Extraligu zřejmě čekají obrovské změny

Praha – 21. listopadu
Rozšířené jednání sportovní komise, jemuž se stále říká kalendářní porada, je na programu příští soboty. Světlo světa zde spatří domácí termínový kalendář, ale delegáti rovně posvětí podobu českých šampionátů. Z kuloárů přitom zaznívá, že velké změny čekají především extraligu. Řada z nich už tady přitom v historii byla.


Jaký je Váš názor?

Líbila by se Vám extraliga v navrhovaném střihu?

View Results

Loading ... Loading ...

Čtyři závody a finále

Extraliga 2020 bude zřejmě mít jen čtyři kola a finále

Nejvýraznější je snížení počtu závodů na čtyři, přičemž každý z účastníků by pořádal na svém stadiónu jeden. Důvodem takového opatření je nedostatek financí i závodníků. Tak nízký počet měla naše vyšší soutěž naposledy v letech 1971 – 1974, přičemž ve třech posledních případech vrcholila ve finále.

To se má vrátit také napřesrok. Ve hře jsou přitom dvě alternativy. Buď by se mohlo konat na neutrálním stadiónu jako v časech prolínacího mistrovství republiky družstev v sezónách 1987 – 1990, nebo by pořadatelství automaticky získal vítěz základní části.

Tím by základní část dostala lepší náboj, protože by družstva získala motivaci bojovat o titul na své vlastní dráze. Uvažuje se také o časových blocích jako v dobách, kdy špičkoví českoslovenští závodníci účinkovali v britské plochodrážní lize.

Základní část extraligy 2020 by se proto uskutečnila kompletní buď zjara nebo na podzim. Druhá část sezóny by potom patřila mistrovství republiky, které by tím pádem nebylo rozprostřeno do celé sezóny jako v posledních sezónách.

 

Slovák už je cizinec

Extraligová finále by mohla přinést v budoucnu vyššísoutěž na neutrální stadióny jako třeba Kopřivnice

Speedway Club Žarnovica napřel veškeré své úsilí k pořádání červencového challenge o postup do Speedway Grand Prix 2021. Na oltář takového náročného boha musela padnout také eura, jež by klub stále účast v extralize, byť v koalici s INTERTEAMem. Slováci usilují o účast v první lize, avšak určitě zdroje známé redakci naznačují, že bez svého zastoupení ve vyšší divizi by jejich snahy mohly mít komplikovanější naplnění. Skoro jisté je však, že držitelé licencí SMF už v extralize nebudou postaveni na roveň s Čechy. A budou tak považováni za cizince.

Nicméně nemusí jít o automatický handicap. Počet zahraničních účastníků by se totiž mohl zvýšit a dva. Nicméně druhý cizinec by musel být mladší třiadvaceti let a zároveň by v předchozích třech letech nesměl být finalistou světového šampionátu juniorů.

A pokud by manažer nasadil stálého účastníka seriálu Speedway Grand Prix 2020, nemohl by po druhé zahraniční posile již sáhnout. Z pěti ostatních členů družstva by tak měli být tři Češi a jeden z nich junior. Ten by měl povinně absolvovat také poslední sérii nominačních jízd, což doposud nemusel, měl-li tým v sestavě dvojici českých juniorů.

Foto: Karel Herman