Slánské plochodrážní mládí vyjelo na ovál

Slaný – 22. března
Páteční odpoledne 22. března patřilo na slánském malém oválu oficiálnímu zahajovacímu tréninku projektu Talent Speedway Slaný. Do již třetí sezony vstoupil tento tréninkový program slánského klubu a tak vedoucí projektu Aleš Altman neponechal nic náhodě a zajistil potřebné náležitosti ke zdárnému průběhu tréninku. Již v sobotu 16. března byl malý ovál připravován na tréninkový a závodní program, byl na něj citlivě navezen nový materiál a posléze Tomáš Hejkal tak mohl přistoupit k celkové úpravě dráhy a tu si hned druhý den v lehkém tréninkovém tempu mohli vyzkoušet Karel Průša, Jakub Hejkal a Matěj Tůma pod dozorem Bruna Belana.

 

Pátek však již patřil většímu množství adeptů levých zatáček, nechyběla Štěpánka Nyklová s Karlem Průšou, kteří již mají za sebou celou řadů úspěšných vystoupení ve své kariéře. Chybět nemohl ani Jakub Hejkal, který právě vzešel s tohoto projektu a již v minulé sezoně se zúčastnil jak PRO-TEC Mini Cupu tak i

mistrovských klání. Do Slaného dorazil i Richard Samek, který by se měl již co nevidět připravovat v kubatuře 500ccm a v dílně Bruno Belana činí potřebné kroky. Do svého lehkého pádu trénoval i Matěj Tůma, s kterým dorazil i jeho kamarád z vinařické školy Matěj Ryska, jenž byl oblečen ve výrazně žlutočervených barvách. Asi fanoušek Václava Milíka a také on si vyzkoušel jízdu na plochodrážním stroji.

Malý slánský ovál konečně ožil | foto Václav Buřič

Pravidelně od loňského léta do Slaného dojíždí i Jaroslav Bártek z pražské Markéty, ten neváhal do Slaného se svým otcem dorazit i minulou sobotu 16.března, kdy zde probíhala velká brigáda, kde kromě již zmíněné úpravy malé dráhy se realizovalo navěšení ochranných mantinelů a rovněž kompletní zprovoznění rozhlasu.

Bylo vyměněno několik amplionů a k nim natažená nová kabeláž, pro tento účel z Kladna dorazila vysokozdvižná plošina Nissan, aby se vše podařilo vyladit do správné hlasitosti.

Páteční tréninkový program sice provázel lehký déšť, ale ten nezabránil, aby si na prahu nové sezony mladí jezdci pozvolna osvojili svoje možnosti, vyzkoušeli připravenost svých motocyklů a zároveň i svoji kondici.

Mnohé překvapily dvě věci, nepřítomnost Miroslava Rosůlka a kropení dráhy. Ikona slánské ploché dráhy podstoupila v průběhu měsíce března  plánovanou operaci, ta dopadla podle očekávání velmi dobře a Miroslav Rosůlek je v současné době již v domácí péči. Je ve velmi dobré náladě, která z něj vyzařovala už v neděli 17.března pří mé osobní návštěvě ve slánském ortopedickém oddělení. Při jeho nezlomné vůli se určitě brzy objeví opět na slánském stadionu a všichni mu přejeme brzké uzdravení.

Úsporné kropení | foto Václav Buřič

Kropení dráhy bylo realizováno netradiční, úspornou, ale účinnou formou. Byla použita klasická plastová nádrž umístěná na přepravním vozíku.  Kropicí vůz Karosa dlouhodobě vykazuje určité netěsnosti a úsporná opatření se musí hledat i zde.

Projekt Talent Speedway Slaný (TaSS) bude mít další pokračování v pátek 29. března, podrobné informace poskytne vedoucí projektu p. Aleš Altman 721 623 185,který má i letos k dispozici osvědčený realizační tým spolupracovníků v osobách asistenta Davida Filipovského, Tomáše Hejkala který zabezpečuje technické zázemí, trenéra Miroslava Rosůlka a instruktora Bruna Belana.