Adam Bubba Bednář dominoval dramatické podívané

Praha – 28. srpna
Hodiny se dostaly k půl osmé. Bylo rozhodnuto. A zároveň nebylo. Adam Bubba Bednář se vrátil do depa se svým pátým triumfem. Jako vítěz závodu a mistr republiky do jednadvaceti i devatenácti let. S otestovaným setupem a otazníky, co se svými starty na tvrdých tratích. Drama rozhodně nekončilo. A než se spustil velký liják, gradovalo. Druhé místo si pojistil Adam Nejezchleba. Třetí získal Bruno Belan, který ortézu z bolavého ramene sundal těsně před tím, než si oblékl svou modrou kombinézu. V rozjezdu porazil Matouše Kameníka. Martýrium slánského borce pokračovalo. Musel na ovál ještě jednou. Navzdory bolestem nedal Jaroslavu Vaníčkovi ani centimetr zadarmo. Pražan si mohl být bronzem v závěrečné klasifikaci teprve ve chvíli, kdy projel pod šachovnicovou vlajkou v rukou Filipa Hájka. Jan Jeníček neměl perfektní vstup do mítinku. Udržel však chladnou hlavu a v závěru i post vicemistra. Prsty v jeho stříbru měl i David Hofman, protože ve čtrnácté jízdě zvítězil před Jaroslavem Vaníčkem.

Adam Nejezchleba, Adam Bubba Bednář a Bruno Belan na pódiu | foto Karel Herman

Tři neporažení vedou závod

Adam Bubba Bednář (bílá) vítězil od začátku – snímek z první jízdy jej zachycuje před Matoušem Kameníkem (červená) a Janem Hlačinou (žlutá) | foto Karel Herman

Půl šesté. Začal trénink. A s ním spadly první dešťové kapky. Naštěstí ojedinělé. Prozatím. Vítr zůstal. Shodil bannery na cílové rovince, což si vynutilo přerušení rozjížďky s číslem jedna, než vlastně stačila odstartovat. Nic takového se snad ještě v české plochodrážní historii nestalo. Prostě vždycky je někdy poprvé. Poslední kolo české juniorky taková patálie ohrozit nemohla.

Adam Bubba Bednář si rychle sjednal respekt nejen od Matouše Kameníka. Tři body se od něho vlastně čekaly, kdežto Petr Kvěch svým triumfem ve druhé jízdě zaskočil nejen Štěpána Melče. Vzápětí se mezi vítěze zapsal rovněž Adam Nejezchleba. Ale rozjížďka s číslem čtyři… To bylo drama.


Petr Kvěch komentuje své vítězství ve druhé jízdě:

„Připravoval jsem se, normálně nekoukám, s kým jedu, ale teď jo. A říkám si, to musím mít tři body.“


Petr Kvěch (žlutá) pádí pro triumf před zraky Štěpána Melče (modrá) a Luboše Hromádky (žlutá) | foto Karel Herman

Hlavně pro Jaroslava Vaníčka. Roztlačoval motocykl od vrat depa až do půlky cílové rovinky. Chytil, ale opět zhasl. Pražan se otočil, pak motor zabublal a on mohl k pásce. Sotva se zvedla, vedl Jan Jeníček. Jaroslav Vaníček se nedostal před něho dopředu v první zatáčce.

Ve druhém výjezdu se ale ujal vedení Bruno Belan, byť jeho vykloubenému rameni lékaři ordinovali klid. Pardubičan za jeho zády chyboval, což odskákal ztrátou dvou bodů, pro něž se ochotně natáhnul právě Jaroslav Vaníček. Jan Jeníček aspoň v posledním výjezdu odrazil Matěje Frýzu.

Bod se hodil, byť Pardubičan dnes neměl rozhodně ideální horoskop. Vítězství se dočkal až v závěru, kdy už karty pro stupně vítězů byly rozdané. Pódium celkového pořadí se ale ještě řešilo. Leče nepředbíhejme.

Mela ve čtvrté jízdě: Jan Jeníček (modrá) vzdoruje Brunovi Belanovi (bílá), Jaroslavu Vaníčkovi (žlutá) a Matěji Frýzovi (červená) | foto Karel Herman

V rozjížďce s číslem šest byl Adam Nejezchleba rychlejší než Jan Jeníček. S šesti body se stal leaderem závodu. Jeho skóre vzápětí srovnal Adam Bubba Bednář. Pražan si šel za triumfem naprosto jednoznačně. Třetím neporaženým se stal Bruno Belan. Jako střela pronikl do vedení v osmé jízdě. Jan Hlačina se pral o druhé místo, ale na cílové rovince o pár centimetrů zaostal za Petrem Kvěchem.

 

 

Rozjezd vede k rozjezdu

Rovnováhu na čele zvrátila rozjížďka s číslem devět. Na jejím startu odstoupil Radek Bambuch, jemuž praskla příruba od karburátoru. Odstavil rychle svůj motocykl, zatímco Matouš Kameník se usadil na čele před Brunem Belanem. Oba zbývající neporažení dali na šňůru svých skóre další trojku.

Jaroslav Vaníček (červená) má za sebou Matouše Kameníka (modrá) a Filipa Kasana (žlutá) | foto Karel Herman

Adam Bubba Bednář kraloval jedenácté jízdě před zraky Jana Jeníčka. Start rozjížďky s číslem dvanáct měl nejlepší Jaroslav Vaníček. Ale Adam Nejezchleba se prosadil po vnějšku úvodní zatáčky. Než nastala úprava, dostali se ke slovu oba náhradníci ve vložené jízdě se svými dvěstěpadesátkami.

Karel Průša byl na metě dříve než Petr Marek. Dvě minuty před sedmou se rozsvítily reflektory a drama pokračovalo. Jan Jeníček konečně našel sám sebe. Páska letěla nahoru a on dopředu. Matouš Kameník už neměl šanci jej dostihnout.


David Hofman popisuje své vítězství ve čtrnácté jízdě:

„Z červený jsem krásně odstartoval. Z nájezdu jsem tam byl a udržel se.“


Luboš Hromádka (červená) má před očima vyhrocený duel Matouše Kameníka (bílá) a Bruna Belana (modrá) | foto Karel Herman

Vzápětí vstoupil do hlavního děje David Hofman. Rychle se dostal dopředu, držel se vnitřní čáry. A útočící Jaroslav Vaníček neměl šanci se dostat vpřed. Vidina medaile se začala rozplývat. Jenže ani jeho stěžejní konkurent Bruno Belan neměl na růžích ustláno. Pro patnáctou jízdu vyfasoval za soupeře oba neporažené.

Marián Jirout se zapletl s páskou a v restartu byl zastoupen náhradníkem Petrem Markem. Adam Bubba Bednář vévodil. Adam Nejezchleba si pohlídal slánského závodníka. Foukal vítr, obloha se kabonila. Před půl osmou se skutečně rozpršelo, ale naštěstí nijak dramaticky. V poslední sérii se rozhodovalo o stupních vítězů nejen pro dnešek, nýbrž i v celém seriálu.

Adam Nejezchleba (bílá) se dere do edení mezi Štěpánem Melčem (žlutá) a Jaroslavem Vaníčkem (červená) | foto Karel Herman

Matouš Kameník zmobilizoval své síly. V sedmnácté jízdě porazil Adama Nejezchlebu. Dostal se na dvanáct bodů, jím poražený měl třináct. Bruno Belan si řekl o rozjezd o třetí příčku s Matoušem Kameníkem, když kraloval rozjížďce s číslem osmnáct.

V půl osmé Adam Bubba Bednář obhájil loňský primát v jednadvacítkách a potažmo devatenáctkách. S patnácti body vyhrál i závod, přičemž zabouchl vrata k pódiu pro Jaroslava Vaníčka. Závěrečná trojka byla klíčová pro Jana Jeníčka. Při bodové rovnosti mu zachránila páté místo. A celkové stříbro. S bronzem bylo všechno zamotanější.

Vedlo k němu třetí místo v dnešním závodě. Částečně. Jaroslav Vaníček o něho musel jet dodatkovou jízdu. S vítězem rozjezdu o třetí místo v dnešním závodě. Matouš Kameník lépe odstartoval, avšak Bruno Belan jej objel v první zatáčce. Pardubický závodník skončil celkově čtvrtý. Slaňáka již v depu očekával kluk jeho sestry Toničky. Kdo s koho v duelu o bronz.

Adam Bubba Bednář (modrá) poráží v přímém souboji dva největší konkurenty Adama Nejezchlebu (bílá) a Bruna Belana (červená) | foto Karel Herman

Závěr šampionátu jako z románů. „Nabral jsem to do materiálu, ale už ve druhém kole mě rameno hrozně bolelo,“ líčil později Bruno Belan. Jaroslav Vaníček vedl od startu. Slánský borec po něm šel. Intenzita jeho útoků se zvyšovala s ubývajícím počtem kol do cíle. Bruno Belan měl předjetí mnohdy na dosah. Ještě v posledním oblouku se tlačil spodem dopředu. Ale Jaroslav Vaníček svou převahu udržel. Bronzová medaile skončila v jeho portfoliu.

 

Hlasy z depa

Adam Bubba Bednář bral oba české juniorské tituly | foto Karel Herman

„Fajn, zkoušeli jsme motor na Vojens,“ vyprávěl Adam Bubba Bednář. „Něco jsem zkoušel se spojkou, musím to ještě zanalyzovat. Starty nebyly povedený, jak jsem si představoval. Učím se startovat na tvrdým. Naštěstí se jeden závod škrtá, u mě to byl Slaný, jsem rád, že se mi ve zbylých čtyřech závodech podařilo vyhrát s kompletem. Je to závod jako závod, jsem rád, že sedím na motorce, baví mě to, užívám si jízdu. Titul je pohlazení. Chci poděkovat všem v depu, rodině Kurzových a Černých.“

„Dneska úžasný,“ pochvaloval si Adam Nejezchleba. „Dráha skvěle připraven, sprchlo, ale vůbec jí to nevadilo. Nedařily se mi starty, ale v první zatáčce jsem to vždycky vymyslel. Jen s Matoušem se nic vymyslet nedalo, po úpravě tam byla voda.“

„Závody dobrý,“ líčil Bruno Belan. „Asi nikdo ode mě nečekal takový výsledky, když doktor řek‘, že se letos nesvezu. Bohužel jedna jízdě se nepovedla. Jel jsem s obouma Adamama a ukázal, že na mám. Chtěl bych vědět, kdo by to s vykloubeným ramenem dal.“

Matouš Kameník těsně přišel o medaili | foto Karel Herman

„Co na to říct?“ meditoval Matouš Kameník nad otázkou magazínu speedwayA-Z, jaké to dnes bylo. „Příště to bude lepší. Škoda rozjezdu, špatný starty dneska tady…“

„Dneska začátek hrozný,“ svěřoval se Jan Jeníček. „Prostě nevím, nebyl jsem to já. Motorka jela dobře, udělali jsme menší změny. Ale ta první jízda to bylo mnou. Pak to nebylo tak hrozný. Jako dobrý, chtěl jsem po prvních dvou jízdách zachovat klidnou hlavu. A dobrý.“

„Za mě super,“ bilancoval Jaroslav Vaníček. „Začátek závodu byl podle představ. Pak se mi to nepovedlo. S Davidem Hofmanem jsem pokazil start. Ale naštěstí se to povedlo do rozjezdu o celkovej bronz. A tam se poved‘ start, s Brunem to fakt bylo natěsno.  Byl to krásný výkon od nás obou. A budu se těšit na Evropu do Plzně, snad si odvezeme medaili.“

Jan Hlačina (bílá) se žene za vítězstvím před Matějem Frýzou (žlutá), Filipem Kasanem (červená) a Lubšeom Hromádkou (modrá) | foto Karel Herman

„První jízdy jsem nedokázal dopasovat motorku do dráhy,“ uvažoval Jan Hlačina. „Pak jsme se trefili a bylo to dobrý v rámci možností. Na čtvrtou jízdu jsme překopali převody a jelo to. Dneska se mi nedařily starty, vždycky jsem tam na nich zůstal.“

„Musím poděkovat Pepovi Francovi, jako mechanik mi hodně pomoh‘,“ nešetřil Petr Kvěch vděkem. „Má větší praxi než brácha (smích). Musím taky poděkovat za možnost se tady svézt. Po první jízdě to už šlo dolů. Nebyly to špatný závody, naštvala mě akorát poslední jízda. Měl jsem nulu. Neříkám, že motorka jela, jak jsem chtěl já, je to moje motorka a ta jede vždycky dobře.“

David Hofman (červená) si poradil s Jaroslavem Vaníčkem (modrá) | foto Karel Herman

„Nic moc dneska,“ sypal si David Hofman popel na hlavu. „Zezačátku jsem se trápil, ani jsem ty první jízdy neodstartoval. Jak se to doladilo, bylo to lepší.“

Matouš Kameník (červená) se ujímá vedení před Matějem Frýzou (bílá) a Adamem Nejezchlebou (žlutá) | foto Karel Herman
Matouš Kameník (červená) se ujímá vedení před Matějem Frýzou (bílá) a Adamem Nejezchlebou (žlutá) | foto Karel Herman
1. Adam Bubba Bednář, Praha 3 3 3 3 3 15
2. Adam Nejezchleba, Divišov 3 3 3 2 2 13
3. Bruno Belan, Slaný 3 3 2 1 3 12+3
4. Matouš Kameník, Pardubice 2 2 3 2 3 12+2
5. Jan Jeníček, Pardubice 1 2 2 3 3 11
6. Jaroslav Vaníček, Praha 2 3 2 2 2 11
7. Matěj Frýza, Plzeň 0 2 3 2 1 8
8. Jan Hlačina, Pardubice 1 1 0 3 2 7 (los)
9. Petr Kvěch, Divišov 3 2 1 1 0 (los)
10. David Hofman, Pardubice 0 1 2 3 1 (los)
11. Štěpán Melč, Plzeň 2 1 1 1 2 7
12. Filip Kasan, SK – Žarnovica 2 0 0 1 0 3
13. Luboš Hromádka, Pardubice 1 0 1 0 1 3
14. Dominik Hrbek, Pardubice 1 0 1 0 0 2
15. Radek Bambuch, Kopřivnice 0 0 – 0 1 1
16. Marián Jirout, Pardubice 0 1 X T 0 1
17. Petr Marek, Praha (250 ccm) (res) 0 0
18. Karel Průša, Slaný (250 ccm) (res) DNR

Vložená jízda náhradníků 250 ccm:

1. Karel Průša (Slaný), 2. Petr Marek (Praha)
Celkové pořadí šampionátu: zleva Jan Jeníček, Adam Bubba Bednář a Jaroslav Vaníček | foto Karel Herman

Konečné pořadí seriálu:

U21: U19: SLA BŘE PCE PLZ PHA TOT
12.4. 21.6. 6.8. 13.8. 28.8.
1. 1. Adam Bubba Bednář, Praha (14) 20 20 20 20 80(94)
2. 2. Jan Jeníček, Pardubice (8) 14 18 18 12 62 (70)
3. 3. Jaroslav Vaníček, Praha 20 11 (8) 16 11 58+3 (66)
4. 4. Bruno Belan, Slaný 12 16 14 (11) 16 58+2 (69)
5. 5. Matouš Kameník, Pardubice 18 12 12 (12) 14 56 (68)
6. 6. Adam Nejezchleba, Divišov 9 10 16 (8) 18 53 (61)
7. 7. Matěj Frýza, Plzeň 16 (8) 10 9 10 45 (53)
8. 8. David Hofman, Pardubice (6) 9 11 7 7 34 (40)
9. 9. Jan Hlačina, Pardubice 7 7 10 9 33
NC NC Zoltan Lovas, H 18 14 32
10. 10. Petr Kvěch, Divišov (2) 2 6 6 8 24 (22)
11. 11. Štěpán Melč, Plzeň o 9 4 6 19
NC NC Filip Kasan, SK – Žarnovica 4 6 4 (1) 5 19 (20)
12. 12. Dominik Hrbek, Pardubice 3 7 5 (2) 3 18 (20)
13. Radek Bambuch, Kopřivnice (1) 5 3 5 2 18 (16)
14 13. Luboš Hromádka, Pardubice o 4 1 3 4 12
NC NC Tilen Bračko, SLO 11 11
15. 14. Petr Marek, Praha (250 ccm) 10 0 10
16. 15. Karel Průša, Slaný (250 ccm) 5 3 DNR 8
17. 16. Marián Jirout, Pardubice 2 1 3
XXX Sebastian Kössler, A

 

David Hofman (červená) vstupuje do hry o medaile, když vodí Jaroslava Vaníčka (modrá) | foto Karel Herman

Jakub Hejkal vítězstvím upevnil pozici leadera

Praha – 28. srpna
Pokud se týká jezdeckých chyb a chybiček, neměl svědomí čisté žádný z kolibříků. Až na Jakuba Hejkala. V šestém díle českého šampionátu na malé Markétě nejprve vyhrál všechny rozjížďky základního rozpisu. Vybral si červenou dráhu a vyhrál i finále A. V něm ale neměl jednoduché postavení. Po triumfu totiž neprahnul pouze sám. Diváci viděli dramatické okamžiky. Nejprve ale upadl Matěj Tůma. V repete také Jaroslav Bartek, jehož sanitka vezla do nemocnice na rentgen ruky.

Kolibříci při vyhlášení: vpředu zleva Šimon Kníže, Denes Tercsefalyi, Matyáš Liška, Dominik Suchánek a Roman Štola. nahoře chybí Jaroslav Bartek, Jakub Hejkal a Matěj Tůma | foto Karel Herman

Když se nedaří

Jakub Hejkal (bílá) vede před Matějem Tůmou (červená) | foto Karel Herman

V tréninku upadl Matěj Tůma. Před dvěma týdny si v Plzni vykloubil ramenní kloub a natáhl šlachy v předloktí. Byl hodně potlučený, přesto neodolal vyzkoušet si 500R.  V úterý byl na Markétě. Pravda rameni to nepřidalo, ale chuť do závodu to pražskému kolibříkovi rozhodně nesebralo. Naproti tomu Štěpánka Nyklová trénovala včera s elektrickým strojem v Liberci. Nyní ale celý tým THK marně přemítal, v čem jsou zamotané volty, ampéry a ohmy. Šestý podnik českého šampionátu na malých drahách se v Praze musel obejít bez nich.

Smolařů bylo víc. Denes Tarcsafalvi si v první jízdě neotevřel přívod paliva. A úvodním vítězem se stal Jaroslav Bartek. Vzápětí jej napodobil Roman Štola. Z triumfů stylem start – cíl vybočil v rozjížďce s číslem tři Matěj Tůma. Dostal se dopředu před Jakuba Hejkala.

Úvodní pád zkomplikoval Jaroslavu Bartekovi život | foto Karel Herman

Ve druhém kole ale ve druhé zatáčce do depa upadl. Vrátil se do sedla, ale zpomalil a leader aktuální klasifikace jej předčil o kolo. Favorité dnes měli problémy i nadále. Ve čtvrté jízdě upadl Jaroslav Bartek hned v první zatáčce. K velkému štěstí Matyáše Lišky. Jakub Hejkal totiž mohl v závěru brzdit, aby pardubického začátečníka nepředjel o celý okruh.

 

Kvalifikační řešení až v závěru základní části

Jaroslav Bartek (bílá) se brání útoku Matěje Tůmy (modrá) | foto Karel Herman

Vstříc finále A mířil bez problémů Jakub Hejkal. K dvojici úvodních vítězů přidal další v rozjížďce s číslem devět. Denes Tarcsafalvi mu život poněkud usnadnil. Dobře odstartoval, ale v první zatáčce vyjel moc ven do výjezdu. A Slaňák jej podjel.

K áčku vykročil rovněž Matěj Tůma. Start do šesté jízdy by si rozhodně za rámeček nedal. Vnitřkem druhé zatáčky poskočil ze třetího místa přes Romana Štolu a Denese Tarcsafalviho rovnou do čela.

Jakub Hejkal vs. Denes Tarcsafalvi (červená) | foto Karel Herman

Po startu byl vpředu Jaroslav Bartek. Matěj Tůma se dral do čela spodní stranou úvodní zatáčky. Neuspěl. Pokračoval přesto po lajně po celé protilehlé rovince a v dalším nájezdu říkalo vedení pane jemu.

Jaroslav Bartek využil poslední šanci stát na pódiu. V rozjížďce s číslem deset odvedl Šimona Knížete. Základní část skončil s osmi body. Vzápětí Matěj Tůma za sebou nechal oba pardubické benjamínky. A měl u svého jména devítku. Drama došlo svého rozuzlení ve dvanácté jízdě.

Roman Štola (červená) vede finále B před Dominikem Suchánkem (modrá) a Matyášem Liškou (bílá) | foto Karel Herman

Jakub Hejkal ani tentokrát nezaváhal. A skončil neporažený s dvanácti body. Roman Štola potřeboval dva body. Útočil na Denese Tarcsafalviho. Ale marně. Nakonec ještě upadl. Bod si nenechal ujít. Celkem jich měl osm. Jako Dominik Suchánek. I Jaroslav Bartek, jehož do finále A dostala jedna trojka navíc.

 

Nedokončené finále

Dravý Denes Tarcsafalvi si rozhodně zasloužil víc než finále C. S mladičkým Šimonem Knížetem si snadno poradil. Béčku kraloval Roman Štola. Dominik Suchánek vyjel v první zatáčce daleko. Matyáš Liška šel spodní stranou, ale jeho klubový kolega byl stejně rychlejší.

Jaroslav Bartek (bílá) a Jakub Hejkal (červená) bojují o čele v opakovaném áčku | foto Karel Herman

Konečně finále A. Jakub Hejkal své právo první volby využil, aby sáhl pro červený povlak. Vyrazil do čela. Matěj Tůma okamžitě udeřil. Vnějškem první zatáčky. Ne. Spodní stranou druhé. Rovněž ne. Ani náznak kapitulace.

Jakub Hejkal neměl stále vyhráno. Avšak Matěj Tůma se ve druhém kole přetočil ve výjezdu na cílovou rovinku. Jaroslav Bartek už neměl šanci na vyhnutí. Ke slovu musela přijít červená vlajka. A záhy po ní i černá. Pro Matěje Tůmu.

I na podruhé byl vpředu Jakub Hejkal. Jaroslav Bartek se ve výjezdu dostal venkem dopředu, nicméně Slaňák po spodu kontroval. Na začátku druhého okruhu to Pražana narovnalo rovnou do mantinelu. Jeho motocykl skončil opřený o bariéru předním kolem dolů. Závodník samotný na vyšetření v nemocnici.

Pád Matěje Tůmy (modrá) přivodil horké chvilky také Jaroslavu Bartekovi (bílá) | foto Karel Herman
Pád Matěje Tůmy (modrá) přivodil horké chvilky také Jaroslavu Bartekovi (bílá) | foto Karel Herman
TOT C B A
1. Jakub Hejkal, Slaný 3 3 3 3 12 1.
2. Jaroslav Bartek, Praha 3 F 2 3 11 F
3. Matěj Tůma, Praha ex 3 3 3 9 X
4. Roman Štola, Mariánské Lázně 3 1 3 1 8 1.
5. Dominik Suchánek, Pardubice 2 3 2 1 8 2.
6. Matyáš Liška, Pardubice 2 2 1 2 7 3.
7. Denes Tarcsafalyi, H E 2 2 2 6 1.
8. Šimon Kníže, Chabařovice 1 2 1 2 6 2.
NC Štěpánka Nyklová, Slaný (E) – – – – DNR

Poznámka: Štěpánka Nyklová nenastoupila ani do tréninku, ani k závodu vzhledem k technickým problémům; Matěj Tůma ve třetí jízdě po pádu předjet o kolo

Jakub Hejkal (bílá) vodí Denese Tarcsafalyiho (modrá) | foto Karel Herman

Průběžné pořadí seriálu:

PHA SLA CHA PLZ DIV PHA TOT
29.3. 12.4. 10.5. 13.8. 16.8. 28.8.
1. Jakub Hejkal, Slaný 18 16 18 18 18 20 108
2. Jaroslav Bartek, Praha 20 14 12 14 16 18 94
3. Matěj Tůma, Slaný/Praha 8 20 20 20 16 84
4. Roman Štola, Mariánské Lázně 14 12 14 12 14 14 80
5. Dominik Suchánek, Pardubice 10 9 11 10 11 12 63
6. Šimon Kníže 11 11 10 8 10 9 59
7. Štěpánka Nyklová, Slaný 16 18 16 (NC) 50
8. Matyáš Liška, Pardubice 9 12 11 32
NC Denes Tarcsafalyi, H 11 10 21
NC Marek Ziman, SK – Žarnovica o 20 20
9. Vít Kubal, Plzeň 16 16
NC Anton Keller, D 12 12
NC Domen Gračner, SLO 10 10

Poznámka: klasifikováni jsou držitelé licencí AČR startující na motocyklech se spalovacím motorem; bodový klíč za umístění v závodech 20 – 18 – 16 – 14 – 12 – 11 – 10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 -4 – 3 – 2 – 1; jeden nejhorší výsledek se škrtá o = omluven ze závodu; Matěj Tůma od 1. května je závodníkem AK Markéta Praha; od srpnové Prahy Štěpánka Nyklová startovala s elektrickým motocyklem

Matěj Tůma (bílá) podniká útok na Romana Štolu (modrá) a Denese Tarcsafalyiho (červená) | foto Karel Herman

Patnáctinásobný mistr světa byl na patnáctém ročníku Holíčského zámockého okruhu

Holíč – 16. srpna
V Holíči na Slovensku se konala veliká sláva. Jel se tu patnáctý ročník závodu silničních motocyklů, který zde od začátku pořádá československá legenda, desetinásobný mistr Československa na okruzích Petr Baláž spolu s městem Holíč. Vše se odehrává vedle krásného zámku, kde je zároveň umístěné depo a kde se po každý rok konají také pivní slavnosti.

 

Giacomo Agostini a Peter Baláž při kole legend moderované Miloslavem Čmejlou | foto laskavostí Miloslava Čmejly

Když jsem v roce 2008 moderoval podobný závod v Kyjově, přišel za mnou po závodě Petr Baláž a nabídl mi moderovat závody v Holíči. Od té doby hlásím závody každý rok. Asi v roce 2014, se ke mně přidal skvělý komentátor, skvělý spisovatel, hudebník a hlavně vynikající kamarád Richard Karnok.

Okamžitě jsme si padli do oka. Společné moderování při dodržení vzájemného respektu je pro nás oba vždy obrovským zážitkem, na který se vždy oba velice těšíme. Petr Baláž má vynikající kontakty na celém světě, a vždy pozve do Holíče někoho ze známých legend. V loňském roce to třeba byli mistři světa Mraco Melandri a Carlos Lavado a také Dario Marchetti. Letos, a to podruhé, přijel patnáctinásobný mistr světa a vítěz 122 velkých cen Ital Giacomo Agostini.

Miloslav Čmejla přebírá ocenění | foto laskavostí Miloslava Čmejůy

O jeho přítomnost byl obrovský zájem a autogramiáda nebrala konce. Zážitkem pro mě byl rozhovor s ním přímo na startu před jízdou kolo slávy. Závody v Holíči se jezdí jako závody pravidelnosti. Měřené jízdy se sčítají, a kdo má nejvíce shodné časy, ten vítězí.

V hojném počtu se zúčastňuji i ženy a jsou často i na stupních vítězů. Velkým zážitkem a zároveň obrovskou ctí pro mne byla chvíle, kdy mi před vyhlášením výsledků předal president Slovenského autoklubu pan Lazár a legenda Peter Baláž broušenou plaketu za dlouholetou spolupráci a propagaci motoristického sportu na Slovensku i  v Čechách.

Souboje sajdkárů jsou velice atraktivní | foto J. Novák

Je to krásný pocit, když víte, že si vaši dlouholeté práce v motorismu někdo váží. Využil jsem možnosti při moderování i k pozvání na akce konané v Čechách, například na Zlatou přilbu do Pardubic a na Tomíčkův memoriál do Prahy. Dovolil jsem si i slovenské diváky pozdravovat od diváků z České republiky, za což mi bylo poděkováno potleskem. Jsem za takovou spolupráci rád, a moc se těším na Slovensko příště.