Kopřivnice – 5. července
Praha. První liga. Minulý čtvrtek. Nevyhrál jen rozjížďku, jejíž devadesátivteřinový limit nestihl. Svitavy. Přebor. Sobota před týdnem. Nebyl vyloučen. Pětkrát vyhrál. Dnes se show Jana Macka konala v sedmém přeborovém díle v Kopřivnici. Na domácí dráze exceloval. Zaskočila jej pouze páska, která v rozjížďce s číslem devět nečekaně vyskočila sama od sebe. Přesto vyhrál repete stylem start – cíl. Stejně jako ostatní jízdy včetně sedmnácté, v jejíž první zatáčce se na něco obořil Matouš Kameník. Jan Macek prostě hodoval a soupeřům házel ze své hostiny jen okousané kosti. Boj o druhé místo nakonec vyzněl ve prospěch Jana Jeníčka, ačkoliv se mu rozbitější dráze po kropení nechtělo v deváté jízdě usilovat o progres z třetí příčky. Matouše Kameníka totiž v závěru kromě kopřivnického suveréna překonal i David Hofman. Přesto jej dvanáct bodů poslalo do rozjezdu o bronz proti Adamu Nejezchlebovi. Jenže pardubickému závodníkovi se na ošidnou dráhu nechtělo znovu, takže na účast rezignoval.

Tropický den ještě nekončí
V pět odpoledne nechtěl tropický den stále odejít do meteorologických dějin. Kopřivničtí vyřešili problém s kropičkou. O osm minut později šikovali závodníky na nástup, tradičně okázalý. V sedlech svých motocyklů jich dorazilo pouze čtrnáct. Dominik Hrbek se omluvil. Miroslav Vítek odstoupil kvůli tréninkovým problémům se spojkou.

O chvilku později se Jan Macek již hnal za trojicí svých prvních bodů. Adam Nejezchleba připouštěl, že stále hledá nejen ideální nastavení, ale také stopu. Přesto za sebou v rozjížďce s číslem jedna nechal Jana Hlačinu i Filipa Hromase.
Adam Nejezchleba líčí rozjížďku s číslem jedna:
„Honza byl rychlejší, mně tam něco chybí. Neměl jsem rychlost na předjetí a nic jsem nevymyslel.“

Druhá jízda byla první, která kopřivnické publikum zvedla na nohy. Dopředu vypálil Jan Jeníček. Ale po výhře prahnul rovněž Matouš Kameník. V úvodním oblouku ale svého pardubického klubového kolegu nepodjel. Nevzdal se, ovšem vedení ukořistil jen na okamžik.
Jan Jeníček byl v cíli první před Matoušem Kameníka. A Radek Bambuch ztratil bod, když v posledním oblouku upadl. David Hofman v úvodním výjezdu zavřel Matěje Frýzu a uhájil vítězství ve třetím jízdě. Čtvrtým vítězem se stal Štěpán Melč. Jeho sólo ve stylu start – cíl dotěrný Karel Průša nenarušil.
Leader je již pouze jeden

Jan Macek své úvodní vítězství naprosto lehce obhájil v rozjížďce s číslem pět. Jan Jeníček vzápětí jakbysmet. Jen to trvalo o poznání déle. Po útoku na Davida Hofmana po startu šesté jízdy upadl Karel Průša. Filip Hromas se nestačil vyhnout. Při kolizi si zlomil levý kotník. Bohužel ze závodu záhy odstoupil rovněž jeho kamarád Josef Dvořák, jenž se po pádu v jedenácté jízdě necítil ve své kůži.
Karel Průša vysvětluje incident z šesté jízdy:
„Dláblo se to. I když jsem páčkoval, nešlo to dolů. Bolí mě rameno a mám odřenej bok.“

Signál časového limitu pro účastníky šesté jízdy zazněl minutu po čtvrt na sedm. Jan Jeníček se hladkým triumfem dostal na stejnou úroveň s Janem Mackem. David Hofman po dvou sériích disponoval pěti body. Stejně jako Adam Nejezchleba a Matouš Kameník.
Divišovský závodník neměl sedmou jízdu složitou. Vedl v ní od startu až do cíle. Blonďák v pardubické vestě si hned vzápětí počínal neméně jednoznačně. A nechal za sebou Matěje Frýzu a Jana Hlačinu. Po úpravě na sebe narazila neporažená dvojice.
Páska zaskočila trojici svých účastníků, když naprosto nečekaně vyskočila ke šmolkově modrému nebi. Náprava se stala dílem okamžiku a Jan Macek si dojel pro třetí vítězství dnešního dne. Ale Jan Jeníček překvapivě zůstal trčet vzadu.

„Nepoved‘ se mi start, bylo to nakropený, nechtělo se mi do toho, jak to bylo mokrý a rozbitý,“ vysvětloval vzápětí ve svém depu. Ztratil dva body, ale sedmičku svého skóre mělo u svého jména po třech výjezdech na ovál více účastníků.
Třeba Matěj Frýza, který v desáté jízdě na oválu potkal pouze Milana Moravce. „Dráha je strašně rozbitá,“ posteskl si. „Je horko. Ve druhém, třetím kole je to na sílu a jednu na jistotu.“
Matouš Kameník zahrál velké sólo v jedenácté jízdě, aby se s jednobodovou ztrátou stal nejbližším sousedem domácího leadera v průběžné klasifikaci.

Adam Nejezchleba se venkem první zatáčky posunul zezadu na druhé místo. A také na sedm bodů v prozatímním součtu. O ně se opíral rovněž David Hofman. Ve dvanácté jízdě jej zaskočil Jan Hlačina, jehož dopředu vynesl rychlý start. Ani on nesršel nadšením směrem k oválu. „Jednu, kudy mě to navede,“ konstatoval a s úsměvem dodal. „Hlavně doleva, to je jistý.“
Rozjezd nebude

Jan Macek si šel za svým cílem. Vítězstvím. Velké sólo ve třinácté jízdě mu jej přiblížilo. Matouš Kameník jeho únik zachytil. Rozjížďka s číslem třináct mu na svůj startovní rošt přihrála jen začínajícího Luboše Hromádku. Vzápětí i o pódium řekl Adam Nejezchleba.
Start jej poslal do vedení. David Hofman zůstal trčet vzadu. Štěpána Melče před sebou podjel až v úvodním oblouku třetího kola. V šestnácté jízdě se na vítěznou trajektorii vrátil Jan Jeníček. Takže Jan Macek dvanáct, Matouš Kameník jedenáct, Adam Nejezchleba a Jen Jeníček po deseti bodech.
Jan Macek popisuje rozjížďku s číslem sedmnáct:
„V prvním výjezdu mi natáhla kolej. Málem jsem se zesral z toho wheelie, ale koleje mě zrychlily.“

Rozjížďka s číslem sedmnáct mohla všechny předpoklady postavit vzhůru nohama. Jan Macek sice nejrychleji odstartoval, jenže Matouš Kameník byl na venku první zatáčky hodně blízko předjetí. Zdánlivě kaskadérský kousek v kolejích výjezdu pořadí nezměnil. Domácí borec se pořádně leknul.
Ovšem když se ve výjezdu z druhého oblouku ohlédl, Matouš Kameník jel o několik délek motocyklu za ním. Málem sám skončil v mantinelu. Proto evidentně ztratil motivaci bojovat na problematické dráze, jelikož od druhého kola jezdil druhý David Hofman.
Vrchol si dával načas. Štěpán Melč v osmnácté jízdě vodil za sebou Radka Bambucha celá dvě kola. V jeho druhé zatáčce domácí závodník vletěl do mantinelu, až jedno nafukovací pole vystřelil ven. Bohužel také propíchl. Plzeňský závodník se až pět minut před osmou při repete obkroužil svá čtyři osamocená kolečka.

Ale pak to šlo ráz na ráz. Jan Jeníček vypálil v devatenácté jízdě dopředu. Třináct bodů mu stačilo na druhé místo. Adam Nejezchleba mu jen sekundoval před zraky Luboše Hromádky, jenž se na začátku druhého kola dostal před Matěje Frýzu. Divišovský borec vyrovnal Matouše Kameníka, jenž ovšem z rozjezdu o třetí místo raději odstoupil.
Hlasy z depa

„Rychlé celkem,“ reagoval Jan Macek na tradiční dotaz magazínu speedwayA-Z, jaké to dnes bylo. „Myslel jsem, že dráha bude tvrdé. Ale bylo to kolejiště a já jsem jel venkem, jak to šlo. Nastavení po posledních dvou závodech jsem neměnil, jelo to. Spokojenost, děla jsem komplet doma a chystám se na další přebor.“
„Dneska to bylo hrozný,“ netajil se Jan Jeníček. „Dráha divočina, bylo to o hubu, váhal jsem s nastavením. Hnul jsem se zapalováním, ať si v hlavě věřím. A mám za to bod.“

„Takový divoký,“ vydechl Adam Nejezchleba hodnocení. „Jsem rád, že jsem se s tím popral. Než jsme přišli, kudy se tady jde, prohrál jsem s Matoušem. Pořád se učím, pak jsme přišli na stopu a zase další bedna.“
„Nemám to zapotřebí,“ vysvětloval Matouš Kameník, proč odmítl rozjezd. „Aby se mi stalo něco s tím ramenem. Zezačátku to šlo, pak se dráha rozsekala, za mě už je nebezpečná. V poslední jízdě mě to nakoplo, šel jsem málem do mantinelu. Vykašlal jsem se na to a usoudil, že nepojedu ani rozjezd.“
„V poslední jízdě se mi poved‘ start,“ říkal David Hofman. „“Držel jsem se za Matoušem. Pojedl jsem ho a hlídal si druhý místo až do cíle. Dráha byla rozbitá, samá díra. Říkal jsem si, že musím, jinak bych toho Kameníka nedal.“

„Dobrý závody,“ bilancoval Karel Průša. „Ale ta dráha byla takovej motokros. A ten pád. Musel jsem to hodit na zadní kolo. Poslední jízdu jsem si spravil chuť. Měli jsme dobrý nastavení a dvě pade jede dobře. A asi i já jsem jel dobře.“

| 1. Jan Macek, Kopřivnice | 3 3 3 3 3 | 15 |
| 2. Jan Jeníček, Pardubice | 3 3 1 3 3 | 13 |
| 3. Adam Nejezchleba, Divišov | 2 3 2 3 2 | 12 |
| 4. Matouš Kameník, Pardubice | 2 3 3 3 1 | 12 |
| 5. David Hofman, Pardubice | 3 2 2 2 2 | 11 |
| 6. Štěpán Melč, Plzeň | 3 0 2 1 3 | 9 |
| 7. Matěj Frýza, Plzeň | 2 2 3 2 0 | 9 |
| 8. Jan Hlačina, Pardubice | 1 1 3 2 2 | 9 |
| 9. Karel Průša, Slaný (250 ccm) | 2 1 1 1 3 | 8 |
| 10. Luboš Hromádka, Pardubice | 1 2 E 2 1 | 6 |
| 11. Milan Moravec, Svitavy | 0 1 2 1 0 | 4 |
| 12. Radek Bambuch, Kopřivnice | F 2 X 0 X | 2 |
| 13. Josef Dvořák, Svitavy | 1 1 F – – | 2 |
| 14. Filip Hromas, Svitavy | 0 F/R – – – | 0 |
| 15. Miroslav Vítek, Kopřivnice | – – – – – | DNR |
Poznámka: z původně přihlášených nepřijel Dominik Hrbek; Miroslav Vítek odstoupil po tréninku kvůli zadřenému motoru; rozjezd o třetí místo se nekonal, protože Matouš Kameník rezignoval na účast v něm

