Praha – 19. prosince
V listopadu vám magazín speedwayA-Z přinesl humorné líčení Jaroslava Šůse o svérázném přepadení, které zažily dílny Shupy v Praze 10. Nicméně konec roku se nezadržitelně blíží, takže nadešel čas na poněkud serióznější informace o českém výrobci plochodrážních stopětadvacítek.
„Musím se přiznat, že se radši díváme dopředu, než abychom řešili, co už proběhlo,“ netají se Jaroslav Šůs, konstruktér motocyklů Shupa. „Každopádně jako pozitivní vidíme několik věcí. Rozjezd kluků z Chabařovic a nová malá dráha postavená z nadšení a zájmu o věc. Hodně příležitostí pro závodění, a to jak mistrovství republiky na klasické dráze a krátké dráze a samozřejmě Markéta Cup pod vedením pana Schneiderwinda. Zkrátka ve stopětadvacítkách se pořád něco děje. Celkem se nám daří prosazovat se s našimi motory na domácí půdě a jsme rádi, že jsme se takto podíleli na úspěších Michala Škurly i ostatních závodníků. A také naši aktivní účast na několika evropských závodech, která nám dává srovnání s konkurencí a rozšiřuje náš obchodní obzor.“
Jaroslav Šůs magazínu speedwayA-Z prozradil také novinky ze svého technického hájemství. „Loni touto dobou jsme finišovali s přípravky na výrobu rámů a potom se naše pozornost obrátila k motorům. Během jara jsme postavili první motory s hlavou Takegawa, zabudovali je do nových dlouhých podvozků a Michal Škurla s Ondrou Smetanou je testovali, kde to šlo. Byl to krok správným směrem a konkurenci jsme začali šlapat na záda. Víme také, kde máme rezervy a tak máme do nové sezóny rozdělané vlastní kliky na plný objem 129 ccm, chceme řešit metanolový karburátor a doladit zapalování.“
A co vlastní motor, o němž se v kuloárech povídalo už před třemi lety? „Shuplex, tedy vlastní motor Shupa, zůstává zatím v shuplíku,“ směje se Jaroslav Šůs. „Ale občas ten šuplík otevřeme a něco tam přidáme. Například už teď je jasné, že náš motor by měl mít větší kliku, než na jakou jsou stopětadvacítky nyní zvyklé, a také suchou spojku a oddělenou převodovku v plochodrážním stylu.“
Foto: Shupa