Patnáctka je konečná stanice

Slaný – 30. října
Závěrečné patnácté dějství projektu Štancl Speedway Academy, které se uskutečnilo v neděli a udělalo tečku za tréninkovými kempy Jířího Štancla. Historicky nejúspěšnější tuzemský plochodrážní jezdec Jiří Štancl ve spolupráci s Autoklubem  Slaný v letošní sezoně rozjel projekt na výchovu a nábor nových plochodrážních talentů, který se na  plné obrátky roztočil 10. dubna a byl ukončen již zmíněným termínem 30. října.

Dráha si tentokrát vyžádala hodně úprav
Dráha si tentokrát vyžádala hodně úprav

Dušičkové počasí nedávalo příliš nadějí, že si mladí jezdci na malém oválu zatrénují. Ale určité úpravy daly možnost, že si deset účastníků, kteří vážili do Slaného cestu, přeci jen mohli převléknout do   kombinéz,natočit své stroje a postupně se seznámit se stavem dráhy.

Trenérské duo Jiří Štancl a Miroslav Rosůlek, jak je zvykem a pravidlem, rozdělili mladé závodníky podle výkonnosti, aby jejich tréninkové jízdy dávaly smysl, a bedlivě sledovali průběh jejich počínání na dráze, která postupně s přibývajícím časem se dostávala do stále lepší kondice.

František Klier a Milan Dobiáš se chystají do akce pod bedlivým dozorem Jaroslava Šůse
František Klier a Milan Dobiáš se chystají do akce pod bedlivým dozorem Jaroslava Šůse

Poslední letošní díl ŠSA  nevynechal Michal Baštecký z pražské Markéty, který společně s Vojtěchem   Zamazalem s domácího AK mají na svých kontech dvanáct účastí a patří mezi nejpilnější návštěvníky těchto tréninkových kempů. Jen o jednu účast méně zaznamenali Adam Nejezchleba z SC Chabařovice s dalším slánským jezdcem Bruno Belanem, kteří v neděli rovněž ve Slaném nechyběli.

Miroslav Rosůlek instruuje Michala Bašteckého
Miroslav Rosůlek instruuje Michala Bašteckého

Poslední letošní možnost využili i talentovaní závodníci Pavel Kuchař z AK Markéta Praha s Milanem Dobiášem z SC Chabařovice. Po kratší pauze se zde prezentoval František Klier z AK Slaný. Desítku účastníků doplnil plzeňský Josef Černý, z Liberce dorazil Tadeáš Růžička a nejmladším účastníkem byl pětiletý Tony Katra z Prahy.

Jiří Štancl v plné práci
Jiří Štancl v plné práci

Po skončení tréninkového procesu čekalo na mladé závodníky závěrečné hodnocení, kde přítomní kromě diplomů a medailí dostali i upomínkové předměty. A posléze ke slovu přišlo malé pohoštění. Po určité době se mladí jezdci se svými rodiči rozjeli do svých domovů s přáním, aby na prahu příští plochodrážní sezony se opět mohli při tomto projektu ve Slaném  scházet a zúčastňovat se tréninkových kempů.

Včichni účastníci posledního kempu pěkně pohromadě
Včichni účastníci posledního kempu pěkně pohromadě

Letošní Štancl Speedway Academy odstartovalo zbrusu nový plochodrážní projekt, který v tuzemských podmínkách zaznamenal premiérovy krok a naznačil, jakým směrem by se měla ubírat výchova mladých adeptů sportu levých zatáček. V průběhu sezony se zde prezentovalo 33 zájemců, z toho jich šest ze zahraničí.

Závěr sezóny se vším všudy
Závěr sezóny se vším všudy

Je pravda, že někteří z nich přišli jednou nebo dvakrát a po zjištění, že tento sport vyžaduje určité specifikum, se více neobjevili. Na druhou stranu zde byla celá řada závodníků, kteří měli vysoké procento docházky.

Jiří Štancl jako hlavní instruktor měl z pozice asistenta k ruce Miroslava Rosůlka, bývalého úspěšného reprezentanta, o technické zabezpečení se starali Václav Buřič a Zdeněk Brabec, zdravotní dozor na všech kempech  zabezpečila Kateřina Zamazalová, která naštěstí nemusela řešit sebemenší zdravotní problém žádného účastníka.

Pamětní medaile pro účastníky
Pamětní medaile pro účastníky

Antonín Vilde z pozice vedoucího projektu tak mohl být prakticky po všech stránkách spokojen, byť se samozřejmě určité menší problémy vyskytly.  Poděkování za zdárný průběh patří firmě Shupa, která se na tomto projektu významně podílela a pánové Jiří Benda  a Jaroslav Šůs byli pravidelnými návštěvníky jednotlivých kempů. Dále se o podporu zasloužily společnost TOI-TOI,  Castrol, REPRO, Autoplachty Duda a nemalou měrou město Slaný.

Foto: Václav Buřič