tomáš Suchánek nepustil Michaela Hádka vůbec ke slovu, avšak Ondřej Smetana nakonec ve druhé zatáčce třetího okruhu udolal Tomáše Jůzu. Juniorská jízda však vystřelila do čela Pardubičany. Po raketovém startu se ujal vedení Václav Milík a René Vidner se zařadil za jeho záda. Ve druhém okruhu však v prvním oblouku upadl Milan Čermák a Stanislav Pouznar musel na zem také.

Jak Lubomír Vozár, tak František Liebezeit se dohodli, že akceptují výsledek v okamžiku přerušení jízdy. Na start rozjížďky s číslem tři se však stejně muselo čekat, nebo Václav Milík musel až do konce klání zaskakovat za Jaromíra Otrubu. Nejlépe odstartoval Michael Hádek. Jan Holub vzápětí v první zatáčce objel oba Pardubičany.

Prohru 5:1 však Tomáš Suchánek vůbec nechtěl akceptoval. Protáhl nájezd do druhé zatáčky. Udržel v ní spodní stopu, aby úvodní okruhu končil jako vedoucí závodník. Jeden bod nakonec urval Václav Milík. Michael Hádek mohl od konce druhého kola jen sledovat, jak se pardubický mladík blíží a blíží a nakonec si ho prohlédnout zezadu.

„Nejede to,“ vysvětloval Michael Hádek o chvilku později, proč z výhody nejlepšího startu zbyla jen odporně kulatá nula. „Bušení jako kráva, měním předstih, snad to pomůže.“ V těch chvílích ovšem nemohl tušit, že až do konce závodu bude startovat jen se čtyřmi štefty ve spojce.

Pardubice zvyšovaly svůj náskok i nadále. Tomáš Jůza s Jaroslavem Petrákem zahráli velké sólo v rozjížďce s číslem čtyři. Ondřej Smetana mohl jedině naslouchat. V poslední zatáčce upadl Michal Klein, Jaroslav Petrák zvolnil, Ondřej Smetana zrychlil. By zkušeného Pardubičana předjel, z bodu navíc se neradoval, jelikož oba manažeři opět uznali výsledek před pádem.

Skvělý start se stal úhelným kamenem vítězství Václava Milíka nad Janem Holubem v páté jízdě. René Vidner garantoval třetí místo, když Milan Čermák, nahrazující až do konce závodu Stanislava Pouznara, zastavil s defektem. Za stavu 21:9 se chystala rozjížďka s číslem šest, kde Michael Hádek zajistil remízu. Tomáš Suchánek, který zaznamenal jedinou dnešní ztrátu, spolu s Tomášem Jůzou uhlídali Ondřeje Smetanu.

Chybějící jízda nevadí
Na začátku druhé poloviny měli domácí už o celou polovinu vyšší bodové skóre. Rozjížďka s číslem sedm však pardubickou bilanci ještě vylepšila, když Václav Milík ve vzorné spolupráci s Jaroslavem Petrákem ukázali Janu Holubovi výfuk už po vylétnutí pásky. Michal Klein prodělal další pád, po němž se sice rozblikala červená světla, ale opět byl uznán předchozí výsledek. Nad mšenskými juniory by však mohl lámat hůl jen naprostý idiot. Soudy nechejme raději na konec sezóny, kdy budou mít větší prostor rozvoje svých kariér a připomeňme, že ještě před dvěma lety byl ve Mšeně juniorský odchovanec stejně vzácný jako orel mořský.

René Vidner a Tomáš Jůza vydolovali z osmé jízdy pět bodů na úkor Ondřeje Smetany a Milana Čermáka, který opět zastavil kvůli defektu. Vzápětí upadl Michal Klein už v úvodní zatáčce, v níž Michael Hádek vedl slibný nájezd na domácí duo Jaroslav Petrák – Tomáš Suchánek. Tentokrát se poprvé dnes odpoledne opakovala. A repete měla ještě jeden primát, jelikož nabídla prozatím nejkrásnější akci.

Michael Hádek se lepil na záda Jaroslava Petráka. Pomyslný dědeček pardubických závodníků ho však ve druhém výjezdu lišácky vyvezl na venek, aby otevřel prostor pro Tomáše Suchánka. Lubomír Vozár se usmíval nad dalším maximálním triumfem a ani mu nepřišlo líto, že se nemohl nacvičit nasazování žolíka. Zato jeho mšenský protějškem František Liebezeit už plánoval, kdy zvedne desku s postavičkou usmívajícího se šaška ze známé karetní hry.

Jednoznačným kandidátem se stal Jan Holub, který stylem start – cíl triumfoval v rozjížďce s číslem deset. „Dvojka a čtyřka startujou jak kráva,“ napovídal svému kouči, kam ho má nasadit. Zato Ondřej Smetana smutně věšel hlavu. V desáté jízdě záhy zastavil a ojnice čouhající z karteru nesvědčila o ničem dobrém. „Rozlítlo se to na klice,“ líčil mšenský junior, jehož účinkování se právě tímto incidentem uzavřelo. „Šel jsem po dráze a byly tam kousky motoru.“

V jedenácté jízdě vypálil Jaroslav Petrák rybník Michaelu Hádkovi. Tomu nebyly pranic platné veškeré nájezdy. Jeden z nich skončil dokonce nárazem do vedoucího Pardubičana, ale ten se jen noblesně otočil, aniž by cokoliv ztratil. Po pádu v prvním kole odstoupil René Vidner, takže si Milan Čermák připsal premiérový bod.

V rozjížďce s číslem dvanáct přišel čas pro žolíkový útok. Jan Holub se ho zhostil se ctí a vedoucí příčku neopustil ani na sebekratší okamžik. Michael Hádek se ho zpočátku držel jako klíště, avšak i tentokrát si s ním Jaroslav Petrák v první zatáčce poradil. Mšeno jízdu vyhrálo 7:2, nicméně stav střetnutí 47:28 hovořil jednoznačně pro domácí. Nicméně výsledek nebyl dnes tak důležitý jako možnost zatrénovat si v závodním tempu. „Lepší než jen kroužit,“ souhlasil Tomáš Suchánek.

O chvilku později o tom v praxi přesvědčil Jana Holuba, jehož ve druhém okruhu zbavil vedení. Mšenské personální ztráty byly tak veliké, že nemělo cenu hnát dvojici pardubických závodníků k osamocenému výsledku 5:0 v rozjížďce s číslem čtrnáct. Pokračovalo se hned patnáctou jízdou.

„Zase jedeš ty?,“ otočil se Michael Hádek na sjezdu na dráhu k Jaroslavu Petrákovi. „Už se na to vyser, já chci jednou odfrknout!“ Jenže plzeňskému Mšeňákovi se o pardubickém rutinérovi bude ještě hodně dlouho zdát. Zatímco Jan Holub se usadil pevně v čele, on jel poslední za pardubickým tandemem. Teprve ve třetím kole se posunul na třetí místo.

Jenže to Jaroslav Petrák stál u okraje dráhy. „Nic,“ odpovídal v depu na otázky, co ho připravilo o třetí místo. „Začala mě bolet noha, tak se nebudu přemáhat, když o nic nejde.“ Lehké zklamání neskrýval ani Václav Milík. Nelitoval ovšem závěrečné prohry 2:4, ale ušlý vzduch z pneumatiky, který mu zabránil prohánět se po svítkovském ovále po zadním kole.

Hlasy z depa
„Dobrej‘ trénink,“ pochvaloval si Tomáš Suchánek. „Lepší než jen kroužit. Mohlo bejt‘ lepší obsazení, ale hlavně, že ten ricínek už zase voní. Na to, jakýho mám dědečka, to jde, že jsem ztratil jeden bod (ukazuje na svůj motocykl – pozn. redakce).“

„Jsem nasranej‘, píchnul jsem kolo, tak nemůžu jezdit po zadním,“ litoval Václav Milík. „Zajímavý jízdy, dráha byla tvrdá. Jsem spokojenej‘, zejtra v Praze to snad bude lepší.“

„Začala mě bolet noha, tak se nebudu přemáhat,“ komentoval Jaroslav Petrák své zastavení v rozjížďce s číslem patnáct. „Na co se honit a přemáhat, když to všechno teprve začíná. Jasný, kdyby o něco šlo, nevyprdnu se na to. Ale jó, na to, že je to první závod, tak dobrý. Extraliga ale bude úplně jiná. Já si chtěl dneska hlavně vyzkoušet, jak jede motorka. A jede to.“

„Dobrej‘,“ odpověděl Jan Holub na otázku magazínu speeedwayA-Z, jaké má dojmy ze svého prvního vystoupení s vestou Mšena. „Kdyby takovýhle závody byly všechny. Pěkný jízdy, jsem spokojenej‘, začíná to bejt lepší a lepší. Kdyby takhle dopadly moje žolíky v extralize, bylo by to lepší. Spokojenost, zejtra mám v plánu jít ještě na jeden rentgen a v neděli jedu v Opole.“

„Jarda letí jak‘ střelená svině,“ vysekl Michael Hádek poklonu na adresu Jaroslava Petráka. „A ještě víc. Převod jsem vychytal, ale od druhý jízdy jsem startoval jen na čtyři štefty na spojce. A to tady určitě nešlo. Byl to lepší trénink. Spokojenej‘ bejt‘ nemůžu, když mě tady dvakrát porazil Jarda.“

„Dobrý,“ odtušil Ondřej Smetana. „Nejlepší byla první jízda, jak jsem předjel Tomáše Jůzu. To mě bavilo. Starty jsem se už naučil. Takže až na tu ulítlou ojnici, dobrý.“

1. ZP Pardubice   52
Tomáš Suchánek 3 3 2 3 3 14
Jaromír Otruba – – – – – DNR
Tomáš Jůza 0 3 2 2 1 7(3)
Jaroslav Petrák 2 2 2 3 2 R 11(3)
René Vidner 2 1 3 F 0 6(1)
Václav Milík 3 1 3 3 2 2 14
 
2. Grepl PDK Mšeno   35
Michael Hádek 2 0 3 1 2 1 1 10
Jan Holub 2 2 1 3 6* 2 3 19
Ondřej Smetana 1 1 0 1 E 3(1)
Michal Klein F F X – – 0
Stanislav Pouznar 1 – – – – 1
Milan Čermák F E E 1 1 2(2)

Poznámka: Jaromír Otruba nestartoval kvůli defektu motoru z tréninku.

Foto: Wojta Zavřel

Lvi a Aligátoři budou respektovat klubovou příslušnost

AKTUALIZOVÁNO – STARTOVNÍ LISTINA

Praha – 30. března
Závodní program na českých oválech pokračuje zítra test matchem pražských a slánských závodníků na dráze v šestém pražském obvodě. Jak Vladimír Vopat, tak Milan Mach plánovali duel dvou vyrovnaných celků bez ohledu na klubovou příslušnost. Nakonec ji však oba týmy respektují, by nenesou oficiální jména, ale pracovní názvy.

„Vypadá to, že necháme jet svoje vlastní sestavy,“ svěřil se magazínu speedwayA-Z pražský kouč. V barvách jeho Petřiny Alligators se objeví stejná šestice, která minulý týden startovala proti Opole. Není vyloučeno, že se další pražský junior objeví v táboře soupeřů.

Tým Slaný Lions totiž pro utkání, které se bude konat dle rozpisu české extraligy, figuruje prozatím jen pět jmen. Přesto se jedná o zajímavou společnost, jejímž leaderem se bezesporu stane Martin Málek. Do akce se dostanou především junioři. Vedle Michala Dudka a Romana Čejky to bude i Eduard Krčmář, který po sobotním pádu v Míšni dal dohromady sebe i motocykl, a Michal Průcha. Ten se divákům představí v sedle pětistovky vůbec poprvé ve své kariéře.

Ve stejném složení by družstva Aligátorů a Lvů měla nastoupit rovněž v odvetě na slánském kolbišti. Její termín nebyl doposud stanoven s ohledem na probíhající přípravu dráhy po zimní přestávce.

Startovní listina: test match v Praze – zítra 16:00:

Petřiny Alligators: 1 Zdeněk Simota
  2 Jaroslav Hladký
  3 Pavol Pučko
  4 Václav Milík, Pardubice
  5 Ondřej Veverka
  6 Zdeněk Vrba
 
Slaný Lions: 8 Roman Čejka
  9 Eduard Krčmář
  10 Martin Málek
  11 Michal Dudek
  12 Michal Průcha

Foto: Wojta Zavřel a Václav Buřič

První duel extraligových celků se ponese v tréninkovém duchu

AKTUALIZOVÁNO – STARTOVNÍ LISTINA

Pardubice – 29. března
Test match pražského Olympu s polským Opole minulý týden lehce zklamal přístupem hostí, kteří do české metropole přijeli jen se čtyřmi vlastními závodníky včetně Jana Holuba. A dva z nich měli zabaleno před koncem mítinku, což by v jejich vlastní zemi bylo nepředstavitelné. Zítřejší tréninkový duel ve Svítkově však bude prost lepení děr v sestavách, i když jak Pardubice, tak Mšeno vysílají do boje něco jako B týmy.

Smysl akce je zcela jasný. Dopřát svezení v závodním rytmu i borcům, kteří nemají zahraniční angažmá. „Je to na rozjetí,“ souhlasí Lubomír Vozár. Ten svým šesti závodníkům doposud nepřidělil startovní čísla. Ve hře je ještě Luboš Velinský a také Lukáš Dryml.

„Je z Anglie doma,“ uvádí pardubický kouč na téma účasti mladšího z bratrské dvojice v zítřejším test matchi. „Uvidíme, jestli bude trénovat nebo bude chtít i závodit.“

Mšeno po zrušení italského tréninku zahájilo ostrou přípravu zkraje minulého týdne v polském Gniezně. „Hlavně aby se rozjeli mladí,“ ztotožňuje se František Liebezeit se svým pardubickým protějškem v otázce svých zítřejších ambicí. „A hlavně se naučit startovat.“

Mšenský kouč si hodlá udělat také představu o aktuální formě plzeňských závodníků, kteří letošní rok stráví s vestou obhájce extraligového primátu. Odveta ve Mšeně ovšem bude o něčem jiném. Záměrem Františka Liebezeita je dostat do akce najednou Jana Jaroše, Tomáše Topinku a Filipa Šiteru. Termín není ještě známý, ale s ohledem na diváky půjde o sobotu, s největší pravděpodobností tu příští. „To záleží na vedení klubu,“ upřesňuje František Liebezeit.

Sestavy: test match Pardubice vs. Mšeno: zítra 16:00:

ZP Pardubice: 1 Tomáš Suchánek
  2 Jaromír Otruba
  3 Tomáš Jůza
  4 Jaroslav Petrák
  5 René Vidner
  6 Václav Milík
 
Grepl PDK Mšeno: 8 Michael Hádek
  9 Jan Holub
  10 Ondřej Smetana
  11 Vladimír Višváder
  12 Stanislav Pouznar
  13 Milan Čermák
  14 Michal Klein

Foto: Wojta Zavřel