Divišov viděl po desítkách let opět českou sajdkárovou posádku v akci

Divišov – 16. srpna
Čekali, čekali, až se dočkali. Svezli se už o tréninku. Pak chtěli ukázat své umění také před zraky diváků, kteří do Divišova dorazili na vrchol letošního přeboru. Pády komplikovaly život pořadatelské party. David Lizák a Milan Rozkydal se nakonec dočkali. Jejich sajdkára se rozjela po ovále. První česká posádka od padesátých let!

Milan Rozkydal a David Lizák předvedli plochodrážní sidecar v Divišově | foto Karel Herman
Plochodrážní sajdkára se dobře ovládá, ale má svoje vrtochy | foto Karel Herman

„Máme jednoho řidiče a dva spolujezdce,“ vypráví David Lizák. „Řidič jsem já, spolujezdci jsou Milan Rozkydal a Lukáš Hromádka. Ten by se se svou figurou za řidítka neposkládal. Navíc jezdí dlouhou dráhu a jeho závody se jedou ve stejnou dobu jako sajdy. Lukáš má ambice jet mistrovství Evropy příští rok, ale to bychom se letos museli několika volných evropských závodů, což nevím, jestli se stihne. Mně by stačilo jet příští rok. Dva, tři závody a tím to hasne. Na mistrovství Evropy by ta naše sajda ještě asi nestačila.“

A jak se vlastně stroj, který se převažuje na levou stranu, i když stojí, ovládá? „Řidiči se jede dobře,“ líčí muž, který do české plochodrážní historie prozatím vstoupil jako ledař. „Spolujezdec se nadře. Sajdkára se dost podobná autu. Tři kola jsou tři kola, je to jednodušší než motorka.“

David Lizák a Milan Rozkydal v akci | foto Karel Herman

Nic ovšem není ideálně dokonalé. „Rádo to jede rychle,“ usmívá se David Lizák. „Podle chytrejch hodinek Milana tady v Divišově najíždíme do zatáčky v devadesáti šesti kilometrech za hodinu. Sajda se taky ráda točí. Může se stát pád, když se roztočí jako káča.“

Sotva se objevil Jaroslav Petrák, David Lizák okamžitě domlouval možnost testu na větší dráze, což pochopitelně limitují přípravy na velký víkend se Zlatou přilbou. „Když je dráha delší a dojdou ti rozety, dáváš větší kola do motorky,“ svěřuje se. „Normálně jsou devatenáctky, tak je vyměníš za dvaadvacítky.“

Souhra posádky musí být dokonalá | foto Karel Herman

První liga se láme do své druhé poloviny

Pardubice – 19. srpna
V červnu v Praze rozpoutala Kopřivnice masakr. Vyhrála, byť se v okamžiku startu finálové rozjížďky Jan Macek ještě pral s řetězem zaseknutým mezi kolem s rozetou. Pokud by mu někdo diskvalifikace vůbec vyčetl, musel by vzít svá slova nazpět v červencovém Divišově. V rozjížďce s číslem sedmnáct totiž moravské eso zvedlo svůj tým ze třetí na první příčku. Kopřivnice tudíž zítra do Pardubic přijíždí jako prvoligový leader. Nicméně soupeři zbrojí. Lubomír Vozár bude mít k dispozici Hynka Štichauera, Robertu Královi se vrací Daniel Klíma. Tomáš Topinka bude sedět na věži rozhodčího, ale Autoklub U24 Team se musí obejít bez zraněného Bruna Belana.


Tipujte:

Kdo vyhraje první ligu v Pardubicích?

View Results

Loading ... Loading ...

 

Hynek Štichauer posílí Pardubice | foto Karel Herman

Zranění komplikují život před třetím dílem soutěže, která se zítra od sedmnácti hodin zlomí do své druhé půle. Vedle Jaroslava Vaníčka a Petra Kvěcha je do sestavy Autoklub U24 Team delegován ještě Dominik Hrbek.

Stále se neví, zda bude po sérii svých sobotních divišovských pádů natolik v pořádku, aby v Pardubicích nastoupil. Proto je v týmu Pavel Čermák na šestnácte. Tento měsíc oslavil osmadvacetiny, ale soutěž není věkem limitována. Čtyřiadvacítka je vedena záměrem dát v týmu prostor mladým závodníkům. A také je financovat.

V duchu litery řádů v týmu smí startovat jakýkoliv jezdec z jiné soupisky, pakliže s hostováním jeho kouč projeví souhlas. Zranění může ovlivnit i složení Kopřivnice, ale Miroslav Vítek je nasazen coby náhradník k Janu Mackovi a Jakubu Valkovičovi.

Daniel Klíma se vrací do hry po zranění | foto Pavel Fišer

Naproti tomu Divišov posílí Daniel Klíma, což v kombinaci s Matoušem Kameníkem, Adamem Nejezchlebem a Janem Hlačinou rozhodně zvýší klubové aspirace. O pardubických ambicích ani nemluvě. Stačí si přečíst jména Hynek Štichauer, Jan Jeníček, David Hofman a Jaroslav Petrák.

Stejně jako před čtrnácti dny dostanou plochodrážní půllitry závodní společnost. Postará se o ni osm čtvrtlitrů v rámci třetího podniku českého šampionátu, jehož výsledky se opět počítají Slovincům také do jejich mistrovství.

Oficiálně nahlášené sestavy:

AMK ZP Pardubice: 1 Hynek Štichauer, 2 Jan Jeníček, 3 David Hofman, 4 Jaroslav Petrák
SPT Profil Team Kopřivnice: 5 Jan Macek, 6 Radek Bambuch, 7 Jakub Valkovič (SK), 8 Miroslav Vítek*
AK Divišov: 9 Matouš Kameník, 10 Adam Nejezchleba, 11 Jan Hlačina, 12 Daniel Klíma
Autoklub U24 Team: 13 Jaroslav Vaníček, 14 Petr Kvěch, 15 Dominik Hrbek (Pardubice)*, 16 Pavel Čermák (Divišov)

Poznámka: vzhledem ke zranění není start závodníků označených hvězdičkou * jistý

MR 250 ccm:

1 Sven Cerjak, SLO
2 Karel Průša, Slaný
3 Petr Marek, Praha
4 Gregor Zorko, SLO
5 Luboš Hromádka, Pardubice
6 Tia Zorko, SLO
7 Matys Sambarrey, F
8 Marek Ziman, SK – Žarnovica
Jan Jeníček v sestavě Pardubice nechybí | foto Karel Herman

Kolibříci mění a doplňují kalendář

Mariánské Lázně – 19. srpna
Červnové mistrovské závody nižších kubatur v Liberci našly své termíny v sobotu třináctého září. Z ní se tím pádem kostěnický Srandamač přesouvá na neděli čtrnáctého. Pořadatelé pochopitelně chtějí mít na startu kolibříky, o něž by termínovou kolizí přišli. Stopětadvacítky doplňují kalendář ještě o Cenu AMK Mariánské Lázně v pátek šestadvacátého září, tedy v předvečer mistrovského klání předcházejícího evropskou veteránskou sérii. Dost možná se dočkáme ještě dalších novinek, jelikož pořadatelé uvažují budované ovály ve Svitavách a v Kopřivnici pokřtít v závodním duchu ještě letos.

Mariánské Lázně dostanou závod navíc | foto Karel Herman