Doksany – 13. července
V naší technicky zaměřené rubrice se dnes objevuje další z plejády motocyklů Jawa, s nimiž startují čeští závodníci. Svůj stroj nám dnes představí Patrik Linhart. Pátý muž průběžné klasifikace juniorského šampionátu na něm dojel na stupně vítězů v Chabařovicích.
„Mám dlouhozdvih i devadesátku,“ popisuje Patrik Linhart svůj technický park. „Není v tom zas až takovej rozdíl. Ale devadesátka, když je naladěná, je hodně dobrá. Mně ladí Jiří Štancl a jsem s ním opravdu spokojenej. Venca Buranda, můj mechanik, říká, že výkon je 57 koní. Může být i 60 až 65, záleží, jak je motor udělanej. Když je super, má i 72. Karburátor používám BZ s plovák, spojky NEB a přítlačák je Zubr. Nemám žádné speciální věci, všechno je sériové.“
„Jsou to takové střihy,“ reaguje slánský junior na otázku rámu. „Středovej je Jawa, kyvky Stuha. Je to většinou tak, co máme na skladě. Nevidím v tom rozdíl, jak někdo říká, že se mu na něčem blbě zatáčí.“
Design motocyklu Patrika Linharta patří mezi ty nejvyvedenější, které v českých depech můžeme potkat. „Udělal ho Renda Juna,“ říká Patrik Linhart. „Hlavně, aby mi ladil s kombinézou. Ta dřívější modrá se k ní moc nehodila. A vyhovuje to i sponzorům, protože se snažíme držet jejich barvy.“
Patrik Linhart používá oblečení Troy Lee Design, přilbu Shoei, rukavice Troy Lee Design, boty Daytona a brýle Smith. „Mám rolo, ale přemýšlel jsem i o strhávačkách,“ připouští. „Ale nejsem na ně zvyklej.“
Foto: Antonín Škach (na materiálu Fujifilm dodaném redakci firmou Ultralab a syn Praha www.ultralab.cz)