Českobudějovická dráha je hotová

AKTUALIZOVÁNO – FOTO

České Budějovice – 9. února
Stejně jako v Divišově se v současné době pilně pracuje také v Českých Budějovicích. Dráha, na níž příští sobotu po odvolání Stráže pod Ralskem vyvrcholí letošní ledařská sezóna v Čechách, je už vytyčená. A magazín speedwayA-Z zná její parametry.

Ale nechme o ní raději vyprávět Zdeňka Simotu staršího, hlavního strůjce myšlenky na pořádání závodů, díky němuž se do jihočeské metropole vrátil po třech dekádách sport levých zatáček.

„Metr od vnitřního okraje měří 380 metrů,“ řekl Zdeněk Simota magazínu speedwayA-Z. „Šířka je teď 16 metrů na rovinkách a 22 metrů v zatáčkách. Bude se však ještě zmenšovat. Přijdou tam ještě bariéry a mantinel. Teoreticky budeme mít na rovinkách 12 metrů.“

Zatímco v Divišově proběhly už dva ostré tréninky, led na ploše rybníku Kamenný zůstává stále panenský. Nebo alespoň téměř. „Zatím tam jezdil jenom můj kluk,“ svěřil se Zdeněk Simota starší. „Minulej pátek u toho byla televize a rozhlas. Nalítal se tam dost. Na leďáku tam nikdo nepojede, ale Tonda Klatovský se tady cestou do Inzellu byl podívat.“

A nenapadla českobudějovické organizátory, které pro ledařské mistrovství republiky legislativně zaštítil mladoboleslavský klub Rimini, uskutečnit dvoudenní klání? „Petr Moravec mě k tomu přemlouval,“ připustil Zdeněk Simota starší. „Ale to nepřipadá v úvahu. Celá akce je naplánovaná na jeden den a v tomto směru už běží reklamní kampaň. Možná však v neděli uspořádáme jen takovou show, aby se lidé dostali blíž k závodníkům.“

Nakonec se Zdeněk Simota pochlubil svým dalším diplomatickým úspěchem. „Rybník je hnedka u hlavní silnice. Ale podařilo se mi zařídit její uzavírku!“