Svítkovské depo se bude prohýbat náporem motocyklů

Pardubice – 7. června
Byla neděle 9. června roku 1946 a Pardubice po dlouhatánských osmi letech opět dýchaly plochodrážním rytmem. Svítkovský areál byl ještě pár let v nedohlednu a Zlatá přilba Československa se měla na dostihové závodiště vrátit až v babím létě napřesrok. Městský stadión se ovšem stal svědkem prvního Memoriálu Františka Hladěny. Po sedmdesáti letech a dvou dnech od chvíle, kdy se Hugo Rosák prohnal cílem finále prakticky nachlup přesně s Janem Lucákem, se ve Svítkově pojede další závod na uctění památky zakladatele Zlaté přilby a Memoriálu Jiřího Krystiána Lobkowicze a hrdiny druhoválečného odboje.

 

Dlouhodrážní ELVS pojede v Pardubicích už počtvrté
Dlouhodrážní ELVS pojede v Pardubicích už počtvrté

Pardubice zachytily před čtyřmi lety tendenci FIM dostat dlouhou dráhu na klasické stadióny, které se pyšní většími rozměry. Ukázaly long track divákům v rámci vloženého závodu při Zlaté stuze. Zatímco iniciativa mezinárodní motocyklové federace kulminovala jediným finálovým podnikem světového šampionátu v Rzeszowě, v Pardubicích našli svůj druhý český azyl veteráni.

Jan Boháč bude jediným českým zástupcem v poli ELVS
Jan Boháč bude jediným českým zástupcem v poli ELVS

Karel Kadlec, duchovní otec myšlenky, aby seriál ELVS našel vedle Mariánských Lázní svůj druhý domov právě na východočeském ovále, poprvé pomáhal organizovat veteránský podnik roku 2013. To byl signál pro pardubického nadšence a veteránistu Jiřího Šmídu k obnovení tradice Hladěnova memoriálu.

Flat track doplní program motocyklového odpoledne
Flat track doplní program motocyklového odpoledne

V sobotu se dlouhodrážní veteráni objeví ve Svítkově již počtvrté. Tradičně je doprovodí flat track svým mistrovským podnikem, takže se depo doslova prohne pod náporem motocyklů. Pořadatele čeká nápor neskutečného počtu rozjížděk, nicméně oni každoročně prokazují svou kvalitu při svém super víkendu.

Od deseti hodin se bude trénovat, úderem jedné vykročí špalír závodníků na nástup a o další půlhodinu později vypukne závod. Obě plochodrážní kategorie čeká devět rozjížděk základního rozpisu a trojice finále. Protože Karel Kadlec se stále zotavuje po operaci zraněné nohy, budeme mít v sedmatřicetičleném startovním poli jediného zástupce Jana Boháče.

Kdo byl František Hladěna

Startovní listina:

dvouventily:
9 Geoff Urben, GB
2 Franz Greisel, D
6 Alfred Pflugl, D
24 Johan Last, NL
21 Gerd Mauer, D
23 Uwe Wick, D
22 Bernd Schoop, D
16 Manfred Giertz, D
1 Kevin Teager, GB
7 Hartmut Ernst, D
12 Wolfgang Starr, D
10 Bill Haynes, GB
5 John Wheatley, GB
20 Andreas Blache, D
13 Wolfgang Barth, D
14 Brad Davies, GB
11 Roy Gomm, GB
4 Rainer Borchers, D
18 Andreas Büschke, D – náhradník
čtyřventily:
30 Martin Cazemier, NL
26 Francesco Barbetta, I (ACCR)
2 Ulrich Büschke, D
18 Jan Boháč, CZ
25 Luit Groenewoud, NL
16 Roel Geersing, NL
4 Arne Andersen, DK
6 Grame Brown, GB
22 Benn Korvemaker, NL
1 Bob Dolman, NL
23 Mick Morton, GB
24 Nathan Morton, GB
17 Steen Larsen, DK
8 Bart Uil, NL
19 Rainer Arndt, D
9 Rodney McDonald, AUS
11 John Hartley, GB
15 Paul Morffey, GB

Plakát 11_6

Foto: Jan Kobzáň