Jsme první na světě

Liberec – 14. října
Naše parta se blíží k vytouženému cíli. Na ploché dráze v Liberci jste mohli před pár týdny vidět na vlastní oči jezdit elektrické plochodrážní motorky. Testovalo se na domácí dráze, ale hlavně jsme ještě letos měli chuť dostat motocykl E do opravdového závodu. Polský manažer INTERTEAMu Blažej Skrzeszewski pořádal v polském Gniezně závod tamní amatérské série.

 

Věroslav Kollert jel po čtrnácti letech první závody

Liberec požádal o možnost E-Speedway ukázat na dráze v Polsku. Obratem jsme dostali pozvánku, a sice do hlavního závodu ve skupině tři. To nás samozřejmě trochu zaskočilo, protože dráha v Gniezně je o více jak sto metrů delší než liberecká. V neděli jsme však stejně dorazili.

Trochu nervózně jsme  vyložili  motocykly, což ihned začalo vzbuzovat pozornost. Něco takového ještě v Polsku, kde plochá dráha je sport číslo jedna, neviděli. O tréninku, který probíhal ve dvojicích, bylo jasné, že nastavení našich E motorek bude fungovat.

Rychle se zvolila taktika používání elektrického zdroje a jeho dobíjení a začalo se závodit. V prvních dvou jízdách se podařilo dojet vždy na druhém místě. To už diváci byli na naší straně a začali fandit. Po malé kolizi a opakovaném startu se přivezla dvě vítězství. Tak jsme dosáhli toho, co jsme plánovali.

Věroslav Kollert s bratrem Tomášem a otcem Věroslavem a motocyklem E v boxech v Gniezně

E speedway motocykl se mohl poměřit s metylovým. Věroslav Kollert mladší je tak prvním plochodrážním jezdcem na světě, který na elektrice porazil v závodě klasické motocykly. Dosáhl z dvanácti možných bodů deseti po čtrnáctileté pauze, kdy nezávodil, a  ukázal, co nezapomněl. Závodit a bavit diváky.

V průběhu závodu se na našich E motocyklech ještě měli možnost povozit Krzysztof Jablonski, exvicemistr světa juniorů, a jeden z pořadatelů Andrzej  Wnek. Co se dělo dál, nás doslova zaskočilo. V průběhu závodu jsme dostali pozvánku na finále polské extraligy do Leszna.

Zpráva o tom, co přijelo do Polska, a jak si Věrouš vede v závodě, probudila zvědavost. Děkujeme všem, kteří k úspěchu pomohli. Čech z Liberce se tak zapsal do dějin ploché dráhy.

 

Foto: GRS Liberec

Napsat komentář