Jan Jaroš vysvětluje comeback testováním stupačky i splněním svých závodnických ambicí

Praha – 5. února
Potřeba pravidelného testování bezpečné stupačky SWR, na jejímž vývoji se podílí spolu se svým otcem Borisem, ale také vlastní závodní ambice, které po předčasném odchodu v létě 2013 nevyhasly, vrací Jana Jaroše zpátky do závodního kolotoče. Jenže jeho comeback nepřichází v optimální dobu, protože Mšeno nepojede extraligu. Proto vyslyšel nabídku Milana Macha, avšak připouští, že se po diplomatické stránce choval jako slon v porcelánu. Jan Jaroš ve svém tiskovém prohlášení uvádí všechno na správnou míru.

 

Jan Jaroš se už nebude na závody jen dívat
Jan Jaroš se už nebude na závody jen dívat

 


Komuniké Jana Jaroše:

 

J&J soupiska 2016 – je to nedorozumění

Kolem zveřejnění mého jména na extraligové soupisce 2016 AK Slaný vzniklo bohužel hned několik dezinformací a výsledkem toho je teď jedno velké nedorozumění, ve kterém to musím uznat, mám i já svůj podíl. Rád bych proto teď uvedl všechny souvislosti na pravou míru a děkuji za příležitost to udělat.

Není dnes už žádným tajemstvím, že s tátou pracujeme na čistokrevně českém projektu SWR “bezpečná stupačka”. Jde o technickou novinku – vychytávku s celosvětovým přesahem, opravdu a bez nadsázky. Prezentace – technické video

SWR ”bezpečná stupačka” poslední verze z nerezové oceli
SWR ”bezpečná stupačka” poslední verze z nerezové oceli

Během vývoje stupačky jsme spolu s tátou definovali celkem 7 velmi rizikových situací, ke kterým na speedway dráze opakovaně dochází a v nichž hraje pravá plochodrážní stupačka hlavní, případně velmi podstatnou roli. Minimálně ve všech těchto situacích viz. VIDEO , leží hlavní potenciál a přínos “bezpečné stupačky” tj. ve snížení nebezpečí pro jezdce na dráze, pro diváky za barierou a není od věci i výrazné prodloužení životnosti bezpečnostních nafukovacích barier, kdy méně protržení = delší životnost.

 

Osobně si teď ve svém životě procházím pro mne vážně dost náročným, dá se říct zkouškovým obdobím, ale projekt bezpečné stupačky pokračuje správným směrem. Hodně lidí nám fandí, chápou myšlenku z technické stránky i bezpečnostní parametry stupačky a vyjadřují nám velkou podporu. Spousta jezdců, nebo bývalých závodníků z různých stran světa nám posílá sympatie, ocenění a pozitivní zpětnou vazbu. Všem z celého srdce moc díky, funguje to jako silný a navíc povolený doping 😉

 

Tento úvod bylo potřeba zmínit už proto, že všechno se vším souvisí a přehmaty ke kterým při každé cestě zpravidla neúmyslně dochází, jsou prostě lidské a vyhnout se jim všem člověk nedovede.

 

Zpátky k soupisce – SWR stupačku potřebujeme pro zpětnou vazbu a další vývoj testovat při závodech. K tomu mám i své závodnické ambice, do toho řeším kde bydlet, možnost kvalitního tréninku, jak s prací, respektive finanční stránku závodění. Mám naprosto jasno za jakých podmínek má smysl se na dráhu vrátit a za jakých ne. S panem Greplem, férovým člověkem kterého si velice vážím a na jehož výraznou pomoc v minulosti nelze nikdy zapomenout, jsme vícekrát probírali možnosti jaké dnes ve Mšeně jsou. Do toho po zveřejnění článku o testu SWR „bezpečné stupačky“ na Motorkari.cz se mi ozval Milan Mach s tím, jestli, když Mšeno v sezoně 2016 nejede extraligu, se můžeme domluvit na hostování. Jeho zájem mne potěšil, probrali jsme to spolu na férovku a já mu vysvětlil jaké podmínky musím dát do kupy abych mohl v sezoně 2016 na dráhu a že když to neposkládám tak to znamená, že nepojedu. Symbióza Slaný extraliga a Mšeno přebor byla a stále je sice potenciální ale reálnou variantou, ovšem bez zápisu na soupisku neproveditelná a to i v době kdy do skládačky pořád jiné puzzle chybí. Právě tady vznikl ten renonc na mé straně – přestože Mšeno extraligu letos nejede, měl jsem tenhle krok, nejprve probrat se šéfem PD Mšeno a mimo jiné předem vysvětlit, že nemám v plánu ve Mšeně tímto krokem skončit. Byla to chyba a omlouvám se za ni. Žádné postranní úmysly v tom nejsou. Dál to nemá cenu veřejně rozebírat, čisté vysvětlení nedorozumění je věcí mne a pana Grepla, kdy Milan Mach, který s extraligovou nabídkou přišel, je v tom úplně nevinně.

Safety Win Race – aktuálně na facebooku

J&J článek


 

Polská pojistka byla nejlepším dárkem pro Hynka Štichauera na maminčině svatbě

Pardubice – 5. února
Poslední lednovou neděli se přesvědčil, že rčení o pěti minutách před dvanáctou nemusí být jen přeneseným vyjádřením, že se něco událo na poslední chvíli. Telefon se ozval sice v naprosto nevhodný okamžik, nicméně po pár hodinách se mu vyplatilo projít si seznam zmeškaných hovorů. Hynek Štichauer se magazínu speedwayA-Z svěřil, že se jednání o kontraktu v Rawiczi odehrálo rychlostí nadzvukové stíhačky.

 

V saském Jonsdorfu vybojoval Hynek Štichauer svůj první letošní pohár již desátý den letošního roku - na startu série Drift-on-Ice nebude chybět ani přespříští neděli v Drážďanech
V saském Jonsdorfu vybojoval Hynek Štichauer svůj první letošní pohár již desátý den letošního roku – na startu série Drift-on-Ice nebude chybět ani přespříští neděli v Drážďanech

„Darek mi zavolal a zeptal se, jestli za ně nechci jet,“ popisuje Hynek Štichauer okolnosti svého podpisu na smlouvě s Medvídky. „Bylo to až v neděli, jednatřicátýho, za pět minut dvanáct. A to možná doslova. Dopoledne jsem mu to ale nebral, byl jsem za svědka na svatbě, vdávala se mi maminka. Po obědě jsem mu volal zpátky a večer už podepisoval smlouvu.“

Nebylo na výběr, protože uzávěrka soupisek padla zároveň s poslední minutou prvního měsíce letošního roku. Po spojení druhé a první ligy vznikla jediná nižší soutěž k extralize, která však již v současné době má osmnáct kontumačních výsledků, protože kluby chtějí šetřit na dlouhých výjezdech.

„Rawicz bude jezdit doma,“ reaguje Hynek Štichauer. „Jen jeden výjezd bude do Opole. Nejsou to dlouhý cesty. Pro mě je to taková pojistka, když zatím nemám Anglii. Zájem byl z jejich strany a ve sloučený lize bude konkurence.“

8
Hynek Štichauer v akci

Foto: Mirek Horáček